BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dan.
3E51A54E-939C-4FBD-835D-4C83B0D74BC7.jpeg
 
Daar zit een stompje stuur aan vast, met de schakelaar armaturen en rechts het gashendel en rem en links het wonderwiel en koppeling.
1660109748866.png
 
Laatst bewerkt:
Dit is natuurlijk ook een optie (al zou ik de RAM-bal dan wel aan de buitenkant monteren)

Bekijk bijlage 1791920
Hoe verder op de uiteinden, hoe meer trillingen je gaat krijgen in de aangebrachte apparaten.
Tegenwoordig zijn de nieuwere telefoons of gps apparaten al wel wat minder in gewicht, maar als bijvoorbeeld mijn Zumo 660, incl. houder, en met de “middellange” knijper, op het uiteinde zou zitten via dat plaatje op het koppelingsreservoir, verwacht in dat het best wel zal trillen.
Op de extension bolts waar hij nu op zit, is dit al zichtbaar. Nog niet echt hinderlijk of bang voor uit de houder schieten, maar wel duidelijk aanwezig.
Komt nog bij dat ook de zichtbaarheid en bediening vanuit je eigen standpunt/zichtpunt nog acceptabel moet zijn. Of je moet het voor jezelf ok vinden om delen van je dashboard te blokkeren omdat je er toch niet op kijkt.
 
In mijn geval is het niet voor een navigatiesysteem. Heb de tomTom netjes recht voor me bevestigd met een beugel van Waypoint. In mijn geval zou het voor de GoPro moeten zijn
 
IMG_20220810_114834_1.jpg

Dit is mijn manier om een Navigatie of anders te monteren. Op vergelijkbare manier doe ik het eigenlijk altijd. Op de K100 zit de originele knobbel van de Garmin, op mijn andere motoren knutsel ik een knobbel. Op de foto zie je de knobbel op de R1150RT. Een imbus van de linker stuurhelft is vervangen door een draadeind, met een bus en borgmoer. Daarboven op zit een deurknop van een kastdeurtje. Dat is een wat zachtere soort plastic zodat de ram-mount goed blijft zitten. Heeft toch zeker 2,50 gekost en werkt uitstekend.
 
Naast al het geklets over knobbels.
Om wel bekende redenen heb ik het volgende om te ontspullen en zou er graag een RT rijder mee plezieren - tegen geringe vergoeding af te halen in Schiedam, prive berichtje als je belangstelling hebt:

12V naar USB adapter, handig om onderweg via een snoertje de telefoon in je jaszak of op zo'n knobbel op te laden, past in de BMW 12V aansluiting:
Optimate1.PNG

Optimate2.PNG


Bandenplaksetje met nog gesloten "nieuw" tubetje solutie en voldoende veters:
reparatieset1.PNG

reparatieset2.PNG


En na het plakken en leegspuiten van de gaspatronen gebruik je deze voetmatige banden pomp:
pomp1.PNG


pomp2.PNG


Ook nog bijna een liter 5W40 BMW motor olie.
En deze niet te vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Nuttig spul BMW-Wouter....de olie zou ik als reserve kunnen gebruiken, gezien de afstand en de benzineprijzen kan ik beter 1 litertje hier in de buurt halen.
Of hoef ik voor een weekje vakantie geen olie mee te nemen met een RT Lc?
 
Wat betreft de accu (bij)opladen van de Lc heb ik de volgende vraag:
Ik heb een CTEK MXS 5.0 en die is volgens mij niet geschikt voor het Canbus systeem.

a Welke acculader gebruiken jullie?
b Via de contactdoos met een canbus geschikte lader?
c Rechtstreeks op de aangesloten accu mag niet volgens het instructieboekje.
d Dus het mag dan ook niet rechtstreeks op de minpool en op de rode plus van de starthulp, neem ik aan?
 
Weekje doorheen 🇧🇪🇱🇺🇩🇪🇦🇹🇮🇹🇲🇫
 

Bijlagen

  • 20220725_123431.jpg
    20220725_123431.jpg
    312,2 KB · Weergaven: 25
  • 20220725_141612.jpg
    20220725_141612.jpg
    484,6 KB · Weergaven: 23
  • 20220726_115534.jpg
    20220726_115534.jpg
    367,4 KB · Weergaven: 23
  • 20220726_121716.jpg
    20220726_121716.jpg
    447 KB · Weergaven: 23
  • 20220726_141815.jpg
    20220726_141815.jpg
    390,2 KB · Weergaven: 19
  • 20220726_155149.jpg
    20220726_155149.jpg
    315,2 KB · Weergaven: 18
  • 20220726_173329.jpg
    20220726_173329.jpg
    230,7 KB · Weergaven: 17
  • 20220727_085915.jpg
    20220727_085915.jpg
    354,1 KB · Weergaven: 16
  • 20220727_131144.jpg
    20220727_131144.jpg
    331,2 KB · Weergaven: 16
  • 20220727_145557.jpg
    20220727_145557.jpg
    266,7 KB · Weergaven: 17
  • 20220727_153909.jpg
    20220727_153909.jpg
    245 KB · Weergaven: 18
  • 20220727_160159.jpg
    20220727_160159.jpg
    244,1 KB · Weergaven: 17
  • 20220727_160208.jpg
    20220727_160208.jpg
    278,6 KB · Weergaven: 16
  • 20220727_172134.jpg
    20220727_172134.jpg
    276,3 KB · Weergaven: 15
  • 20220727_174005.jpg
    20220727_174005.jpg
    247,7 KB · Weergaven: 15
  • 20220728_142636.jpg
    20220728_142636.jpg
    309,3 KB · Weergaven: 17
  • 20220728_142447.jpg
    20220728_142447.jpg
    373,6 KB · Weergaven: 16
  • 20220729_111836.jpg
    20220729_111836.jpg
    272,8 KB · Weergaven: 19
Wat betreft de accu (bij)opladen van de Lc heb ik de volgende vraag:
Ik heb een CTEK MXS 5.0 en die is volgens mij niet geschikt voor het Canbus systeem.

a Welke acculader gebruiken jullie?
b Via de contactdoos met een canbus geschikte lader?
c Rechtstreeks op de aangesloten accu mag niet volgens het instructieboekje.
d Dus het mag dan ook niet rechtstreeks op de minpool en op de rode plus van de starthulp, neem ik aan?
Gewoon een optimate 4 halen. Die hebben ook een verloopstukje zodat hé hem gewoon in de din-aansluiting kan prikken
 
Nuttig spul BMW-Wouter....de olie zou ik als reserve kunnen gebruiken, gezien de afstand en de benzineprijzen kan ik beter 1 litertje hier in de buurt halen.
Of hoef ik voor een weekje vakantie geen olie mee te nemen met een RT Lc?
Ik heb nu twee lc’s gehad en die heb ik nooit tussen beurten door bij hoeven vullen. De mensen die ik ken met een lc nemen ook geen olie mee op motorvakantie. De (d)ohc kameraden wel.
 
Ik heb nu twee lc’s gehad en die heb ik nooit tussen beurten door bij hoeven vullen. De mensen die ik ken met een lc nemen ook geen olie mee op motorvakantie. De (d)ohc kameraden wel.

Dat is goed nieuws!
Ik had (moest) tijdens vakanties met mn 1200GSA DOHC altijd wel iets bijvullen en dus meenemen.
 
Nee dat zegt het instructieboekje van de R1200RT Lc.

Bekijk bijlage 1792248


Wtf, maar als ik dezelfde motor aan de diagnose PC knoop dan schreeuwt de software op het beeld dat ik per direct een acculader op de accu moet aansluiten..... :+

Ik ga er niet garant voor staan, maar volgens mij rijdt en laadt de halve wereld zijn of haar bmw direct op de accu, of via de accu min en dat externe plusje vlak boven de diagnosestekker.

Als het mijn motor was zou ik dat ook lekker doen. Die Ctek laders zijn m.i. sowieso wel prettige laders.
 
Wtf, maar als ik dezelfde motor aan de diagnose PC knoop dan schreeuwt de software op het beeld dat ik per direct een acculader op de accu moet aansluiten..... :+

Ik ga er niet garant voor staan, maar volgens mij rijdt en laadt de halve wereld zijn of haar bmw direct op de accu, of via de accu min en dat externe plusje vlak boven de diagnosestekker.

Als het mijn motor was zou ik dat ook lekker doen. Die Ctek laders zijn m.i. sowieso wel prettige laders.
Nou dat is dus mijn vraag, volgens mij wordt dat vaker op die manier gedaan. En is de tekst in het BMW instructieboekje bedoelt om slechts Oem BMW producten te gebruiken/kopen.
Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.

Ik heb dus die CTEK en een oudere Optimate? En wil er gerust eentje bijkopen maar dat moet wel echt noodzakelijk zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan