BMW R1200RT ervaringen e.d

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt,is zeker duur wat ik me afvraag is of de standaard vering demping
wel voldoende getest is bij bmw.
zijn er nog meer rt rijders met dit probleem?(vooral met duo)
 
Ik weeg zelf 80 kg, partner is zoals men zo aardig benoemt 'volslank' (dus ook bijna 80 kg) en ik stop gemiddeld 11 kg in elke zijkoffer, 5 in de topkoffer en 5 in de tanktas. Alles bijelkaar dus tussen de 190 tot 195 kg belasting. Ik ervaar de problemen zoals jij ze schetst niet.

Heb wel ESA op m'n RT (jij ook?) en die staat op de snelweg op 'Sport', op de (slechte) bergweggetjes toch meestal op 'Comfort' en soms (als het asfalt wat beter is op de B-wegen) op 'Normaal'. Op de snelweg gaat het hard, dus tussen de 140 en 190, op de bergweggetjes ronduit langzaam (60 km p/u) en op de B-wegen tussen de 80 en 90.

Verder heb ik er dus Metzeler Z6 RoadTec's onder zitten die na 16.000 km nog steeds niet versleten zijn. Ik vind de RT traag, teveel trillen en verre van soepel (zeker in vergelijking tot m'n ex- K1200RS en K1200GT) maar met een sublieme wegligging.

Volgens mij heb jij een grote topkoffer. Ik dus niet, ben in bezit van de kleine versie. Ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat een RT met een grote topkoffer een volstrekt andere (lees: mindere) wegligging heeft dan een RT met een klein, of nog beter: géén koffertje.
 
Laatst bewerkt:
De instelling heb ik altijd op max staan geen esa maar nog ouderwets,
maar voor mijn gevoel is de veer voor duo wat aan de slappe kant (licht voorwiel).
Vorige week een testrit met de K1200GT gemaakt en uitgebreid met esa gespeeld
ik moet zeggen machine loopt mooi en snel maar vering bonkerig tov mijn r1200rt.
Ik had meer verwacht van deze machine,het comfort van de r1200rt is veel beter de
zit en windbescherming en natuurlijk het geweld van de boxer spreken mij meer aan.
Ik wacht het nog even af,want ik denk dat BMW wel iets gaat doen aan de vering!
In ieder geval bedankt voor de informatie.
 
Kan het alleen maar met je eens zijn; de K's liggen als een blok op de weg, maar zijn bijzonder hard afgeveerd voor mijn 80 kilo. Op m'n RS kreeg ik serieus pijn aan m'n polsen in het begin, maar ik heb het uiteindelijk zeven jaar met 'em uitgehouden. Heb wel nog een keer de vóór en achterveer laten vervangen. De GT was nog van het 'oude' model, dus een opgeleukte RS. De RT is een véél luxere fiets, met dito vering. Wellicht is dat voor jou nou net weer iets teveel van het goede...

Ik zit eigenlijk te wachten op een K viercilinder, dus met een enorme power en een zijdezacht lopend blok, die dezelfde (korte!) wielbasis heeft als de RT en ook minstens net zo luxe is (ESA, radio, enz. enz.) als de huidige RT. BMW heeft wat mij betreft nog een jaar of drie om die fiets te ontwikkelen, anders wordt de Kawasaki 1400 GTR of ZZR m'n volgende fiets... :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan het alleen maar met je eens zijn; de K's liggen als een blok op de weg, maar zijn bijzonder hard afgeveerd voor mijn 80 kilo. Op m'n RS kreeg ik serieus pijn aan m'n polsen in het begin, maar ik heb het uiteindelijk zeven jaar met 'em uitgehouden. Heb wel nog een keer de vóór en achterveer laten vervangen. De GT was nog van het 'oude' model, dus een opgeleukte RS. De RT is een véél luxere fiets, met dito vering. Wellicht is dat voor jou nou net weer iets teveel van het goede...

Ik zit eigenlijk te wachten op een K viercilinder, dus met een enorme power en een zijdezacht lopend blok, die dezelfde (korte!) wielbasis heeft als de RT en ook minstens net zo luxe is (ESA, radio, enz. enz.) als de huidige RT. BMW heeft wat mij betreft nog een jaar of drie om die fiets te ontwikkelen, anders wordt de Kawasaki 1400 GTR of ZZR m'n volgende fiets... :Y

Helemaal mee eens!!!

Een RT maar dan met vier pitten... dan zou ik meteen overstappen. Had de hoop dat op de nieuwe GT wat meer luxe mogelijk zou zijn maar helaas... valt tegen
 
Ik wil jullie deze tip niet onthouden: Op het gps-forum gezien (en inmiddels ook zelf aangeschaft) het ultieme schroefje voor de StreetPilot 2610, 2720 en 2820:

schroef7.jpg


schroef6.jpg


Bert (op het forum Saratoga) bied e.e.a. aan voor iets meer dan 5 euro, incl. verzending. Het RVS schroefje is met de hand vast te draaien, iets langer en daardoor beter te hanteren dan het pietpeuterige originele schroefje. Bovendien kan je dat waardeloze torxschroevendraaiertje thuis laten (als je hem tenminste nog niet verloren bent).

Meer info hier: Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - torx schroefje
 
Ik wil jullie deze tip niet onthouden: Op het gps-forum gezien (en inmiddels ook zelf aangeschaft) het ultieme schroefje voor de StreetPilot 2610, 2720 en 2820:

[afbeelding]

[afbeelding]

Bert (op het forum Saratoga) bied e.e.a. aan voor iets meer dan 5 euro, incl. verzending. Het RVS schroefje is met de hand vast te draaien, iets langer en daardoor beter te hanteren dan het pietpeuterige originele schroefje. Bovendien kan je dat waardeloze torxschroevendraaiertje thuis laten (als je hem tenminste nog niet verloren bent).

Meer info hier: Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - torx schroefje

Ik had al zo'n schroefje besteld maar Bert had ze niet meer. Volgende week maakt hij ze weer en dan stuurt hij mij er één :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo'n schroefje besteld maar Bert had ze op niet meer. Volgende week maakt hij ze weer en dan stuurt hij mij er één :Y

Nou, ik heb 'em nu een week of twee in gebruik en het is echt een aanrader! Mooi dat er hobbyisten zijn die dit soort handigheidjes maken en het zonder gigantisch winstoogmerk verkopen :}
 
Het enigste wat ik nog kan doen is een rt rijden met esa weet iemand misschien
de technische gegevens van vering demping met esa en zonder esa.
Verder zeer tevreden met de rt ,het is een tourbuffel pur sang als je na 1200km
op een dag nog fris afstap denk ik wel dat je iets goed rijd.
Zojuist de kawa bekeken,ik moet zeggen het oogt wel.


groet,

motoer
 
Beste mensen,

Ik heb mijn 1200RT nu bijna 2 weken en pas 916km kunnen rijden....hij staat nu voor vervanging van de achterband bij mijn dealer...Heb vorig weekend in Limburg in een dikke spijker gereden...tof...
Nu liggen er bij mij Dunlops onder (sportmax) en de dealer heeft me geadviseerd om de achterband weer met Dunlop te bebanden...op mijn vorige motor R1100Rt had ik Metzelers liggen en die bevielen mij zeer goed...Heeft iemand ervaring met Dunlops?

Overigens hij rijdt machtig...met twee personen uitgebreid in de ardennen en limburg gereden en genoten...

Groeten,
Jack
 
Altijd voor en achter met dezelfde band rijden. Je zult dus wel een Dunlop moetn kopen. of je voorband ook vervangen en de dunlop op marktplaats zetten.
 
Ben het met doov eens, maar ik heb na 10.000 de Dunlops vervangen voor Michelin PR.

Een wereld van verschil met Dunlops. Meer comfort en plakt beter aan de weg.
 
Altijd voor en achter met dezelfde band rijden. Je zult dus wel een Dunlop moetn kopen. of je voorband ook vervangen en de dunlop op marktplaats zetten.

Thnx Doov...maar hoe zit het nu met Dunlops..zijn die redelijk, ik heb er ruim 900 km mee gereden en ze bevallen me redelijk...nog niet echt het uiterste gevraagd natuurlijk...

Heb overigens een Dunlop besteld ter vervanging...tja na de aanschaf van 2 weken terug zijn de centen ver op... :?

Greetz, Jack
 
Thnx Doov...maar hoe zit het nu met Dunlops..zijn die redelijk, ik heb er ruim 900 km mee gereden en ze bevallen me redelijk...nog niet echt het uiterste gevraagd natuurlijk...

Heb overigens een Dunlop besteld ter vervanging...tja na de aanschaf van 2 weken terug zijn de centen ver op... :?

Greetz, Jack

Geen idee. Ik rij op Metzelers op mijn 1200RT. Op mijn 1150 Rt reed ik op BT020
 
Oeps... Ik snap nu waar dat 'Racing Holland' op slaat! })

Overigens ga ik eerdaags ook aan de Pilot Road II. Alhoewel ik er op diverse fora over lees dat ze een hoop 'herrie' maken met dat harde loopvlak. Als ik de eerste Pilot Road's nog ergens kan vinden zet ik die er waarschijnlijk op. Als iemand een goedkoop bandenadres weet waar ze de wielen ook de- en monteren hou ik me aanbevolen. Bij de $BMW$ dealer ga ik in ieder geval geen banden meer kopen...

Ik heb deze bandenman gevonden in Geldermalsen. Geen ervaring mee. Zo te zien heeft hij de Pilot Road

Welkom bij Motorbanden.nl
 
S&G is inderdaad goedkoop. Ik heb er in het verleden eens een paar banden voor het koekblik gekocht.

Maar wie vandaag nog banden op zijn motor wil kan ook eens gaan kijken bij Ten Kate in Nieuwleussen.
Volgens mij kost daar vandaag een setje banden Michelin CT2 voor de RT 1200, 310 euro incl. montage.

Vandaag is er de pitstopdagen dus vandaar de aanbiedingen. Erg veel lagen er niet, dus bel ze even of ze er nog zijn.

Homepagina
 
Ik ben er met de vering demping uit,het blijkt dat de de schroef op de demper
niet ingedraaid moet worden om demping straffer te maken maar uitdraaien.
Met m,n r1100r was dat het tegenovergestelde,niet te geloven toch.
Het is een wereld van verschil,hij ligt nu als een snaar op de weg.
Ook de wind heeft minder invloed op de voorkant.

Instelling veer:maximaal
Instelling demper:volledig uitdraaien +daarna kwartslag terug.


Groeten.
 
Heb er net een fantastisch motorweekendje op zitten met motorvriend Frans. De Eifel is écht heel mooi in het voorjaar!

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan