BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

...nou..., voor ons (vrouwlief heeft 'm ook) geen BMW potten meer.

Nou heeft zij geen last van overmatig geluid in de helm, en dat zal o.a. ook te maken hebben met het niet in direct in de rij-ruitafwaai-luchtstroom-wind-chaos...

Maar..., tis natuurlijk zo persoonlijk als wat.

Ooit ook bij de nieuwe motor, allebei een setje BMW Pro Summer handschoenen gekocht..., en..., die zijn eigenlijk per omgaande onder in een la verdwenen...

...ook totale Pro-Prut is het ! (zo..., dat heb ik ff gezegd !).

Voor in de zomer zijn dingen simpelweg veel te warm, dus...,dan krijg je zweterige handen/vingers, en dan trek je die dingen (met iets moeite...) uit, en dan zit de halve Goretex voering aan je vingers geplakt..., en krijg ze dan maar weer eens fatsoenlijk aan.

Dat wil dan bijna niet, omdat die Goretex voering niet meer lekker op z'n plek zit.
Plus dat ze dus ECHT NIET (wat BMW wel claimt...) waterdicht zijn !

Toevallig afgelopen rit die dingen wel aan gehad, omdat we begonnen met rond de 10 graden boven nul..., en dan gaan ze nog wel.


Maar voor de rest allebei eigenlijk altijd een setje doorwaai handschoenen aan van gewoon een merk. Ooit amper 5 tientjes per paar.
En die gaan al jaren mee op de RT - voor andere motorfietsen, dan ook andere handschoenen -
Dat is toch best bijzonder dat prijs in dit geval niet persé beter is. Het helm verhaal in het achterhoofd hebbende. Ja ja ik ben niet van gisteren hoor maar van BMW had ik dit qua kleding en helmen beter verwacht. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zeer tevreden zijn over de eerder genoemde accessoires van Bmw.
Ik heb handschoenen van Rev'it (overigens niet waterdicht maar wel helemaal leer. Zitten heerlijk in de zomer maar ook in de koude periode. In de koude periode draag ik erin dunne thermo handschoen ook van Rev'itecht goed te doen. Zometeen met de handvat verwarming moet het helemaal goed te doen zijn in de kou. Als er misschien één nadeeltje is, dan is het dat je soms in de handpalm de stiknaden voelt op de handgrepen. Overigens goede verzorging van handschoenen en jas zorgen er wel voor dat je er lang mee kan doen. Dus goed invetten.

Met Wouter ben ik het zeker eens, gewoon simpel houden. Goede jas, broek, handschoenen en schoeisel. Moet lekker zitten en voor een enigzins normale en acceptabele prijs.
 
1614537015420.png

Oei die zou ik hebben vervangen. Misschien zijn schoenen van Sidi een idee? Zitten heerlijk en lopen als sportschoenen. Trouwens ook voor dames dacht ik.

Deze heb ik.
1614537296934.png
Daarnaast schoenen van Rev'it
 
Had ook niet in de gaten dat ze zover heen waren..., maar blijkbaar een gevolg van iets te enthousiast sturen... :/

En met die PolyMax rommel nu op de neus, kunnen ze best wel weer ff mee. Wat betreft dat soort 'gympen' (...oh nee..., sneakers heet dat tegenwoordig...) : die vind ik voor de motor niet prettig.

Heb de (motor)broek dan wel over de laars, maar de broek kruipt altijd iets op, en dan tocht me dat teveel over de schenen heen.
En vergeet de enkelbescherming niet.
Ik ben voor de hogere laars, bij vallen of een aanrijding geeft dat een stuk waardevolle bescherming.
 
Een helm is mi echt persoonlijk. Veel mensen zijn wild van Arai. Ik vind het niks,zit veel te dicht op mijn neus. Ik wil graag wat ruimte bij mijn oren voor de pootjes van mijn kijkijzer. Dat ging in de BMW systeemhelm prima totdat het bedien mechanisme van het zonnevizier kapot ging ende helm wat ouder werd. Nu hebben we deze, waren mi niet te duur en bevallen ons zeer goed.
9DCC5A46-B0F5-470E-BCBC-011BEDA28758.jpeg
 
Dat is toch best bijzonder dat prijs in dit geval niet persé beter is. Het helm verhaal in het achterhoofd hebbende. Ja ja ik ben niet van gisteren hoor maar van BMW had ik dit qua kleding en helmen beter verwacht. Natuurlijk begrijp ik dat er ook mensen zijn die zeer tevreden zijn over de eerder genoemde accessoires van Bmw.
Ik heb handschoenen van Rev'it (overigens niet waterdicht maar wel helemaal leer. Zitten heerlijk in de zomer maar ook in de koude periode. In de koude periode draag ik erin dunne thermo handschoen ook van Rev'itecht goed te doen. Zometeen met de handvat verwarming moet het helemaal goed te doen zijn in de kou. Als er misschien één nadeeltje is, dan is het dat je soms in de handpalm de stiknaden voelt op de handgrepen. Overigens goede verzorging van handschoenen en jas zorgen er wel voor dat je er lang mee kan doen. Dus goed invetten.

Met Wouter ben ik het zeker eens, gewoon simpel houden. Goede jas, broek, handschoenen en schoeisel. Moet lekker zitten en voor een enigzins normale en acceptabele prijs.
Het is erg persoonlijk allemaal, net wat anderen ook al hebben gezegd. Mijn ervaringen:
De BMW Sportintegral helm heb ik met veel plezier gedragen, heerlijke helm qua pasvorm, echter met één (zeer) belangrijk nadeel; geen pinlock. Dus met nat weer altijd gehannes. Nu een BMW race, de opvolger van de 'sport' die dan weer de opvolger was van de 'sportintegral'. Helm is prima, maar door intensief gebruik (ca. 3 jaar, vrijwel dagelijks) nu wel aan het verslijten. Opvolger ligt al in de kast; de Schuberth R2, daar kan een Schuberth SC1 headset (Sena) worden ingeklikt, dus geen apparaat meer aan de buitenkant van de helm. Voor helmen kijk ik altijd naar het gewicht, hoe lichter, hoe meer draagcomfort, is mijn ervaring. Een klaphelm valt daardoor af, want die weegt vlug 1650 gram (excl. Sena). De 'race' is 1350 (excl. Sena) en de Schuberth R2 opvolger ongeveer 1250 (incl. mic en speakers, excl. accu en toestelletje). Ik draag altijd gehoorbescherming, ook al is de helm nog zo stil. Ik ben al niet vrij van Tinnitus, en ik wil een vlotte verslechtering niet bespoedigen.
Qua kleding vind ik het lastig de juiste spullen te vinden. Nu gebruik ik (een jaar of 4 inmiddels) een BMW Streetguard jas en een 'allround' broek. Qua materiaal echt een dikke vette 'ZEER GOED', maar om 'm goed te laten passen heb ik 'm flink laten verbouwen door een 'motorsport-overall maker..' een soort personal fit, dus. En voor het helemaal super mocht 'ie een centimeter of 3 korter zijn. Helaas moet ik voor mijn 'chimp' armen een lengtemaat hebben :+, maar mijn lijf zou dus wel een standaard maatje kunnen hebben....
En laarzen, altijd laarzen.
De pro summer handschoenen heb ik ook met veel plezier gedragen, maar de kwaliteit van de voering was inderdaad minder, één of twee vingers lieten al snel los. Nu all round versies, en ook iets van Held wat redelijk goed is. Echt waterdichte handschoenen heb ik nog nooit mogen ervaren, maar ik rijd in principe onder alle omstandigheden, dus ook als de hemel openbarst.....
 
Daarbij heb ik tegenwoordig geen lederen hose meer. Een keflar spijkerbroek, een BMW zomerbroek en een winterbroek. Daarbij een BMW leren jasje, een dikke Furugan textiel jas en een doorwaai jas. Oja. Heb van een vrind een wat ouder koelvest over genomen. Moet zeggen dat die, onder de doorwaai jas, perfect werkt boven de 30 graadjes.

eigelijk rijdt ik het liefste niet met motor laarzen. Vind ze niet lekker met schakelen en om mee te lopen blijft het armoe. Dus vaak motor schoenen. Moet nodig nieuwe, er komen wat slijt gaatjes in
 
Een helm is mi echt persoonlijk. Veel mensen zijn wild van Arai. Ik vind het niks,zit veel te dicht op mijn neus. Ik wil graag wat ruimte bij mijn oren voor de pootjes van mijn kijkijzer. Dat ging in de BMW systeemhelm prima totdat het bedien mechanisme van het zonnevizier kapot ging ende helm wat ouder werd. Nu hebben we deze, waren mi niet te duur en bevallen ons zeer goed.Bekijk bijlage 1601941
Hele mooi helm
En vergeet de enkelbescherming niet.
Ik ben voor de hogere laars, bij vallen of een aanrijding geeft dat een stuk waardevolle bescherming.
Ben het met je eens, enkel bescherming is wat minder bij de schoen maar heeft veel comfort. Ja en die keuze moet iedereen zelf bepalen.
Ik maak de keuze voor de hoge motorschoen of de sportieve motorschoen afhankelijk van wat ik ga doen.
 
...
eigelijk rijdt ik het liefste niet met motor laarzen. Vind ze niet lekker met schakelen
...
Heeft dat niet met de hoogte afstelling van de schakelpook te maken?
Op mijn LC stond de pook van fabriekswege veel te laag, waardoor ik m'n voet oncomfortabel ver omlaag moest buigen om er met de neus van de laars onder te komen. Na dat de pook een stuk omhoog is gezet staat deze ideaal voor de natuurlijke motor-stand van mijn voet.
 
Heb ik jaren geleden zelf zo gemaakt.
Het is geen topproduktie, maar wel superhandig.

Alu beugeltjes ook zo zelf gefröbelt.
Bijgaand de plaatjes van 'toen' (wie wat bewaaRT, heeft wat...)

...ik zal ze nog us delen... ;)
Om nog eens terug te komen op het thermosnetje(s): ik kon er niet van over. Ik heb al twee jaar het BMW bagagenet 51 47 7 952 100 ongeopend in mijn 4-wieler liggen, dus tijd om er iets nuttigs mee aan te vangen.

Eerst intern overleg:
IMG_9865.JPG


Dan de schaar erin, de randjes affakkelen, elastiek opnieuw vastnaaien, beugeltjes maken met iets uit de bak 'wie wat bewaart, die heeft wat' en woppa, portefeuille en brillendoos zitten vast in de zijkoffer. Of de bus remmenreiniger...

IMG_9914.JPG


De beugeltjes kunnen nog wat eleganter, dat wordt iets voor de rechterkoffer. Daar klutst nog een EHBO-zakje rond, en ik heb nog wat bagagenet over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan