BMW R1200RT ervaringen e.d

Status
Niet open voor verdere reacties.
...en heerlijk rustige wegen op maandag...
full
 
~
Heb er net een fantastisch motorweekendje op zitten met motorvriend Frans. De Eifel is écht heel mooi in het voorjaar!

Je hebt helemaal gelijk en ik krijg meteen weer heimwee naar dat mooie tourgebied.
De oosterburen hebben wat touren, wegen en landschap betreft een groot voordeel.
ik zag je foto en ik wist het; zulke plaatjes kom je zelden tegen:

eifel 2004 met de ouwe RS
:]
full
 
Hoi,

Ik heb net vrijdag een r1200rt besteld. Ik kom van een r850rt, en de verschillen zijn enorm!

Een van mijn weinige probleempuntjes is de breedte van de koffers. Hebben andere daar ook last van?

Ik begreep dat er vooralsnog geen city kofferdeksels te krijgen zijn. Misschien dat ik deze zelf laat maken in een kunstof werkplaats. Zijn er andere die ook geintreseerd zouden zijn (meer voor minder...)
 
Hallo Palloquin,

Welkom in dit topic! En natuurlijk gefeliciteerd met je 1200RT! Ga je volgens mij geen spijt van krijgen.

Wat je probleem betreft met de breedte van de koffers, er zijn wel degelijk citydeksels voor te koop maar dan moet je wel stevig in de buidel tasten en ze uit het buitenland laten komen. Voor zover ik weet zijn ze in Nederland (nog) niet leverbaar.

klik hier voor: citydeksels

eneu...3 juni ook van de partij in Apeldoorn?

grtz,

Henry
 
Zo net terug van een lekker lang weekend Moezel...
Samen met mijn partner en volle bepakking door de Ardennen, Luxemburg en Duitsland getourd...heerlijke motor die R1200RT...en dan dan verbruik...woow ruim 1 op 20!

Met mijn vorige 1100RT kon ik krap 1 op 17 halen...dat is wat je noemt winst....

Klein minpuntje: vind dat ik in de bergen behoorlijk terug moet schakelen, en dat voor een motor met veel trekkracht is wel vreemd...hebben anderen ook deze ervaring?

Oh ja denk dat ik voortaan in Luxemburg ga tanken...;-)

GR.
Jack
 
Ik heb deze bandenman gevonden in Geldermalsen. Geen ervaring mee. Zo te zien heeft hij de Pilot Road

Welkom bij Motorbanden.nl

Heb afgelopen zaterdag BT21 voor en achter laten monteren. Had eerst Metzlers erop liggen dit het bijna 19000 km hebben volgehouden. Sabra in Geldermalsen leek wel alsof ze de banden voor niks weggaven, zo druk was het zaterdag middag. Ondanks het wachten was het wel gezellig en deden ze enorm hun best iedereen toch snel weer op pad te helpen. Ik was totaal 320euro kwijt. Heb gisteren ritje gemaakt van 200km; rijdt weer heerlijk!!
 
Wilddam, dank voor de link! dat is duur, maar zelf (laten) maken is vast niet goedkoper.

Wat is er 3 juni in appeldoorn? Ik ga 1 juni de motor ophalen, dus ik zou misschien kunnen...
 
Lees even een paar pagina's terug in dit topic voor meer info over 3 juni.

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur

Hotel Van der Valk De Cantharel
Van Golsteinlaan 20
Apeldoorn
 
Wilddam, dank, ben net klaar om me vanaf pagina 15 weer bij te lezen :)

Ik zal proberen to komen.

Voor de kompleetheid:
Ik heb getekend voor een r1200rt (darkgraphit) uit nov. 2005.
- 7300 k.m. op de teller
- ESA
- B.C.
- Handvatverwarming.
- Met netjes BMW huisselect garantie.

Nog even wachten dan heb ik de betaling rond en haal ik hem over een maandje op....

daarna de 'oude' r850rt opknappen en oppoetsen voor de verkoop (iemand interesse :))
 
Jack,

Ga eens praten met Van Harten in Amersfoort. Ik heb daar een Power Commander met Laser en K&N laten monteren. Terug schakelen is dan echt niet meer nodig! Vanaf 2000 toeren heb je dan volop vermogen en het blijft maar gaan. Inderdaad wat meer herrie daarbij maar ik hou daar wel van.....

Groet
Pascal

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur
:]
Hotel Van der Valk De Cantharel
Van Golsteinlaan 20 Apeldoorn

Aanmelden: m.kiemeney@chello.nl
 
Na wat zoeken kwam ik ook nog deze platte deksels tegen:

[afbeelding]

Komen helaas van een japanse tent, schijnen wel al in kleur te zijn....

http://www.datz-bmw.co.jp/netshop/rt/index.html

Dat zijn zeker mooie deksels! Omgerekend in euro's is de prijs 264,60. Versturen door DHL voor een eurootje of 150, ook om het door de douane te krijgen. Uiteindelijk denk ik dat die deksels netto zo'n 450 euro zullen kosten, en dat vind ik dan wel weer vrij veel '(

Zelf heb ik vorige week ook een RT besteld. Een mooie blauwe *D
Het viel mij vooral tijdens proefritten op hoe makkelijk de RT wordt als je eenmaal rijd. Het gewicht bij stoplichten en lopen valt natuurlijk niet mee, maar zodra het rolt dan is het alsof je ineens op een heel ander ding zit.
Kan niet wachten tot het echte rijden begint *O*
 
Zat j.l. een dagje een 12RT als leenfiets ter beschikking gehad.

Heel wat anders dan mij 11S ;) maar geweldige fiets.

Verbazingwekkend hoe makkelijk dat nog de bocht omgaat,
zeer plezierig gereden, met de mss achterop.

In de toekomst, wie weet? Veel plezier ermee allemaal!
 
Ja, die 'fout' maakte ik dus ook... K1200GT in onderhoud, R1200RT mee als leenfiets én m'n ega achterop.

Ik kon het daarna gevoeglijk vergeten om een GS te kopen :N , vrouwlief moest en zou die RT hebben! Als tegenprestatie mocht ik 'em dan wel met alle opties kopen.

Inderdaad, ik heb thuis geen moer te vertellen, m'n homemanager maakt de dienst uit... 8-)
 
Goede keuze! En wanneer krijg je hem?
Als het goed is, de eerste week van juni. Ik kan zelf in ieder geval al niet meer wachten tot ik hem heb :9
Waarschijnlijk wel net te laat om nog naar het RT treffen te gaan, maar als jullie daar allemaal veel plezier hebben komt er gegarandeerd een tweede keer... en dan ben ik er zeker *D
 
Jij ook al begin juni? :) wordt druk op de weg dan!

Heb je heb bij siem (arie) gekocht?
Hoe meer RT's hoe meer vreugd!
Die van mij komt bij Breeman vandaan. Rond de tijd dat ik rondkeek en bestelde was Siem bezig met verhuizen naar IJsselstein en werd je zo goed als niet geholpen in de showroom. Of misschien komt dat omdat ik er meestal bij loop als een zwerver :P
Ik zie dat jij ook rond Utrecht zit, rij je het hele jaar door deze buurt rond of alleen als zomertoerist?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne ook bij breeman gehaald.
En ja, ik rij eigenlijk het hele jaar door. Winter wat minder dan zomer, maar de fiets staat nooit langer dan 3-4 weken stil.
 
Jack,

Ga eens praten met Van Harten in Amersfoort. Ik heb daar een Power Commander met Laser en K&N laten monteren. Terug schakelen is dan echt niet meer nodig! Vanaf 2000 toeren heb je dan volop vermogen en het blijft maar gaan. Inderdaad wat meer herrie daarbij maar ik hou daar wel van.....

Groet
Pascal

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur
:]
Hotel Van der Valk De Cantharel
Van Golsteinlaan 20 Apeldoorn

Aanmelden: m.kiemeney@chello.nl


Beste Pascal,

Bedankt voor je reactie. Die powercommander met toebehoren kosten natuurlijk een aardige duit...weet je nog hoeveel je daarvoor kwijt was?

Ik heb nu ruim 2500 km gereden, waarvan 800 in bergachtig gebied. Ik moet zeggen dat ik het probleem alleen in de bergen ervaar. Hier in nederland gaat het gewoon zoals het hoort....

Greetz,
Jack
 
Van Harten levert de Rapid Bike 1 voor 420 €. Als je er ook nog een K&N luchtfilter bij neemt, kost dat 60 € extra. En dan ook nog een Laser uitlaat een eurootje of 500. Inclusief arbeidsloon dus zo'n 1100 €. Ik laat er over twee weken alleen een Rapid Bike 1 op zetten, de rest komt (indien nodig) later wel...
 
Laatst bewerkt:
Jack,

Inderdaad € 1135,- totaal.
Aangezien van Harten de verkeerde uitlaat had binnengekregen hebben ze wel de HotCam gemonteerd tegen hetzelfde bedrag. Ben er blij mee!

Groeten
Pascal

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur

Hotel Van der Valk De Cantharel
Van Golsteinlaan 20 Apeldoorn
:]
Aanmelden: m.kiemeney@chello.nl​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan