BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
RoLoo vraagt zich af.........:
Gekke vraag wellicht ; maar..., is er wel eens iemand van U (met de motor) naar Polen op vakantie geweest...??

Zo ja ; is dat wat ?

mmmm Polen.............,
Rond de grens heul veul dames die, weer of geen weer, schijnbaar altijd in minirokjes moeten rondlopen..... ;)
Tuinkabouters... Tuinkabouters.... en nog eens Tuinkabouters....... ;)
Qua natuur, heeft het zuiden de voorkeur! Veel bos, weinig industrie.
 
Gekke vraag wellicht ; maar..., is er wel eens iemand van U (met de motor) naar Polen op vakantie geweest...??

Zo ja ; is dat wat ?

Hmm, naar Polen, meer een stukje er doorheen. Dit jaar nog, via Polen naar Tsjechie (Reuzengebergte). De weg er doorheen matig tot zeer goed in de haarspeldbochten. Wel rijden de locals als gekken. Ook veel tegenstelling, oude dorpen en een super modern tankstation. Taal niet te volgen inderdaad. Natuur wel mooi. Maar het stuk Görlitz - Jelenia Góra - Harrachov is eigenlijk te kort om representatief te zijn.
 
Dit jaar nog, via Polen naar Tsjechie (Reuzengebergte). De weg er doorheen matig tot zeer goed in de haarspeldbochten. Wel rijden de locals als gekken.

Ook veel tegenstelling, oude dorpen en een super modern tankstation.

Taal niet te volgen inderdaad.
Natuur wel mooi.

Maar het stuk Görlitz - Jelenia Góra - Harrachov is eigenlijk te kort om representatief te zijn.

...thanx voor alle reacties !...

...Polen is alweer van de baan... :/
...ben intensief wezen snorren op het WWW en de omgeving waar de BenB staat, kan ons niet helemaal bekoren...

...de BenB www.zorzaporanna.com/nl ligt in dat Jelenia Gora gebied...
...met de BenB lijkt mij niets mis mee, maar tis een beetje de omgeving, enzo...
 
...yep ; heb ik ook al zitten kijken...
...dat ex-Oost-Duitsland, und umgebung...

...heb al een keer een paar dagen Harz gedaan ; ook ex-Oost-Duitsland enzo...
...heb deze keer zitten kijken voor iets in de omgeving van Zittau, en bijvoorbeeld het Zittauer Gerbirge...

...echter..., is leuk voor een dag of 3 ofzo...


...dus..., ik denk..., dat het toch wellicht iets gaat worden van richtung Die Dolomieten...

...in 2009 ook geweest, maar toen zo ziek als een geslagen hond...
...dus toen van al die kilometers eigenlijk niet zo veel meegekregen...

...ben er toen al ziek heengegaan, en nog veel, en veel zieker teruggekomen... :r





...mij lijkt bijvoorbeeld dit ( www.leclou-france.com ) ook wel een keer wat...
...Frankrijk enzo...
...keer wat anders, dan Oostenrijk, Moezel, Zwarte Woud, Harz, Teutenburgerwald, Bayern, Italie, Schotland, Engeland of Wales...

...maar..., tis zo'n takke eind rijden... B|
 
Laatst bewerkt:
.


...valt ook nog wel wat te sturen geloof ik, daar rondom dat Le Clou...





full
 
...hmmm..., Le Clou had geen plek... :/

...enne..., Frankrijk ken ik eigenlijk niet zo goed...
...ben wel eens in Honfleur (in het Noorden) geweest, en ook wel in Reims...
...en in Parijs...

...maar verder ken ik het land eigenlijk niet zo...
 
...yep ; heb ik ook al zitten kijken...
...dat ex-Oost-Duitsland, und umgebung...

...heb al een keer een paar dagen Harz gedaan ; ook ex-Oost-Duitsland enzo...
...heb deze keer zitten kijken voor iets in de omgeving van Zittau, en bijvoorbeeld het Zittauer Gerbirge...

...echter..., is leuk voor een dag of 3 ofzo...


...dus..., ik denk..., dat het toch wellicht iets gaat worden van richtung Die Dolomieten...

...in 2009 ook geweest, maar toen zo ziek als een geslagen hond...
...dus toen van al die kilometers eigenlijk niet zo veel meegekregen...

...ben er toen al ziek heengegaan, en nog veel, en veel zieker teruggekomen... :r





...mij lijkt bijvoorbeeld dit ( www.leclou-france.com ) ook wel een keer wat...
...Frankrijk enzo...
...keer wat anders, dan Oostenrijk, Moezel, Zwarte Woud, Harz, Teutenburgerwald, Bayern, Italie, Schotland, Engeland of Wales...

...maar..., tis zo'n takke eind rijden... B|


Hmm.....ik ben een week of 4 terug ook nog in het ex Oost Duitsland geweest.....

4 dagen in Annaberg-Buchholz als uitvalsbasis......nee, dat gaan we niet nog eens doen....En dat geldt ook voor de Harz.....vond ik ook maar matig.....en redelijk vergelijkbaar....
Waarom?.... Matige wegen. Veel snelle tamelijk rechte stukken..Vind ik ook prima, maar ik kom voor het korte snelle werk.....daar niet dus...

Op de terugweg, ergens in het Sauerland zegt mijn zoon, He pa hier is het gaaf rijden....Tja en dan ben je al weer bijna thuis..

In september gaan we het maar goedmaken, Indeed...de Dolomieten en Zwitserse passen....
 
Wat ook erg mooi is, is de haute-savoi.ben zelf in Combloux geweest, in de buurt Megeve. Er moe weggetjes daar, en je kan aardig wat uitstapjes maken en veel wandelen.
 
john-john over de bekendere gebieden...:

Ik zat nog even te denken.....Het zwarte woud...dat was mooi...van alles wat...en de ruimte...
En dan toch ook de Moezel, Sauerland en Eiffel ....Lekker dicht bij huis en altijd mooi...

...ja leuk..., maar de Moezel vind ik iets voor een lang weekend ofzo, en het Sauerland rijd je helemaal zo naar toe, dus dat is iets voor een uitgebreid dagtripje...

...en dat Zwarte Woud vind ik een overtrokken gebied, is wel leuk enzo, maar echt een vakantiegebied vind ik dat niet echt...

...wel een aanrader in dat Zwarte Woud, en raar dat niemand 't eigenlijk noemt, dat is het rijden van de Deutsche Uhrenstrasse...

...hele volkstammen hebben het altijd maar over die B500 door het Zwarte Woud ; nou..., geloof mij..., die Uhrenstrasse is 500 keer mooier !...

...je stuurt je op die Uhrenstrasse het apelazerus, over hele fijne smalle wegen...

...been there, done that !... <-- linkje !

UhrenStrasseMap.jpg
 
Ron heb je de Route des Grands Alpes al eens gereden? Thonon-Menthon via de bekende TdF cols? Aanrijden via de Ardennen en de Vogezen, Stukje Jura, Genève langs de fontein. Terug via een van de Corniches langs de Cote d Azur en Route Napoleon.
 
Laatst bewerkt:
@Roloo
Probeer dan de "overkant" van Jelenia Góra" eens. We hebben ons prima vermaakt in het Reuzengebergte. Op zich goede wegen, ook wel slechte stukken. Leuke B&B in Harrachov, wel erg motor gericht. Veel te doen en te zien.

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
...over vakantie gesproken...; iemand een akelig (!!) knap scootertje kopen...?
...leuk voor achterop de camper ofzo, voorals je naar Frankrijk (...) op vakantie gaat...




...180 cc, en vlotjes naar de 130 op de klok...
...enne..., tis net een kleine RT zeg maar... :+
 
RoLoo is het poetsen alweer beu?:
...over vakantie gesproken...; iemand een akelig (!!) knap scootertje kopen...?
...leuk voor achterop de camper ofzo, voorals je naar Frankrijk (...) op vakantie gaat...


...180 cc, en vlotjes naar de 130 op de klok...
...enne..., tis net een kleine RT zeg maar... :+

En je heb em net? Ik dacht dat je hem als goedkoop alternatief ging gebruiken voor noodzakelijke vervoer :)

Mijn f800 net weer opgehaald. Gisteren de inrijcontrole gehad en vandaag in de ventureshield laten zetten. Ziet er goed uit nu. Helaas waren de voorvorkpoten te ruw om het spul te laten blijven zitten. Het rijd echt super, en lekker soepel en smeuig. Klinkt zelfs een stuk dieper dan de rt. En dat voor een motor die 400cc minder heeft.
 
Jeroen79 over minder...:

En dat voor een motor die 400cc minder heeft.

...weet je ; er wordt tegenwoordig vaak een beetje lacherig over gedaan, over een motor met 'maar' 800cc...

...maar ik blijf dat toch de grootste kul vinden !...

...een jaar of wat geleden was een 750 toch gewoon een hele serieuze fiets, en iets met 900, of 1000cc was al zelfs een soort van superbike...

...om over de mega-dikke Z1300 maar te zwijgen natuurlijk...



...een 500, 550, of 650 was gewoon heel prima jaren terug...
...en bijvoorbeeld een Z900 zelfs buitenproportioneel...


...en dan is het zo jammer dat als het tegenwoordig geen dikke 1000+ fiets is, dat zo'n motor dan al vaak als 'vrouwenfiets' wordt afgedaan...

...beetje jammer !... :/




...sorry, datwildeikevenkwijt...
 
Misschien heb je wat aan de nieuwe toerspecial van Motoplus? Staan 60 bergpassen in verdeeld over Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië en de Pyreneeën. De meesten hebben al eens in Motoplus gestaan maar zijn nu gebundeld. De passen kun je downloaden op hun site en hebben een "fun" cijfer. Wat dat dan ook maar mag betekenen...

full


De B500 is inderdaad saai maar de "oude Renstrecke" bij Schauinsland (net onder Freiburg) is velen malen mooier. Er rijden ook vaak gecamoufleerde Benzen en 4 wielige Beemers rond. Vorig jaar zat ik in Schluchsee vlakbij de Titisee. Tussentijds even doorgereden naar het Porsche en Mercedes museum in Stuttgart.
 
...yep ; Schauinsland is mooi...
...mag je motor niet meer komen in het weekend...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan