BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zonder bumper dus vette krassen bij een val. Zou dat fatsoenlijk weg te werken zijn van zo’n “geborsteld RVS” plaatje?

Jeroen, die deksels zijn keramisch gestraald, als je er aan gaat schuren krijg je glimplekken.
Wil je het weer netjes maken dan opnieuw laten stralen.
 
Mbt anti jat device navigatie......
Wunderlich heeft een metalen oplossing. Eensoort beugel over dashbord met een slotje. Lijkt gelijk zonnekap te zijn. Maar of ie een beetje netjes staat kan ik op hun foto,s niet echt goed zien
 
Een klepdekselbeschermerbumper, hoe ver moet je gaan? Het is de Mona Lisa toch niet?

Straks krijg je weer een kras op je klepdekselbeschermerbumper en moet daar weer een beschermer op.
Nee, want die kost maar €7,50, dus goedkoop om te vervangen als ie zijn werk heeft gedaan.
Da’s precies het punt. Kleppendekselbeschermer kost dik €110,- Als de motor onverhoopt eens niet lekker op de jiffy staat, of je glijd met je voet uit bij het opbokken, of knijpt net ff te hard in de rem met wat stuuruitslag, dan is de schade van een lage snelheid omkukeling duurder om te repareren dan het setje kleppendekselbeschermers kost. Maar die ziet er dan zonder bumper wel gehavend uit. En dat is voor €15,- te fixen. Dat is een bewezen concept voor mij op de RS. Spreekt mij wel aan dus. Ik vindt het besparen op bewezen bumpertjes een rare vorm van zuinigheid. Dan had ik beter via MP tweede hands kleppendekselbeschermers kunnen kopen die al een keer hun werk hadden gedaan en dus vol littekens zaten en een fractie kostten van nieuwe (€50,- of zo). Dan hoeven de bumpertjes niet. Die paar extra krassen van een volgende kukelpartij zie je toch niet.
Probleem: voorlopig staan die goedkope butsertjes niet op MP want ze zijn pas sinds een paar weken nieuw verkrijgbaar.
 
Mbt anti jat device navigatie......
Wunderlich heeft een metalen oplossing. Eensoort beugel over dashbord met een slotje. Lijkt gelijk zonnekap te zijn. Maar of ie een beetje netjes staat kan ik op hun foto,s niet echt goed zien

Persoonlijk vindt ik de oplossing van Oldtimers mooier. Van buiten zie je niet dat er een slot op zit en het werkt op de centrale vergrendeling.

Aan de andere kant: misschien wil je liever een slot dat ouderwets met een sleutel werkt, buiten de central lock om. Dat zijn dan weer punten voor Wunderlich.

Een los zonnekapje van €15,- past ook gewoon.
C11F569B-C35C-4288-86D0-DFE6C5E34D3D.jpeg


Ik had hem nog liggen van de Nav IV. Op de RS kom ik het scherm iets kantelen zodat ik minder reflectie had. Op de RT lukt dat me niet, toch wat reflectie ondervonden. Ik ga dit maar eens proberen. Echt super stevig zit het niet dus ik heb voor de zekerheid een zwart tape-je gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Jeroen, die deksels zijn keramisch gestraald, als je er aan gaat schuren krijg je glimplekken.
Wil je het weer netjes maken dan opnieuw laten stralen.

Da’s een goede tip! Ik ga bij de poedercoater die ook kan stralen in Soest eens vragen wat het zou kosten om dat te laten doen. Als dat minder dan 5 tientjes is, laat ik de optie bumpertjes op de RT kleppendekselbeschermers plaatsen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vindt ik de oplossing van Oldtimers mooier. Van buiten zie je niet dat er een slot op zit en het werkt op de centrale vergrendeling.
Een los zonnekapje van €15,- past ook gewoon.Bekijk bijlage 1412342
Mag ik dat lelijk en echt overbodig vinden?
Ik heb nooit echt last gehad van spiegeling in de Navigator.
Uiteraard spiegelt het wel eens, maar bij de eerste de beste lichte bocht in de weg is het weer weg of even anders je hoofd wat anders orienteren om het schermpje leesbaar te maken.
Als het lang spiegelt, dan heb je de pech dat je op een saai lang stuk rechte snelweg zit waar de Navigatie niet nodig is.
 
Dat mag jij zeker. Ik ben enigszins verwend geweest met de ophanging vd Navigator VI op de RS dat kon kantelen waardoor ik daar dus gewoon nooit last van spiegeling had. De positie is op de RT weer beter, meer “richting de weg” waardoor ik niet “naar beneden” hoef te kijken.
Op 1 van mijn recente leuke binnendoortjes waren genoeg bochtjes in de weg maar was het scherm soms moeizaam af te lezen. Dit kappie had ik toch nog liggen dus ik ga vanmiddag datzelfde binnendoortje nog eens rijden en kijken of het kappie soelaas biedt. Zo ja: gaat bij mij functionaliteit boven uiterlijk en laat ik het kappie nog ff zitten, zo nee: kappie is er met 3 seconden weer af.
 
Bekijk bijlage 1411935

1.000 km beurt, verassing: zadeltje compleet! Kleppendeksel beschermers zitten er nu ook op, helaas zonder die kunststof “bumpers” die de 1200LC wel had.
USB oplaadpuntje inbouwen is nog niet gelukt, onderdelen nog niet binnen. Gevraagd wat een opbergvakje rechts mag kosten. €258,- incl montage en Zentrahl Verschluss. De onderhandelingen lopen in huize Van den Berg.
Dat donkerblauw in combinatie met deze zadels is wel echt heel erg gaaf zeg! Complimenten en veel plezier ermee!
 
Na wat wikken en wegen toch de Wunderlich oplossing besteld vandaag. Lijkt me toch wat steviger. Ik denk namelijk dat de andere oplossing vrij simpel te forceren is. Schreovendraaier ertussen en plastic breekt af.
Wunderlich oplossing wel iets minder mooi, maar je kan niet alles hebben.
Vandaag nog mooi stukje gereden. Ik weet het zeker, de RT en ik zijn vriendjes aan het worden. Motor loopt in dyna stand als een speer zeg. Stuurt prima en rijdt soepel. Dat gaat dus wel goed komen.
 
Na wat wikken en wegen toch de Wunderlich oplossing besteld vandaag. Lijkt me toch wat steviger. Ik denk namelijk dat de andere oplossing vrij simpel te forceren is. Schreovendraaier ertussen en plastic breekt af.
Wunderlich oplossing wel iets minder mooi, maar je kan niet alles hebben.
Vandaag nog mooi stukje gereden. Ik weet het zeker, de RT en ik zijn vriendjes aan het worden. Motor loopt in dyna stand als een speer zeg. Stuurt prima en rijdt soepel. Dat gaat dus wel goed komen.
RT? loopt dan je plaatje achter?
Wat betreft de Navigator: ik verleid de kleptomaan maar liever niet en haal dat ding met een simpele klik uit de houder en rits hem in mijn jaszak.
Ook met de Wunderlich oplossing breek je de Navigator zo uit de bovenste twee tandjes.

In het algemeen krijg ik bij het aanbod van bedrijven als Wunderlich en Touratech altijd het gevoel dat ze producten aanbieden waarvan ik nooit het gevoel had ze te missen, oplossingen voor problemen die er niet zijn (afdichting van dat gat in het midden van het achterwiel bijvoorbeeld).
 
Oeii. Snel plaatje verwisseld.

Vind slottoch wel prettig. Ben bij de K1600, de RS en de GS zo gewent aan de afgesloten navigatie, dat ik hem vanmiddag natuurlijk spontaan vergat los te halen. Nee, doe mij maar slotje
 
Mijn oplosing voor het beveiligen van de Navigator 6
 
Zonnekappie (ook Wunderlich) bevalt eigenlijk wel, ik laat hem wel ff zitten nog.

Ondertussen wordt ik ook ernstig vriendjes met de RT. Standje Dynamic ook. Beetje binnendoor naar het werk gegaan vandaag...
Lekkere shotjes adrenaline net gekregen. Fietserster was vast overtuigd Op Het Eiland Van BoJo te fietsen..., dus op MIJN weg helft op de Amstel dijk alwaar gras best hoog staat en je zo’n spookrijdster dus best vervelend laat ziet.....

Vervolgens een fietsende flAppdrol die het concept Stoplicht minder interessant vond dan zijn smartfone. Dat stoplicht stond voor hem echter echt wel op rood en voor mij echt wel op groen en ik ging daar met een legaal gangetje van 80 waarbij een RT toch behoorlijk “AUW” doet als die vol op je linkerzij komt.... ik kon net achter hem langs flitsen. Hij keek toch wel soort van verschrikt. Dat is hem geraaien.

Maar goed. RT stuurde verassend makkelijk en precies om deze bewegende obstakels heen. Motor hok in en uit gaat ook lekker makkelijk, sowieso kan ik me geen motor heugen waar ik op heb mogen rijden waar zo krap en makkelijk een 180 graden bochtje mee gemaakt kan worden op lage snelheid. Ondanks dat dit de zwaarste motor is die ik ooit gereden heb.
 
Mijn oplosing voor het beveiligen van de Navigator 6
Knap gedaan
 
BinnenkoRT eens toeren in de Dolomietjes, denk er sterk aan mij een GoPro-tje Hero 7 black aan te schaffen om het thuisfront ook wat te doen kwijlen. Kwam 2 mogelijke bevestigingsmethodes tegen van onze vriendjes bij Wunderlich :

op het scherm (CamRack R1200RT LC - part 44600-600 - Cam Rack)

en op de neus net onder het licht (Front camera mount - part 44600-610 - Wunderlich front camera mount)

De 2de vind ik iets discreter staan op de fiets en is bovendien nog een stukje goedkoper.

Beiden lijken mij echter een solide oplossing. Iemand ervaring met 1 van die 2 of met beide ? Of met een ander degelijk systeem ?
 
Ik zou natuurlijk het boekje vd RT kunnen doorspitten, maar maak liever gebruik van de alhier aanwezige Know-How over de LC variant van onze geliefde RT’s....
Op de R1200RS kon ik bladerend door de informatie op het LCD scherm het aantal kilometers tot de volgende beuRT zien of de datum wanneer er weer een jaar verstreken is. Nu lukt me dat alleen door de Nav VI los te klikken en dan in de App “Mijn Motorfiets” bij “Status” te kijken (die bladzijde is dus niet beschikbaar als de Navi in de cradle zit, ook niet met de motor uit). Kan dat ook anders, die data vinden?
 
Ik zou natuurlijk het boekje vd RT kunnen doorspitten, maar maak liever gebruik van de alhier aanwezige Know-How over de LC variant van onze geliefde RT’s....
Op de R1200RS kon ik bladerend door de informatie op het LCD scherm het aantal kilometers tot de volgende beuRT zien of de datum wanneer er weer een jaar verstreken is. Nu lukt me dat alleen door de Nav VI los te klikken en dan in de App “Mijn Motorfiets” bij “Status” te kijken (die bladzijde is dus niet beschikbaar als de Navi in de cradle zit, ook niet met de motor uit). Kan dat ook anders, die data vinden?
Soms moet de motor juist lopen (maar dan wel stilstaan) om bepaalde info te tonen. Misschien dat je het dan kunt vinden.
 
Ik zou natuurlijk het boekje vd RT kunnen doorspitten, maar maak liever gebruik van de alhier aanwezige Know-How over de LC variant van onze geliefde RT’s....
Op de R1200RS kon ik bladerend door de informatie op het LCD scherm het aantal kilometers tot de volgende beuRT zien of de datum wanneer er weer een jaar verstreken is. Nu lukt me dat alleen door de Nav VI los te klikken en dan in de App “Mijn Motorfiets” bij “Status” te kijken (die bladzijde is dus niet beschikbaar als de Navi in de cradle zit, ook niet met de motor uit). Kan dat ook anders, die data vinden?
Ik zou natuurlijk het boekje vd RT kunnen doorspitten, maar maak liever gebruik van de alhier aanwezige Know-How over de LC variant van onze geliefde RT’s....
Op de R1200RS kon ik bladerend door de informatie op het LCD scherm het aantal kilometers tot de volgende beuRT zien of de datum wanneer er weer een jaar verstreken is. Nu lukt me dat alleen door de Nav VI los te klikken en dan in de App “Mijn Motorfiets” bij “Status” te kijken (die bladzijde is dus niet beschikbaar als de Navi in de cradle zit, ook niet met de motor uit). Kan dat ook anders, die data vinden?
Op mijn R1200RT-LC kan ik die informatie ook niet tevoorschijn toveren, wel zoals je zelf al aangeeft via de Mijn Motorfiets app van de Navigator (beschikbaar op de V en VI).
De motor waarschuwt wel tijdig met een "Service" melding in de cockpit, deze verdwijnt na enige tijd als je ver van het service moment af zit en blijft staan als je op of over de datum of km bent.

Als het goed is zit bij je motor een korte handleiding van het cockpit menu, hier de versie van de R1200RT-LC (de download van de R1250RT versie heb ik nog niet gevonden):
 

Bijlagen

  • R1200RT_LC_Menu.pdf
    328,1 KB · Weergaven: 13
Die handleiding vd R1250RT had ik al gedownload, dat menu overzichtje vd 1200 LC is nagenoeg 1 op 1 van toepassing op de 1250.
Het verbaast me dan wel dat het kleinere broertje van de RT LC, de RS LC, meer info opties had. Maar goed, die had bij mijn weten weer niet de menu optie “koplamp linksrijdend/rechtsrijdend verkeer” die de RT weer wel heeft. Handig om te weten gezien aankomende Engeland trip. Wat de koplamp dan precies anders gaat doen ontgaat me ff, de lichtbundel lijkt enigszins “gewoon” rechtdoor te gaan.
C8ACDC0A-AEE8-485E-9A64-A99B590DA60C.jpeg


Mooi vindt ik het in ieder geval sowieso.

Vanavond weer pittig genoten van de aanwinst. Het is echt een fusie fiets tussen de RS LC die ik had en de RT DOHC, hoewel ik toch denk dat de 1250 RT dankzij zijn long inhoud en dat Shift Cam gebeuren nog een tandje makkelijker van zijn plek komt dan de R1200RS. Volgend week op een tripje Luxemburg kan ik daar meer over te weten komen, dan gaat mijn ex-RS ook mee (en een andere collega op een Ducati MTS 1260 Enduro, die heeft dan de meeste PK’s van ons 3)
 
Over Engeland gesproken... :Y

Net weer terugeRT.
En daarom alvast 1 plaatje.

Heb er nog wel een 400 meer..., maar eentje doet het wel ff voor nu... ;)

Ons zaten in ieder geval in de West-Midlands.
Beetje gelegen tussen het Peak District, en de Cotswolds.

En de foto toont de 'weg' die voor de B&B langs liep.

...tzt volgt er meer... :W

Of U moet natuurlijk zeggen..., pleuRT toch op met die onzin..., want vakantiefoto's zijn geen RT-foto's... ;)



i-9D9ntFH-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan