BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

De uitlaten zien er uit alsof hij 159.000km heeft gereden door de pekel.

Ook ongelofelijk dat ze de motor niet ff schoonmaken voor de foto’s.

En dingen die standaard zijn worden vermeld, geen verklaring voor het ontbreken van de zijkoffers. Dit soort “bedrijven” sla ik heel snel over.


Wat bedoel je met “alles staat boven het midden”?

Ron vond het vreemd in verband met mijn dachboard ( zie enkele posten terug ) omdat "km
Stuur die dan eens door?

file:///C:/Users/bert111/Downloads/Alarmsysteem%20BMW%20-%20R1200RT%20-%20A_0303_RM_0508_DWA6_06%20(2).pdf

Handleiding DiefstalbeveiligingsinstallatieDWA 6
 
De uitlaten zien er uit alsof hij 159.000km heeft gereden door de pekel.

Ook ongelofelijk dat ze de motor niet ff schoonmaken voor de foto’s.

En dingen die standaard zijn worden vermeld, geen verklaring voor het ontbreken van de zijkoffers. Dit soort “bedrijven” sla ik heel snel over.


Wat bedoel je met “alles staat boven het midden”?

bij mij staat in mijn kmteller " km/h " en in de toerenteller " refs/1000 " boven de naalden van de tellers , bij Ron zitten ze eronder .
 
Kijk uit heh, bij Ron is niet alles wat je ziet fabriek-standaard en anders glimt het wel meer dan gemiddeld *D
maar ik ben er denk ik al uit hoor , heb nu al meerdere fotos van dachboarden gezien en volgens mij hebben ze de text boven geplaatst vanaf 2007 , bouwjaar 2008 , hier nog eentje dat ik van marktplaats geplukt heb ...
 

Bijlagen

  • $_86.jpg
    $_86.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 6
Ja hoe het bij de keyless R1250RS zit, is duidelijk.

Maar die oude kastjes met 2 knopjes zijn mij altijd maar raadselachtig. Ook omdat ik m van het alarm afhaal met de keyfob en hij er na een minuutje alsnog weer opgaat... maar ach, dat zit me niet dwars: contact aan als ik met de motor bezig ben (tanken o.a.) is geen moeite. Op een veerboot of trein is het een ander verhaal, maar dat verwacht ik niet te doen met de RT - die rijd ik vooral woon-werk en in de wintermaanden. De RS is voor de leuke tochten ;)
Dit gedrag is precies volgens het boekje:
Wordt de alarmfunctie via de afstandsbediening gedeactiveerd en wordt vervolgens niet het contact ingeschakeld, dan wordt de alarmfunctie bij geprogrammeerde "Activering na contact uit" na 30 seconden automatisch weer actief.

Wat je dus dan moet doen is de bewegingssensor uitschakelen, de hele volgorde is dan denk ik als volgt:
  1. Alarm deactiveren: gladde knop 1x indrukken (ledje knippert 1x).
  2. Alarm activeren: geribbelde knop 1x indrukken (ledje knippert 2x).
  3. Bewegings sensor uitschakelen: geribbelde knop nog een keer indrukken (ledje knippert 3x).
Misschien kun je bij actief alarm de stappen 1 en 2 overslaan en gelijk de geribbelde knop indrukken, kijk of het ledje 3x knippert.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik 'um gewoon houden?

R1250RT-719.JPG


Eind van de dag staat de "oude" vertrouwde R1200RT-LC er weer nadat die een aai over z'n bol en schop onder z'n kont gekregen heeft bij de dealeRT.
 
Ahaaaa... en met deze ervaring, wat merk jij als grootste verschil tussen de 1200 en 1250?
Iets nieuws voelt altijd beter en ik was al eens eerder zo dom om een proefritje te maken op de R1250RT, zie hier.
De schakelassistente lijkt nog steeds vriendelijker, maar vanochtend lukte het me op de R1250RT ook om de bak toch een flinke klap te laten maken, dus feilloos is ze niet (bij lange na niet zo soepel als langer geleden op een 4 cylinder S1000XR, maar ja die trok ik bij even inhalen met 120 km/u ook haast in een wheelie).
Mijn vrouw vind het bruine zadel niet mooi, en ik heb de vele Euro's niet over voor de 719 opsmuk, verder is het huidige R1250RT kleur aanbod beroerd (gewoon plat zwart zou standaard moeten zijn in plaats van wit).
Uiteindelijk eerlijk gezegd biedt de R1250RT te weinig verschil om direct een overstap vanaf de R1200RT-LC aan te raden.
 
Volgens mij moet je bij het vervangen van het lint de boel weer calibreren met de PC en BMW software (of een GS-911)

Heb je niet een ex-overheidsfiets gekocht?

Een R1200 uit 2007 heeft in de dash bij het aanzetten van contact een snel knipperend 'abs' lampje, dan 'initialiseert 'ie het systeem. Na enkele seconden gaat die aanduiding langzaam knipperen totdat je enkele meters hebt gereden, dan gaat 'ie uit.
Mijn motor kwam ook met 1 afstandsbediening voor het alarm. Zou best standaard kunnen zijn.

Dezelfde model, heb 2 AB's.
 
Ik heb de posts over de alarmsystemen een paar keer bijgewerkt:
Er zit wel wat logica in, maar mijn ervaring is dat het niet zo intuitief is dat het ook beklijft.
Misschien heeft iemand hier nog wat aanwijzingen om de tekst in de post nog begrijpelijker te maken.

Een paar verschijnselen om rekening mee te houden bij de R1200RT-LC (wellicht ook de R1250RT):
  • De alarm toeter niet af gaat als de intelligente sleutel binnen het bereik van de motor is.
  • Als je motor ook centrale vergrendeling heeft dan werken bediening van het alarm systeem en openen of sluiten van de vergrendeling ook samen: deactiveren van het alarm met de pijltoets op de sleutel ongrendelt tegelijk de boel.
  • Activeer je het alarm met de sleutel, dan sluit je ook vanzelf (met de eerste klik op het BMW logo) de centrale vergrendeling.
  • Als je hebt ingesteld dat het alarm automatisch geactiveerd moet worden, dan wordt niet tegelijk de centrale vergrendeling op slot gezet.
  • De centrale vergrendeling kun je vanaf de sleutel openen en sluiten zonder dat het motor contact aan hoeft te zijn.
Moraal van het verhaal: door "spelen" met de sleutel, kun je eenvoudig en onbewust de centrale vergrendeling ontsluiten en de motor zo achter laten.
Wat minstens standaard zou moeten zijn is: alarm actief = centrale vergrendeling op slot (dat is nu dus NIET het geval), of alternatief contact uit = centrale vergrendeling op slot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de posts over de alarmsystemen een paar keer bijgewerkt:
Er zit wel wat logica in, maar mijn ervaring is dat het niet zo intuitief is dat het ook beklijft.
Misschien heeft iemand hier nog wat aanwijzingen om de tekst in de post nog begrijpelijker te maken.

Een paar verschijnselen om rekening mee te houden bij de R1200RT-LC (wellicht ook de R1250RT):
  • De alarm toeter niet af gaat als de intelligente sleutel binnen het bereik van de motor is.
  • Als je motor ook centrale vergrendeling heeft dan werken bediening van het alarm systeem en openen of sluiten van de vergrendeling ook samen: deactiveren van het alarm met de pijltoets op de sleutel ongrendelt tegelijk de boel.
  • Activeer je het alarm met de sleutel, dan sluit je ook vanzelf (met de eerste klik op het BMW logo) de centrale vergrendeling.
  • Als je hebt ingesteld dat het alarm automatisch geactiveerd moet worden, dan wordt niet tegelijk de centrale vergrendeling op slot gezet.
  • De centrale vergrendeling kun je vanaf de sleutel openen en sluiten zonder dat het motor contact aan hoeft te zijn.
Moraal van het verhaal: door "spelen" met de sleutel, kun je eenvoudig en onbewust de centrale vergrendeling ontsluiten en de motor zo achter laten.
Wat minstens standaard zou moeten zijn is: alarm actief = centrale vergrendeling op slot (dat is nu dus NIET het geval), of alternatief contact uit = centrale vergrendeling op slot.

Ja hoor , je bent heel goed bezig :t
Maar om het alarm helemaal te decactiveren moet er " geknipt " en " aan mekaar gezet worden , zonder dat gaat het niet lukken vrees ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan