Bmw S1000r de koning van de nakeds

Respect! 750 km op een dag is voor mij een beetje teveel van het goede, komt bij dat mijn leeftijd ook een rol speelt, laten we zeggen dat ik goed op de motorbeurs pas qua leeftijd :+
Meestal laat ik mooi een ander terugrijden en dommel ondertussen lekker in, thuis in Oss aangekomen schudden ze me dan wel wakker, appeltje eitje ;)
't is geen prestatie hoor, ze zijn bij mij gewoon vergeten een begrenzer te monteren of zo. 1000 km snelweg met een Hypermotard of 1.600 km op een ZZR-1100 op een dag en dan nog steeds nergens last van. Enne, leeftijd is maar relatief hoor. Ik doe niet anders op de motor dan 30 jaar geleden, meer ervaring maar nog net zo dom. :]
 
Laatst bewerkt:
't is geen prestatie hoor, ze zijn bij mij gewoon vergeten een begrenzer te monteren of zo. 1000 km snelweg met een Hypermotard of 1.600 km op een ZZR-1100 op een dag en dan nog steeds nergens last van. Enne, leeftijd is maar relatief hoor. Ik doe niet anders op de motor dan 30 jaar geleden, meer ervaring maar nog niet zo dom. :]
Ik ben ook wel eens met een ZX-10R 2008 uit de Dolomieten vertrokken om 07.15 in de ochtend, en via bergpassen naar Duitsland gereden.
Daar pas de snelweg gepakt, maar mocht niet te hard, want mijn meerijder had een allroad helm met zo'n klep. Wind enzo. O-)
Thuis nog vijf uurtjes Motor-Forum bijgelezen, dat had ik een week gemist.
Eigenlijk had ik helemaal geen zin om te slapen, gelukkig sliep mijn vriendin bij haar moeder en kon ik de nacht doorhalen.
Ik zou ook nog vier dagen wegblijven, dus ze wist niet dat ik al thuis was. :)

De volgende dag lekker rustig de TT kijken voor de buis. *O*
 
Ik ben ook wel eens met een ZX-10R 2008 uit de Dolomieten vertrokken om 07.15 in de ochtend, en via bergpassen naar Duitsland gereden.
Daar pas de snelweg gepakt, maar mocht niet te hard, want mijn meerijder had een allroad helm met zo'n klep. Wind enzo. O-)
Thuis nog vijf uurtjes Motor-Forum bijgelezen, dat had ik een week gemist.
Eigenlijk had ik helemaal geen zin om te slapen, gelukkig sliep mijn vriendin bij haar moeder en kon ik de nacht doorhalen.
Ik zou ook nog vier dagen wegblijven, dus ze wist niet dat ik al thuis was. :)

De volgende dag lekker rustig de TT kijken voor de buis. *O*

Op een ZX-10R met duo, dan verdien je respect! Voor zowel de duo als voor jou. :}

M'n vrouw vond die 1.600 km achterop de ZZR-1100 niet voor herhaling vatbaar maar nog altijd beter te doen dan achterop m'n Fireblade op en neer naar Zaltbommel. _O-
 
Op een ZX-10R met duo, dan verdien je respect! Voor zowel de duo als voor jou. :}

M'n vrouw vond die 1.600 km achterop de ZZR-1100 niet voor herhaling vatbaar maar nog altijd beter te doen dan achterop m'n Fireblade op en neer naar Zaltbommel. _O-
Meerijder, niet duorijder. Excuus. Er past alleen een dwerg op tot 1.25 meter denk ik. :+ ;)
De andere rijder was op zijn eigen V-Strom 650. Na tien jaar rijdt die MF-er (Aad900) nog bijna iedere dag (1943). :}

Een ZZR-1100 is wel redelijk groot. :Y
Mijn vriendin ging mee op de GSX750F (pekelbike).
Ritje Rotterdam - Amsterdam of Utrecht @ Motozoom.

Bij de tien nooit iemand achterop gehad. Dat moet je niet willen.
 
Het deed even pijn, maar de verstandige keuze is gemaakt. Omdat ik in de afgelopen 10 maanden 15.000km reed waarvan 14.000 woon-werk en op de snelweg, heb ik besloten dat de S1000R, hoewel bijzonder fijn en mooi, niet de fiets is voor mijn gebruik en hem vandaag ingeruild voor een robuuste GS Adventure uit 2019.. Even kijken of ik daaraan kan wennen...
 
Het deed even pijn, maar de verstandige keuze is gemaakt. Omdat ik in de afgelopen 10 maanden 15.000km reed waarvan 14.000 woon-werk en op de snelweg, heb ik besloten dat de S1000R, hoewel bijzonder fijn en mooi, niet de fiets is voor mijn gebruik en hem vandaag ingeruild voor een robuuste GS Adventure uit 2019.. Even kijken of ik daaraan kan wennen...
Hi Hagaban, ik kan je redenatie volgen, kom zelf van een boxer af ;) dus ik weet hoe fijn zo'n machine rijdt.
Desalniettemin snap ik dat de keuze ook door je verstand is genomen en niet perse met je hart O-)
Maarja, een S1000R met vierkante banden dat moet je ook niet willen :$
Overigens heb ik ooit eens achter een gast met een GS gehangen op een bergpas waar ik haast niet voorbij kwam: kortom je leven is nog niet over :+
Veel plezier ermee!
 
Hi Hagaban, ik kan je redenatie volgen, kom zelf van een boxer af ;) dus ik weet hoe fijn zo'n machine rijdt.
Desalniettemin snap ik dat de keuze ook door je verstand is genomen en niet perse met je hart O-)
Maarja, een S1000R met vierkante banden dat moet je ook niet willen :$
Overigens heb ik ooit eens achter een gast met een GS gehangen op een bergpas waar ik haast niet voorbij kwam: kortom je leven is nog niet over :+
Veel plezier ermee!
Ik heb er ook een boxer bij. ;)

IMG_20191218_150844_DRO.jpg


En een GSje, want niet één motor heeft alle eigenschappen in een. Het zijn net mensen. :+

DSC_1172.JPG

Die grote toeter van een uitlaat ziet er alleen niet meer op. _O-

Wel alles voorzien van Hyperpro voor en achter.
Ze sporen daardoor alle drie vrijwel gelijk. :]
 
En een GSje, want niet één motor heeft alle eigenschappen in een. Het zijn net mensen. :+
Heb ik mijn vrouw weleens voorgesteld, vond ze om meerdere redenen een slecht plan '(
En ik om meerdere redenen een te duur plan :+
Maar een tweede en mogelijk derde motor zal er inderdaad nog wel van komen, eerst ff door de crisis heen zien te komen.
Trouwens wel gaaf zo'n HP2 sport, best zeldzaam :}

ps. je mag je tuintafel wel eens verven :Z
 
Ik heb er ook een boxer bij. ;)

Bekijk bijlage 1496484

En een GSje, want niet één motor heeft alle eigenschappen in een. Het zijn net mensen. :+

Bekijk bijlage 1496485
Die grote toeter van een uitlaat ziet er alleen niet meer op. _O-

Wel alles voorzien van Hyperpro voor en achter.
Ze sporen daardoor alle drie vrijwel gelijk. :]

Ik zie dat je meer geld in motoren steekt dan in de tuin ;-)
 
Heb ik mijn vrouw weleens voorgesteld, vond ze om meerdere redenen een slecht plan '(
Wat? Dat ieder mens zo zijn/haar kwaliteiten heeft en je daarom een buitenvrouw wil?:+ :+
En ik om meerdere redenen een te duur plan :+
Maar een tweede en mogelijk derde motor zal er inderdaad nog wel van komen, eerst ff door de crisis heen zien te komen.
Trouwens wel gaaf zo'n HP2 sport, best zeldzaam :}
Ik heb er van niet eentje verteld dat ik die gekocht had.
Ze stuurt mij een tikkie als ze wat tekort komt, het salaris is gescheiden.

Bij de HP2 duurde het vijf tot zes weken voordat ze die zag staan.
(Ene keer was ze er dichtbij.. het lijkt wel alsof er een motor onder de hoes staat in de schuur :? )
En ik weken daarvoor whatsappies sturen met de motor er op in de voortuin, achtertuin.. _O-
ps. je mag je tuintafel wel eens verven :Z
Dat was een klustafel in mijn oude huis, daar stond die in de schuur.
Vijf jaar later blijkt die niet zo goed tegen regen te kunnen. _O-

Het was niet de bedoeling om mee te verhuizen, maar hier even een tijdje als behangtafel gebruikt.
Staat nu gedemonteerd in de voortuin, maar ik zag net een rij bij de stort niet normaal. :P

Ik zie dat je meer geld in motoren steekt dan in de tuin ;-)
Dat sowieso, maar ik ben pas verhuist.
Inmiddels zijn de tegels met de hoge druk reiniger bewerkt (ze bleken wit 8)7 ) , plantjes geplaatst en een nieuwe tuinset. ;)

Knipsel12.jpg
 
Beste BMW liefhebbers,
Sinds een paar weken ben ik opzoek naar een nieuwe motor. Ik wilde eerst een Speedtriple, toen een Tuono, en nu twijfel ik ook wel weer over een S1000R.
Dus ik ga hierop proefrijden komende dagen, dan heb ik van alle 3 deze motoren een goed beeld en kan ik een besluit nemen.

Hebben jullie tips en aandachtspunten of zwakke punten van een S1000R waar ik op moet letten bij een S1000R uit 2014-2015 met 30-40k op de teller?
Zijn die blokken robuust genoeg dit zonder grote problemen te draaien, of zit er dan al wel een revisie aan te komen?
Ik hoor het graag, alvast bedankt! Gr Jelle
 
Beste BMW liefhebbers,
Sinds een paar weken ben ik opzoek naar een nieuwe motor. Ik wilde eerst een Speedtriple, toen een Tuono, en nu twijfel ik ook wel weer over een S1000R.
Dus ik ga hierop proefrijden komende dagen, dan heb ik van alle 3 deze motoren een goed beeld en kan ik een besluit nemen.

Hebben jullie tips en aandachtspunten of zwakke punten van een S1000R waar ik op moet letten bij een S1000R uit 2014-2015 met 30-40k op de teller?
Zijn die blokken robuust genoeg dit zonder grote problemen te draaien, of zit er dan al wel een revisie aan te komen?
Ik hoor het graag, alvast bedankt! Gr Jelle
Hi Jelle, het beste koop je er een die van een oud vrouwtje is geweest en altijd binnen heeft gestaan :+
Ik zou persoonlijk ook kijken hoe er mee gereden is, de mijne wil je bijv. niet hebben, die komt zelden onder de 6K rpm })
Verder kan ik het niet goed beoordelen, van de Speed weet ik dat die niet stuk kunnen.
 
Beste BMW liefhebbers,
Sinds een paar weken ben ik opzoek naar een nieuwe motor. Ik wilde eerst een Speedtriple, toen een Tuono, en nu twijfel ik ook wel weer over een S1000R.
Dus ik ga hierop proefrijden komende dagen, dan heb ik van alle 3 deze motoren een goed beeld en kan ik een besluit nemen.

Hebben jullie tips en aandachtspunten of zwakke punten van een S1000R waar ik op moet letten bij een S1000R uit 2014-2015 met 30-40k op de teller?
Zijn die blokken robuust genoeg dit zonder grote problemen te draaien, of zit er dan al wel een revisie aan te komen?
Ik hoor het graag, alvast bedankt! Gr Jelle

Dat ie aantoonbaar een complete kleppenbeurt heeft gehad. en geen vage lokale beun om de hoek als onderhoudshistorie... Ik zie ze wel met hoge standen voorbij komen, maar niet als ze matig onderhouden zijn...
 
Bedankt voor jullie antwoorden, geen grote gekke dingen waar ik dus op moet letten dat is fijn.
Hij is in februari nog verkocht door Molenaar met 6 maanden garantie, de garantie is welliswaar niet overdraagbaar. Maar geeft mij wel vertrouwen dat er geen grote gebreken of onduidelijkheden zijn. Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag, en anders zal ik mij nog even voorstellen als ik een S1000R gekocht heb!
 
Bedankt voor jullie antwoorden, geen grote gekke dingen waar ik dus op moet letten dat is fijn.
Hij is in februari nog verkocht door Molenaar met 6 maanden garantie, de garantie is welliswaar niet overdraagbaar. Maar geeft mij wel vertrouwen dat er geen grote gebreken of onduidelijkheden zijn. Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag, en anders zal ik mij nog even voorstellen als ik een S1000R gekocht heb!
Of het geluid van de nokkenasketting een halve minuut na het starten verdwijnt. 😊
 
Of het geluid van de nokkenasketting een halve minuut na het starten verdwijnt. 😊
En is dat dan juist positief of negatief als dat verdwijnt?
Als het verdwijnt is de spanner dus eigenlijk niet goed?
Of hoort er geen verandering in geluid te horen te zijn na een halve minuut?
 
En is dat dan juist positief of negatief als dat verdwijnt?
Als het verdwijnt is de spanner dus eigenlijk niet goed?
Of hoort er geen verandering in geluid te horen te zijn na een halve minuut?
Als het verdwijnt dan heeft de spanner oliedruk en werkt dus prima. :t
 
Ik zou zeggen die moet eigenlijk niet hoorbaar zijn. Zou ik persoonlijk niet comfortabel bij zijn.
 
Ik zou zeggen die moet eigenlijk niet hoorbaar zijn. Zou ik persoonlijk niet comfortabel bij zijn.
Ik let daar niet zo op, maar anderen wel.
Sommige mensen horen elk tikje, hikje en denken gelijk dat er wat mis is.
Een paar pagina's terug waren er dus S1000R rijders die de ketting hoorden direct na de start.
En toen werd ook gezegd door de ervaren BMW monteur RoyalClub ;) dat dit normaal is, en ook weer snel verdwijnt.
Alleen als het geratel blijft dan moet er wat gebeuren, en ook dat is soms. :Y
 
Ik let daar niet zo op, maar anderen wel.
Sommige mensen horen elk tikje, hikje en denken gelijk dat er wat mis is.
Een paar pagina's terug waren er dus S1000R rijders die de ketting hoorden direct na de start.
En toen werd ook gezegd door de ervaren BMW monteur RoyalClub ;) dat dit normaal is, en ook weer snel verdwijnt.
Alleen als het geratel blijft dan moet er wat gebeuren, en ook dat is soms. :Y
Er is ook een plug update geweest voor de kettingspanner zie ook:
1589021245570.png

1589021170817.png

Bij mij is deze recent vervangen (km stand 23000) je kan dus aan de kleur van de dop zien of je de originele (zwart) of vervagende hebt (zilver).
 
Er is ook een plug update geweest voor de kettingspanner zie ook:
Bekijk bijlage 1498093
Bekijk bijlage 1498091
Bij mij is deze recent vervangen (km stand 23000) je kan dus aan de kleur van de dop zien of je de originele (zwart) of vervagende hebt (zilver).

Bedankt voor deze tip. Heb net even gekeken en heb de zwarte nog. Hoor de mijne ook met starten maar is daarna weg. Heb nu 18.000km gelopen en zal dus binnenkort voor een beurt moeten. Iemand die weet of dit dan wordt vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan