Er zijn typen die het heel wat sneller doen. Is er over ons model fiets niet veel (meer) te zeggen?We gaan hier verder met een 2e deel. Vorige deel heeft het 6 Jaar vol gehouden. Maar vol is vol.
Link naar deel 1: BMW R850/11x0R wie rijdt er een?
Denk gewoon een degelijke motorfiets met alleen maar tevreden berijders.Er zijn typen die het heel wat sneller doen. Is er over ons model fiets niet veel (meer) te zeggen?
Lijkt me inderdaad een afstelling probleem.Iemand ervaring met schakelproblemen rond de 1, N en 2? Bij mij valt ie bij terugschakelen uit 2 nogal vaak in N in plaats van in 1. Het is me zelfs al gebeurd dat ie bij het optrekken van 1 in N viel. Opschakelen van 1 naar 2 gaat ook niet vlekkeloos: blijft nogal eens in N hangen. Wat te doen? Tips zijn welkom. Is daar eenvoudig iets aan af te stellen of wijst het op een serieus probleem?
Denk gewoon een degelijke motorfiets met alleen maar tevreden berijders.
Dat wist ik niet. Best weinig eigenlijk, niet alleen in vergelijking met de hierna genoemde maar ook in absolute aantallen. Is daar een verklaring voor?Er zijn op een bestand van ongeveer 72.000 BMW motoren, ongeveer 3.300 stuks in de R uitvoering: R850R, R1100R, R11050R en R1200R
Dat wist ik niet. Best weinig eigenlijk, niet alleen in vergelijking met de hierna genoemde maar ook in absolute aantallen. Is daar een verklaring voor?
De R rijders zijn ruim in de minderheid tov de RT en een redelijk aantal (600 van de 3.300) van de R uitvoering zijn de R1200R's en die posten wellicht niet in dit forum.
Goedenavond!
vraagje:
Kan iemand mij vertellen waar deze stekkers voor zijn?
Te waren gemonteerd rechts, thv de luchtfilterbox...
[afbeelding]
Ik ben bezig met een projectje met mn R1100R.
Te vinden op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/389948/BMW-R1100R-bratscrambler-1.html
De stekker met het kastje eraan is de CO regelaar
De blauwe stekker is van de diagnose
De overblijvende stekker is van de benzineinjector (niet helemaal zeker van)
Roelof.
Bedankt!
Die van de benzineinjector heeft dus verder geen functie? Aangezien het een losse stekker is...
De stekker met het kastje, de CO dus, is te regelen met de schroef in het kastje?
Ziet er grappig uit, maar ik zou toch wel graag eerst willen horen of iemand hier ervaring mee heeft voordat ik eraan begin.Ik lees hier boven iets over een versnellingsindicator op een 1150R. Heeft iemand ervaring met onderstaande indicatoren? Schijnen te werken met een magneet op het pedaal en een up en down sensor, en een signaaldraad vanaf de neutraal. Deze zouden dus ook moeten werken bij stilstand en ook met ingetrokken koppeling, iets wat de Gipro niet zou doen. Mijn vrouw heeft een 850R, vandaar mijn interesse.
http://www.car-and-tuning.nl/index....n=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
Beschrijving van de 2012 versie:Ziet er grappig uit, maar ik zou toch wel graag eerst willen horen of iemand hier ervaring mee heeft voordat ik eraan begin.
Aan de afbeelding te zien krijg je er een heel pakket zwarte kabels bij, en staat op de installatiehandleiding:
Black cable is for _
Red cable is for +
White cable is for neutral
Yellow cable is for 1st sensor cable 1, green cable is for the ...(onleesbaar)
Blue cable is for the test cables of sensor 1 and 2 together.
Dus voor een niet-all round doehetzelver zoals ik lijkt het me een onmogelijke klus ...