BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
i-78tPSD4-L.jpg


i-Qv3vfHV-L.jpg


i-RC7bTjc-XL.jpg


i-Vd5qpSs-L.jpg

(...heb er nog meer hoor)

...nou..., dit sooRT foto's dus. Gewoon ff genomen met de camera, dus n foto van n foto.

Zal ze binnenkoRT wel us ff scannen. Daar woRT het een stuk beter van, zeg maar.... ;)
Heel erg bedankt voor de foto's, ben er erg blij mee. Trip down memory lane!
 
Ik lees het al, voor mij geen grote 6 (nou was ik altijd al van de magere zesjes), zeker niet als zo'n ding ongecontroleerd de berg af wil.
Zo'n 1600 past ook niet op het platje in de voortuin.
Geef mij maar de boxeRT, zoals janc'borg ook schreef, in de bergen heb je de remmen haast niet nodig: je doet alles met gas en een beetje op en af schakelen (met de assistente) :t
Komt die boxer ook eens een keertje wat hoger in de toeren.

Precies!

Ik lees het al, voor mij geen grote 6 (nou was ik altijd al van de magere zesjes), zeker niet als zo'n ding ongecontroleerd de berg af wil.
Zo'n 1600 past ook niet op het platje in de voortuin.
Geef mij maar de boxeRT, zoals janc'borg ook schreef, in de bergen heb je de remmen haast niet nodig: je doet alles met gas en een beetje op en af schakelen (met de assistente) :t
Komt die boxer ook eens een keertje wat hoger in de toeren.

Precies!
Is niet ongecontroleerd, dat is wat jij ervan maakt!
En niet passen, zo'n RT heeft alle koffers gejat van de K1600! En dat centimetertje zal vast niet zo veel uitmaken.
De voorkant geleend, en qua looks....

GT
2324 mm
Breedte incl. spiegels1000 mm
Hoogte zonder spiegels1440 mm
Zithoogte, onbeladen810 / 830 mm
Rijklaargewicht334 kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht540 kg

RT
Lenge 2,222 mm
Breedt (incl. spiegels) (983 mm) / (985 mm) incl. koffers
Hoogte (excl. spiegels) (1,416 mm)
 
2324 mm - 2222 mm = 102 mm = 10,2 cm, daar mee zou er iets over de openbare stoep steken.
Ik trek mijn woorden over ongecontroleerd gedrag in, want ik heb nog nooit zo'n ding gereden.
De woorden van glk blijven me wel bij "Maar naar beneden speelde het totaal gewicht best mee. Moest regelmatig knap knijpen om de bocht te halen", dat gedrag herken ik absoluut niet van de R en RT's die ik tot nu gehad heb.
ik hoef echt nog steeds geen 1600 en zo heeft iedereen zijn voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Taalverwarring bij BMW Motorfiets:

1615912734141.png


Tyre Pressure Control of toch Reifen Druck Controll of gewoon bandenspanningcontrole (BSC).
Geef het maar een naam, ik ben voor :t
 
Laatst bewerkt:
Verwarrend hoor. Spanningsverlies.........Verlies je dan voltjes ( bv nog maar 11 volt)
Nog maar 11 volt in je achterband, nah :N
Ok, nieuwe poging: bandendrukcontrole (BDC).
Tja waarom niet, het is ook oliedruk, iets met druk en dat druk je uit in Pascal, of stiekem nog in Bar en de machnisten gebruiken soms nog PSI (of gewoon pond).
Echter zoek maar eens op bandendrukmeter, dan vind je alles over de bandenspanningsmeter, ook ons RT handboek gebruikt die term.
Ik zat vroeger in de meet en regeltechniek, dus U maakt mij niets wijs over de eenheden van druk, temperatuur of massa (metrische ton of short ton). Ook verwarrend is de zomer- en wintertijd (eind deze maand gaat de klok 1 uur vooruit), menig computer of stukkie software verslikte zich ooit in dat uur verschil, net als menig mensch.
Doet U mij maar maar 2 ons kornet-bief en een half-pond half-om gehakt - 'tis iets meer, mag dat? - had U anders nog iets gehad willen hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Verwarrend hoor. Spanningsverlies.........Verlies je dan voltjes ( bv nog maar 11 volt)

...er hoeft toch meestal maar iets van 2.9 Volt in een achterband van de motor...?

Toch geen 11...?
Of zelfs een tros Volten...?
 
Nou is het in den Meet en Regeltechniek gebruikelijk om eenheden om te zetten, bijvoorbeeld van druk naar spanning of temperatuur naar stroom. Willekeurige bereiken van het één worden dan omgezet naar iets wat tot standaard is verheven als 1 tot 5 Volt of 4 tot 20 mA, in het pneumatische tijdperk hadden we 3 tot 15 PSI of 0,2 tot 1 Bar.
En dan kunnen de barren in de band ineens toch volten worden.
Nu zetten we die standaard signalen weer om naar reeksen bits en bytes.
En daar is weer verwarring: 1 byte = 8 bits.
Een kilogram komt overeen met 1000 gram en een kilobit is gelijk aan 1000 bits maar een kilobyte is ineens gelijk aan 1024 bytes.
Doe mij maar koffie-zwaRT.

[EDIT]
Correctie.
 
Laatst bewerkt:
He. PDC. Die maak ik. Namelijk een product diensten catalogus

en ehhh P=U*I*cos fhy

Wat een gedoe zeg :)
Eigenlijk zit te wachten op een beetje voorjaar.
En natuurlijk op die mooie blauwe.
We vergelijken appels met peren, boxer met lijn, pothelm met klaphelm en handschoen met laars.
Maar met 3 fasen is het P=U*I*√3*Cosφ
Voorlopig kijken we weer naar koude nachten, nattesneeuw=pekel. Ik ga de druppellader weer aansluiten, die maakt van 230 Volt wisselspanning iets van 14 Volt gelijkspanning en activeert de Can-bus om de laadstroom druppelsgewijs door te laten :W
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: glk
...
Nu zetten we die standaard signalen weer om naar reeksen bits en bytes.
En daar is weer verwarring: 1 byte = 8 bits.
Een kilogram komt overeen met 1000 gram en een kilobit is gelijk aan 1000 bits maar een kilobyte is ineens gelijk aan 1024 bytes.
...
Uit bovenstaand blijkt hoelang ik geen computeronderwijs genoten heb.
Heden ten dage blijkt het volgende:
  • 1 kilobyte (kB) = 1000 bytes
  • 1 kibibyte (KiB) = 1024 bytes
Klinkt mij bijna als ineens iets rood noemen dat we vroeger groen noemde.
 
En zo viel mijn oog op dit:

1615958946582.png

Dat heb ik mij nooit beseft, ergens klinkt het logisch, anderzijds met de moderne techniek ook weer niet.
Proefondervindelijk heb ik vast gesteld dat van de sleutelloze Start/Stop knop de Stop functie niet werkt boven een bepaalde rijsnelheid, deze dus:
1615959134541.png

De kans op het per ongeluk bedienen van de noodstop is groter dan het per ongeluk bedienen van de Start/Stop knop.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de noodstop een ECHTE schakelaar is die werkelijk een stroom circuit verbreekt, het kan haast niet anders dan dat het ook een CAN-bus schakelaar is die via de boordcomputer de boel uit zet.
Met dezelfde intelligentie als bij de Start/Stop knop zou dan toch de noodstop functie uitgeschakeld kunnen worden boven een bepaalde rijsnelheid?
 
Doe mij maar koffie-zwaRT.

...idem... :$

Nu eerst maar us verder met een zwaRTe 4-wieleRT..., komt schoonzus zo voor kijken...

...familie..., de meest veeleisende klanten..., alles moet voor niets, en dat voor niets moet dan zo veel mogelijk zijn... :/
 
...idem... :$

Nu eerst maar us verder met een zwaRTe 4-wieleRT..., komt schoonzus zo voor kijken...

...familie..., de meest veeleisende klanten..., alles moet voor niets, en dat voor niets moet dan zo veel mogelijk zijn... :/
Ik denk dat met jouw kwaliteiten schoonzus zomaar niets meer kan zeggen en met open mond de vraagprijs betaald.
 
Wie Spanning (in Volt), stroom (in Ampere) en weerstand (in Ohm) nooit uit elkaar kan houden, hier aanschouwelijk onderwijs:
vao.gif

Wat er ook gebeuRT, de wet van Ohm is: Blijf van je tante af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan