+1 , ben benieuwd hoe de tank op het frame word gemonteerd.Interessant! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
+1 , ben benieuwd hoe de tank op het frame word gemonteerd.Interessant! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Ja ben zelf ook heel enthousiast. Vind het heerlijk sleutelen aan dat ouwe ding. Heb bij dit project wel dat wat er niet op hoeft, gaat eraf.
Met het oog op de benzinetank is het misschien ook wel beter voor de actieradius om er zoveel mogelijk af te halen .
Kwam ook nog wat leuks tegen :
[MOC] CUSTOM BMW R100
Ik heb altijd benzine thuis staan dus kleine moeite om voor elk ritje even de tank vol te gooien. Die 10 liter is meer dan voldoende.
Volg met interesse dit topic. Mooie en stevige aanpak.
Ben eigenlijk ook we benieuwd naar de R100R van Skippy'73, foto??
+1 , ben benieuwd hoe de tank op het frame word gemonteerd.
Heb deze nu een paar maandjes en rijd sinds 4 jaar niet gereden te hebben eindelijk weer motor. De tank, het Triumph zadel, banden en de koplamp zijn gedaan door degene waarvan ik deze motor gekocht heb. Ik vind zelf de oude uitsraling in combinatie met de "moderne" techniek van de 1992 R100R erg geslaagd. Ik heb zelf een uitlaatsysteempje gemaakt vanaf de tussendemper en heb 1 en ander opgepoetst en netter gemaakt.Ook heb ik andere spiegels gemonteerd omdat ik toch wel erg graag wat wil zien achter me. Hij rijd in ieder geval heerlijk ondanks de lompe voorband. Enige waar ik minder van ben gecharmeerd is de koplamp met houder, al past het wel bij het scrambler idee. Moet wel zeggen dat de look van de voorkant wel steeds meer went en in ieder geval duidelijk anders smoelt dan de zoveelste grote ronde koplamp. Maar denk toch dat ik dat in de toekomst wel wil veranderen.
]
Leuke motor, gevaar is; je bent er nooit mee af. Wel leuk om steeds weer wat anders te bedenken?
Tank + zitje en uitlaat is erg mooi.
Succes.
De uitlaatbochten:
Daar kun je weleens problemen mee krijgen met slecht lopen, heb dit zelf jaren terug ook gedaan, toerental kwam niet boven de 5000Rpm en vermogen was foetsie.
Balanspijp later weer gemonteerd en kan hem nu door trekken tot boven de 8000Rpm.
't is een tip voor als blijkt dat die straks beroerd loopt.
Wat is het W getal op de teller? Ik zoek nog een snelheidsmeter met W737.Ik heb wat onderdelen die weg mogen, dus als er hier mensen zijn die nog wat nodig hebben: http://link.marktplaats.nl/m1076285074
Ik stuur je een PBW737 staat erop
Benieuwd hoe die schokdempers bevallen. Heb er al verschillende verhalen over gelezen zowel positief als negatief maar ze zien er altijd keurig afgewerkt uit.
Als je zegt custom doel je dan op veersterkte en/of lengte?
Ja vind die veren van YSS er ook altijd heel netjes uitzien, beter als Hagon en Ikon eerlijk gezegd.
Vind het ook altijd een lastig verhaal met dat soort dingen het lijkt wel of er alleen heel goedkoop of extreem duur materiaal is dat bijna geschikt is voor de racerij zeg maar.
Vroeger wel een Koni schokdemper gehad op mijn K100 en dat was echt kwalitatief stukken beter en mooier dan het oem materiaal en was dan zo'n beetje 50% duurder met als grote voordeel dat die geserviced en herbouwd konden worden in tegenstelling tot oem.
Grote voordeel van de R100R is dat er maar 1 achterdemper op hoeft en dan is een öhlins op zich nog wel te doen ten opzichte van de meeste andere aanbieders maar zo'n YSS is wel een stuk voordeliger dus misschien best een interesante optie.