BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Vandaag het schijfremslot vergeten en weggereden. Maar, hij is niet gevallen. Ik was wel bekaf want hij zweefde maar net boven de grond. Het is best een aardige klus hem dan nog te houden en ik ben geen slappe kerel. Dat vergeet ik niet nog een keer.
(Als heb ik het al eens eerder vergeten…….)
OEf zeg dan is ff schrikken. Heb je er geen signaal kabel aan? Die heeft mij ook al een keertje behoed voor het vergeten
 
OEf zeg dan is ff schrikken. Heb je er geen signaal kabel aan? Die heeft mij ook al een keertje behoed voor het vergeten
Dat heeft weinig meerwaarde. Ik weet donders goed dat dat ding erop zit dus dan zou ik gewoon met het kabeltje wegrijden. Hij gaat altijd op slot behalve als ik ga tanken. Ik was er gewoon even niet bij met mijn hoofd. ;)
Ik heb wel echt strontmazzel dat ik hem van de grond heb kunnen houden. Anders had dat mij vast wel wat schade opgeleverd.
 
Prima ritje……Primavere tour 2022 en het eten was ook goed :)
31FB3786-20DD-4892-B93E-9210EA3060EF.jpeg
F00416FC-DF29-411E-8834-C9730601BF7C.jpeg
FE1C377D-4788-458D-88B4-688DB656354E.jpeg
 
Sinds hele lange tijd (iets met covid ) weer eens een lang weekend naar Belgie geweest maar daar gaan ze ons echt voorlopig ff niet terug zien! Man, man, die wegen!:(
En dan heeft de RT een bijzonder goed setje Wilbers schokbrekers wat het waarschijnlijk nog enigszins draaglijk maakt. Zonder goede vering is het echt om te janken denk ik zo.
De Belgen betalen wegenbelasting maar geen idee wat de overheid er mee doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Ik zoek nog 2 voetsteunen (LI/RE) voor de R1200RT, iemand die me uit de brand kan helpen?
 
Heb de mijne verkocht inclusief de Wunderlich voetsteunen. Denk dat ik de originele nog in de garage in Hoofddorp heb liggen.

Probleem, ben nu niet in Hoofddorp.

Heb je er haast mee?
 
Heb de mijne verkocht inclusief de Wunderlich voetsteunen. Denk dat ik de originele nog in de garage in Hoofddorp heb liggen.

Probleem, ben nu niet in Hoofddorp.

Heb je er haast mee?
Nee hoor, stuur maar een pee-emmetje als je ze hebt.

Alvast bedankt!
 
Cool, dank je!

Ik ken MIPS als leverancier van Labsystemen, dus vroeg me even af wat zij met helmen te doen hebben :+

Maar ik kan me voorstellen dat dit systeem wel nut heeft ja.
 
Ik heb een vraag aan de R1200RT (ex)bezitters,

Is de R1200RT zélf te onderhouden (zijn er die dat dan ook doen)?
Dit ivm een CanBus systeem en overige 'spannende' elektronica...of moet je voor "resetten" oid iedere keer naar de (bmw) dealer ?
Ik moet nog wel erg 'wennen' aan de styling, vooral de enorme koplamp; lijkt net een aquarium, maar met name mijn angst voor elektronica, maakt me toch wel enigszins huiverig. Ik heb nog niet gevraagd bij een bmw dealer (verwacht daar ook geen eerlijk antwoord; die zeiden eerder al dat het bekrachtigde remsysteem, wat ze gelukkig al lang verlaten hebben, "bij goed onderhoud, nooit faalt" en dát weten we helaas...)

Hier verwacht ik wel eerlijke(re) verhalen.

Daarmee kan ik eventueel op zoek naar een passende opvolger voor mijn nog erg goed rijdende R1100RT
 
Ik heb een vraag aan de R1200RT (ex)bezitters,

Is de R1200RT zélf te onderhouden (zijn er die dat dan ook doen)?
Dit ivm een CanBus systeem en overige 'spannende' elektronica...of moet je voor "resetten" oid iedere keer naar de (bmw) dealer ?
Ik moet nog wel erg 'wennen' aan de styling, vooral de enorme koplamp; lijkt net een aquarium, maar met name mijn angst voor elektronica, maakt me toch wel enigszins huiverig. Ik heb nog niet gevraagd bij een bmw dealer (verwacht daar ook geen eerlijk antwoord; die zeiden eerder al dat het bekrachtigde remsysteem, wat ze gelukkig al lang verlaten hebben, "bij goed onderhoud, nooit faalt" en dát weten we helaas...)

Hier verwacht ik wel eerlijke(re) verhalen.

Daarmee kan ik eventueel op zoek naar een passende opvolger voor mijn nog erg goed rijdende R1100RT
Die service-melding is niets meer en niets minder als een dag-datum teller en/of gereden km's-teller.
Dat kan de dealer of iemand met een HexCode GS911 of Texa diagnose-apparaat etc, instellen. Veel van het reguliere onderhoud is wel zelf te doen - afhankelijk van hoe handig je daarin bent, en hoeveel zin je erin hebt - alleen mis je de software updates. Hoe belangrijk dat laatste is hangt af van het model/bouwjaar dat je op het oog hebt. R1200 is behoorlijk uitgerijpt (en verbetert) t.o.v. van de R1100, dus als je een goed onderhouden exemplaar koopt zouden je geen grote problemen te wachten moeten staan, maar bij oudere moto’s weet je dat op voorhand natuurlijk nooit zeker.
 
Als je een oliegekoelde rt hebt is software updates niet echt van toepassing, en zelfs bij een LC is het alleen boeiend als je er een brief over krijgt vanuit BMW
 
Ik heb als amateur sleutelaar een app met toebehoren gekocht zodat ik alles kon resetten. Kostte 50 euro meen ik. Sleutelen is verder best makkelijk voor mij en goed te doen ! Dit is mijn eerste bmw dus verder had ik er geen ervaring mee.
 
De GS911 is de bekendste, maar ik heb voor mijn 1200 RS de goedkopere MotoScan app (www.motoscan.de).
50 Euro voor de volledige app en 50 Euro voor de diagnosestekker en je kunt alles zelf resetten en foutmeldingen lezen.
Ben er zeer tevreden over.
 
De GS911 is de bekendste, maar ik heb voor mijn 1200 RS de goedkopere MotoScan app (www.motoscan.de).
50 Euro voor de volledige app en 50 Euro voor de diagnosestekker en je kunt alles zelf resetten en foutmeldingen lezen.
Ben er zeer tevreden over.
Dat zijn nog wel redelijke bedragen; hoef ik dus (als de 1200RT er eenmaal is) niet naar de dealer, maar kan ik alles mooi zelf doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan