BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Jeroen, Tof dat je even deze foto hebt gemaakt. Dat scheelt bij deze ruit dus alleen maar in de breedte.
Die PUIG ruiten zijn een paar cm hover dan de standaard ruiten met een bolling.
At zwarte vlakje houd ik ook zeker even im gedanken:)

Net de :Grijze Hengst" weg gebracht zodat er wat overbouwd kan worden. naar de1250.
Heb een F900GX mee gekregen als leen motor.Dan merk je pas echt het verschil on herrie door de rijwind.
Wel een leuke fiets en rijdt prima, maar vgl met een RT wat iel en speels als je net van de RT af komt. Is natuurlijk ook een licht gewicht he;)
Nu woensdag of donderdag de 'nieuwe ' ophalen:)
 
Als de startmotor goed rond gaat maar de "hoofdmotor" niet goed wil aanslaan ligt dat niet aan de startmotor, mijn eerste gedachte is dan slechte bougies of een hapering in de brandstof toevoer. Als de startmotor aanvankelijk geen kracht genoeg lijkt te hebben zou ik eerder aan de accu twijfelen, de koude motor is lastig in beweging te krijgen en kost de allereerste keer de meeste kracht. Kun je de accuspanning meten tijdens het starten?
Hapert de startmotor, tja dan is die als eerste verdacht of het startrelais.
Ga ik eens proberen, bedankt voor de inzichten!

Waarom tijdelijk?
Omdat het kogelgewricht aan de andere kant er voor zorgde dat de bout meedraait met het opdraaien van de moer. Dus uiteindelijk heb ik 'm na een poging tot schoonmaken, smeren en onder spanning zetten zover kunnen krijgen dat ik moer 1 bijna helemaal erop heb gedraaid (nog paar mm aan draad over schat ik) en moer 2 er net op heb kunnen zetten en tegen elkaar heb kunnen vastzetten. Dus al met al zit het redelijk vast, maar zit er nog wel wat laterale speling op het geheel en moet ik het weer eens uit elkaar halen om het minder provisorisch op te lossen. Bijv. met een borgmoer.
 
Ga ik eens proberen, bedankt voor de inzichten!


Omdat het kogelgewricht aan de andere kant er voor zorgde dat de bout meedraait met het opdraaien van de moer. Dus uiteindelijk heb ik 'm na een poging tot schoonmaken, smeren en onder spanning zetten zover kunnen krijgen dat ik moer 1 bijna helemaal erop heb gedraaid (nog paar mm aan draad over schat ik) en moer 2 er net op heb kunnen zetten en tegen elkaar heb kunnen vastzetten. Dus al met al zit het redelijk vast, maar zit er nog wel wat laterale speling op het geheel en moet ik het weer eens uit elkaar halen om het minder provisorisch op te lossen. Bijv. met een borgmoer.
Ah ok, ja borgmoer lijkt me beter (moer met zo'n plastic binnenwerk).
 
Klopt, wij reden in NO Brabant, dus ook op de dijk tussen Grave en Megen: harde gure wind, veel buien...kortom: prachtig herfstweer;). Grootste probleem is vaak niet de kou of de wind, maar het gereduceerde zicht, zodat je de grijze modder op het grijze asfalt wat moeilijker ziet, maar ervaring leert dat het altijd in de bocht ligt:+
Ik heb ooit parachute gesprogen op Texel, daar leerde ik dat prikkeldraad en plassen op de weg met je meesturen. Je wilt er omheen, maar dan ga je er juist bovenop of doorheen.
Dat is met modder, steentjes en blaadjes op de weg ook zo.
De remedie is je aandacht te vestigen op waar je wel (over)heen wilt en de rest te negeren, de mens vind dat moeilijk.

[EDIT] En ik moet beter lezen, want het ging niet om de kunst van ontwijken maar om het gereduceerde zicht waardoor modder en asfalt niet goed onderscheiden konden worden.
 
Laatst bewerkt:
Voor de goede orde: mijn motor heeft geen naam en ook geen bijnaam.
Motor, motorfiets, RT, voor wie details wil is R1200RT-LC en daar blijft het ongeveer bij 8-)
U neemt het andere hopelijk niet kwalijk dat zij wel namen voor hun motor gerief bedenken?

Naast “Spätzi” luisteRT die van mij ook naar de (niet bepaald complimenteuze) namen: “Dikke BeRTha” (moet ik steeds aan Obelix denken “Hoezo DIK???”) en Battlestar Galactica. En ook “De RT”. Zo noemt mijn vrouw haar consequent. En haar eFfIe “De GS”.
 
U neemt het andere hopelijk niet kwalijk dat zij wel namen voor hun motor gerief bedenken?

Naast “Spätzi” luisteRT die van mij ook naar de (niet bepaald complimenteuze) namen: “Dikke BeRTha” (moet ik steeds aan Obelix denken “Hoezo DIK???”) en Battlestar Galactica. En ook “De RT”. Zo noemt mijn vrouw haar consequent. En haar eFfIe “De GS”.
Wie ben ik om iemand wat kwalijk te nemen *D
Doet wat gij niet laten kunt.
Ik heb een vuilnisauto aangeschaft, zodra deze voor de deur geparkeerd staat zal ik als trotse eigenaar de foto's delen.
 
Wie ben ik om iemand wat kwalijk te nemen *D
Doet wat gij niet laten kunt.
Ik heb een vuilnisauto aangeschaft, zodra deze voor de deur geparkeerd staat zal ik als trotse eigenaar de foto's delen.
Of…. Je doet mee aan een milieu experiment: auto met miniatuur vuil verbrandingsinstallatie! Restwarmte slaat ie op in een water ketel, kan je na de rit ook douchen!

Gretta ook weer blij!
 
Wie ben ik om iemand wat kwalijk te nemen *D
Doet wat gij niet laten kunt.
Ik heb een vuilnisauto aangeschaft, zodra deze voor de deur geparkeerd staat zal ik als trotse eigenaar de foto's delen.
Of…. Je bent tot de conclusie gekomen dat ondergetekende niet persé eigenaar is van al dat hij op de oprit heeft geparkeeRT….en lustig op de foto vastlegt en alhier tentoonspreid als ware hij de eigenaar…

En dat “vanaf eind maart, begin april” ook wel een vreemde termijn is. Tenzij gelinkt aan een nationale traditie die volgde op de herovering van Den Briel op de Spanjaarden….
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Of…. Je bent tot de conclusie gekomen dat ondergetekende niet persé eigenaar is van al dat hij op de oprit heeft geparkeeRT….en lustig op de foto vastlegt en alhier tentoonspreid als ware hij de eigenaar…

En dat “vanaf eind maart, begin april” ook wel een vreemde termijn is. Tenzij gelinkt aan een nationale traditie die volgde op de herovering van Den Briel op de Spanjaarden….
Ik heb er het volste vertrouwen in dat gij Icarus niet met de veren van een ander pronkt.
Desalnietemin leef ik nog wat in verwarring over het veranderen van uw smaak, alhoewel men daar nooit over mag twisten.
Ondertussen laat ik me nog steeds graag verrassen met hoe fijn mijn RT eigenlijk rijdt, daarmee vermeed ik vanochtend mooi de ongehoord vroege file op de A20. Hoezo Nederland werkt half thuis?
 
Ik kijk rijkhalzend uit naar morgen en ga morgen met mijn motor, zonder zijkoffers, me tussen de rijen blik door wurmen richting Schiphol. En terug wederom. Kantoordagje, Instructeursvergadering.
 
Ik kijk rijkhalzend uit naar morgen en ga morgen met mijn motor, zonder zijkoffers, me tussen de rijen blik door wurmen richting Schiphol. En terug wederom. Kantoordagje, Instructeursvergadering.
Ja zonder zijkoffers, zoals ik ook de motor rijd zolang ik de extra bagageruimte niet nodig hebt.
Alles wat mee moet in de GROOTE topkoffer.
Tijdens het gewurm tussen de rijen blik door is het zonder die zijkoffers toch net wat comfortabeler, zeker als het rijden met zig-zag bewegingen gepaard gaat wegens ingeblikt volk dat zicht niet bewust is van filterende motorrijders.
Ik moet erkennen, de RT spiegels (zeker vanaf de LC generatie) maken de motor breed en ze zijn het eerste dat vaak de doorgang belemmert (iemand heeft wel eens geoppert dat spiegels op steeltjes dan toch beter zijn omdat die vaak hoger staan dan een auto spiegel).
De zijkoffers maken de RT niet breder dan bij de spiegels, maar vormen minstens in mijn gedachten een hindernis als je met een scherpe bocht ergens om heen wilt.
Vandaag met de auto naar Vlissingen.
 
Sow. Heb ik vanmorgen ff mazzel gehad dat een goed deel van Midden Nederland naar vriend De Jonge heeft geluisterd. Man man man, voordat ik met de motor de oprit had verlaten. Iets met motor broek nog in de zijkoffer want vorige keer met Kevlar Spijkerbroek simulator sessie gedaan, misschien spatje nat op de terugreis, dus motorbroek in de zijkoffeRT. Oordoppies: zoek want bladblazen en dat 3M ding lag niet op de maaieRT. Wel nuttig. Denk er nu over die Puig ad on flap die op de GS van Karin zit maar eens op de RuiT te schroeven. Want als ik ietsje buk minder gebulder om de helm. En maar nieuw setje No Noise dopjes halen bij Van der Kuinder. Realiseerde me dat ik nog nimmer op een RT zonder oorduppies in de gang naar Schiphol-Oost ben gereden. Wat een indrukwekkend gebuldeRT produceeRT dat Mk.1 R1250 blok zeg..... En. Wat een bizar goede dopjes, die simpele No Noise siliconen gevalletjes: gebulder wordt weggefilteRT (ja ja, mot met een D, ik weed), maar muzak komt perfect door.

Enfin. Op tijd Spätzi op de bok gehesen, ben benieuwd hoe de avond spits gaat.

ZijkoffeRTs bleken er nog op te zitten trouwens. Want. Airbag vest in topkoffeRT, past de helm in de zijkoffeRT.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
...
Ik heb een vuilnisauto aangeschaft, zodra deze voor de deur geparkeerd staat zal ik als trotse eigenaar de foto's delen.
Ik mag mij de trotse eigenaar noemen van dit exemplaar:
vuilnisauto.jpg

Werd hier nog een foto van Internet geplukt, dit ietwat gehavende (zeg maar goed gebruikte) exemplaar staat nu hier te pronken.
En dan te bedenken dat ik een mooier exemplaar ooit (1966?) zelf nieuw heb mogen aanschaffen en enige jaren geleden bij het ontspullen met de gehele verzameling Matchboxes heb weg gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit parachute gesprogen op Texel, daar leerde ik dat prikkeldraad en plassen op de weg met je meesturen. Je wilt er omheen, maar dan ga je er juist bovenop of doorheen.
Dat is met modder, steentjes en blaadjes op de weg ook zo.
De remedie is je aandacht te vestigen op waar je wel (over)heen wilt en de rest te negeren, de mens vind dat moeilijk.
Net als lezen….het zicht werd wat lastig, het er niet in/ overheen rijden heb ik zo langzamerhand wel onder de knie.
 
C16C89DE-F7C6-4E33-AC4E-0E73304FF07B.jpeg
Enfin. Oordoppies zijn nog zoek. Hedenavond het opschroef flapje van mijn wederhelft maar eens op Spätzi heur ComfoRT schuifpui geprutst. Maar eens ervaren of dat verschil maakt.
 
Ik mag mij de trotse eigenaar noemen van dit exemplaar:
Bekijk bijlage 1693779
Werd hier nog een foto van Internet geplukt, dit ietwat gehavende (zeg maar goed gebruikte) exemplaar staat nu hier te pronken.
En dan te bedenken dat ik een mooier exemplaar ooit (1966?) zelf nieuw heb mogen aanschaffen en enige jaren geleden bij het ontspullen met de gehele verzameling Matchboxes heb weg gedaan.
Een pracht exemplaar! Gefeliciteerd!
 
...
Kijk krek tussen de “kier” door. Wat niet wegneemt dat het dingetje wel schoon mag blijven.
Bekijk bijlage 1694543
Kier lijkt kleiner dan die is.
Dat kieren kijken staat me toch niet aan, ik stel de ruit zo in dat ik er net en voldoende overheen kijk. Zou er dan weer zo'n schaamflapje boven zitten dan ontneemt dat toch een boel zicht, zeker als het vuil raakt.
Ruiten en ruit hoogte, airodynamische flapjes, helmen en lichaamsbouw en vooral lichaamslengte zullen de ideale combinatie voor iedereen anders maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan