Ik vind trouwens dat het blok nogal loom reageert. Is er geen manier om er wat pit in te krijgen? Dat hij vlot op het gas reageert. Uitlaat/filter/revitaliser zeker?
Ik ben woensdag naar mijn vriendin gereden, 181km verderop. Het was koud en winderig, dus ik had geen zin om hard te rijden. Vandaag weer terug, en wat blijkt? Ik hoefde maar 7,19L bij te tanken. De snelle rekenaars zien dat ik 1:25,17 heb gereden. Niet verkeerd toch? Zeker als je in overweging neemt, dat ik waaide, het koud was (waardoor het blok niet warm word), het blok niet netjes afgesteld is, en ik veel bagage bij me had. Ik heb gewoon 120KM gereden, constant. Ik ben erg onder de indruk!
Beste mederijders,
Wanneer ik mijn R850 start, komt er heel veel benzinedamp uit de uitlaat. Is dit normaal?
Beste mederijders,
Wanneer ik mijn R850 start, komt er heel veel benzinedamp uit de uitlaat. Is dit normaal?
Wat is eigenlijk een goede CO waarde voor de 1100r?
Als je geen katalysator hebt: 1,5% Ik beveel aan om iets hoger (rijker) af te stellen: 1,8%
Weet eigenlijk niet wat de katalysator doet wat CO reductie betreft.
Op onderstaande sites wordt wel uitgelegd wat een katalysator doet, maar niet hoeveel de efficiency is.
Katalysator (Drieweg- / Oxidatie- en NOx) - MVWautotechniek.nl
Lambdasonde - Wikipedia
Roelof.
Mijn bmw heeft een katalysator. Hij geeft alleen witte rook. Als het blok heet geworden is, dus na een tijdje rijden rookt hij niet meer. Wel meurt hij erg hard naar half verbrande benzine. Ik ga de kleppen stellen, bougies vervangen, en de injectie synchroniseren. Ik snap alleen niet hoe het blok teveel benzine krijgt. Dit regelt de kat toch? Hij loopt ook erg ruw. Soms moet ik gas bijgeven voor het stoplicht. Hij loopt dan even op de cilinder, en dan valt hij bijna uit. Ik denk dat een cilinder veel brandstof krijgt maar geen lucht. Het word dan lastig om te verbranden, wat verklaard waarom alles er van achteren weer uitgeblaft word.
Ik ben blij dat jullie dit niet hebben. Het lijkt me simpel op te lossen door alles normaal af te stellen. Ik hoef het gelukkig niet te slikken onder het mom van "dat is normaal, "ze worden er stokoud mee", of:"dat is karakter".
Ik ben blij dat jullie dit niet
Bij een kat fiets kun je het CO % in principe niet afstellen; de navolgende zaken hebben invloed op het mengsel:
1)Het kan zijn dat er bij jouw een recyclizer is gemonteerd. Deze recycler geeft een extra rijk mengsel, ook als ie warm is.
Dit zou je even kunnen controleren door bij het luchtfilter te kijken of er iets extra's is gemonteerd.
http://www.novitech.nl/homenl.html
2) Je lambda sensor is defect
3) Er is een verkeerde code plug gemonteerd http://www.bmwgsclub.nl/motronic.html
4) Je TPS (throttle position sensor) is verkeerd afgesteld http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/t-screw.shtml
Roelof.
Hoezo alleen zin in combinatie met een kat?¿?...
De recyclizer zijn veel mensen erg positief over (en heeft alleen zin in combinatie met een kat).
...
Hoezo alleen zin in combinatie met een kat?¿?
Heb geen Katalisator hier en wel een Recyclizer. Zonder recyclizer blijft de motor moeilijk stationair draaien en pakt hij langzaam op. Verbruik is dan 1 op 16.
Met Recyclizer loopt de motor keurig, pakt goed op en verbruik gaat naar 1 op 20.
Dit bij een R1100R uit 1994, dus ik ben benieuwd waarom het geen zin zou hebben!
(En de motor is vooraf perfect afgesteld zonder recyclizer)
Mijn fiets is afgesteld zoals hij oorspronkelijk afgesteld hoort te zijn.Zoals far al zegt. De recyclizer doet niets anders dan het mengsel verrijken. Iets wat je met de co potmeter ook kunt doen.