Bmw S1000r de koning van de nakeds

sakkrejuu wat een mooie powerband het die machien in de hoogste versnelling rustich rijdend en dan gas er op wat pakt die op zeg
en sturen met de bridgestone standaard banden gaat ook best goed en goede grip niet verwacht
de vering heb ik op de road en dynamic gereden met de dynamic toch wat strakker en superstrak sturen
de maping heb ik ook getest maar dan ook de dynamic als beste instelling bevonden
enige nadeel was dat de brommer niet netjes schakelde met de quicschifter ging wat stroef maar de moto had wel pas 1500 km gelopen
de stuurdemper staat ook wat te strak wat met rustich rijden goed merkbaar is
maar heb geen enkele trilling in het stuur en de steps gevoeld vond ik wel prettig
al bij al een beste brommer waar je na wat gewenning en afstelling een tevreden gevoel hebt vraaaaoommmmm 👍
SAM_2639.JPG
 
Leuk verslagje èn met foto! *O*

Quickshifter wel op de hogere toeren gebruikt? Te laag in toeren werkt niet lekker.
De versnellingsbak gaat behoorlijk als boter. Zeker als deze ingereden is. :Y
 
maar heb geen enkele trilling in het stuur en de steps gevoeld vond ik wel prettig
Heb je dan niks gevoelt net voorbij de 6000 rpm? De mijne trilt dan tot ca. 7000 rpm en ik rijd altijd tussen de 5000 en 9000 rpm dus kom dat vaak tegen. Daarom zijn mijn gopro opnamen ook zo waardeloos, altijd bewogen beeld 8)7
V.w.b. de quickshifter, die moet je bij lagere toeren met ferme voet bedienen anders heb je ook kans dat je per ongeluk in z'n neutraal eindigt in een korte draai, heb ik al vaker meegemaakt. Overigens is deze qs. wel zo'n beetje de beste op de markt.
Ps. schitterende kleur die fiets, ik zeg kopen! *O*
 
nee niks van trillingen gemerkt in geen enkel toerental viel me meteen op deze moto liep heel mooi
maar de rem en koppelings handle vond ik wel erg lang wat een beetje lastig in de hand lagen
wij filmen met de sony xr 1000 4k zit op de zwarte helm aan de zijkant gemonteerd absoluut stille opnames
en kan je bedienen met een bijgeleverde live vieuw remote werkt perfekt
kan de beelden helaas niet laten zien...omdat we nogal stevig getest hebben
die kleurstelling is een hp uitvoering met wat opties vond hem ook schitterend uitzien
ga einde van de week eerst nog even de mt 10 voor de vijfde keer proefrijden
omdat die moto ook schitterend uitziet
 
wij filmen met de sony xr 1000 4k zit op de zwarte helm aan de zijkant gemonteerd absoluut stille opnames
Ja, dan heb je geen last van trillingen :) maar het stuur waar ik soms een camera op monteer om mijn voorrijder te filmen heeft er wel last van bij mij. Daarom heb ik een extra helm waar de camera op de kin kan worden gemonteerd, overigens krijg je daar in Frankrijk een bekeuring voor wegens gevaar voor letsel. :/
Pas trouwens in Duitsland op met een camera, de Polizei mag je geheugenkaart opeisen en een bekeuring geven voor alles wat ze aan overtredingen zien, daarnaast mag je vanwege de privacy geen andere mensen, huizen, kentekens etc. filmen...
Ik gebruik 'm daarom maar heel weinig in Duitsland, de boetes zijn gigantisch. :X
 
Overigens is deze qs. wel zo'n beetje de beste op de markt.
Dat dacht ik nou ook. _O- :9
Jammer dat mijn bike van 2014 is, een blipper vind ik wel erg sexy.

Gisteren schakelde ik van 1 naar 2 zoals op mijn GS310 zonder quickshifter (nog niet leverbaar).
Iets te laag in toeren en gas dicht.Dikke hik. 8)7 Oh nee, even gas erop en soepel -3-4-5 door naar zes met de quickshifter. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje een offtopic vraag. Eind juli ga ik een circuit dag doen op Zandvoort met de s1000r. Er staat nog geen 7000km op, maar m'n achterband is al <2mm qua profiel. M'n voorband heeft nog wel 2mm of iets meer dan 2(afhankelijk van waar ik meet) maar ik ga nog wel wat rijden voor het weekend (misschien nog wel op motorweekend de week voor de circuitdag).

Mijn idee is om zowel mijn voorband als achterband te vervangen voor de circuitdag. De banden zijn dan op de circuitdag gloednieuw.

Mijn vraag is: kan dat kwaad? Of kan ik de banden beter voor het motorweekend vervangen zodat de al een beetje versleten zijn tijdens de circuitdag.

Ik heb nu de standaard s20evo en wil deze vervangen voor de s22. Ik vind sowieso de levensduur van de banden een beetje laag 😅 maar heb wel een sportieve rijstijl.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je er gelijk mee voluit rijden, als ik nieuwe banden heb rijd ik ze op het industrieterrein hier in 10 min. mooi rond.
Er zit tegenwoordig niet echt meer zo'n gladde laag op als vroeger en bij de S22 sowieso niet.
Veel plezier!:]
Ps. 7K is keurig hoor, mijn maat heeft de S22 in 4K helemaal opgereden 8-)
 
Super. Dan ga ik een afspraak maken om alles te vervangen voor de training.

4k vind ik wel heeeeel weinig hoor haha. 7k al als ik eerlijk ben ook
 
Gister even een run gedaan met de s1000r 2014. (Geheel standaard) het resultaat viel me erg mee👌
 

Bijlagen

  • 20190622_154016.jpg
    20190622_154016.jpg
    77 KB · Weergaven: 18
Super. Dan ga ik een afspraak maken om alles te vervangen voor de training.

4k vind ik wel heeeeel weinig hoor haha. 7k al als ik eerlijk ben ook
Hi Max, die 4K is om eerlijk te zijn op een Ducati Monster 1200S waardoor de band achter sneller slijt, navraag leert dat dit tot ca. 2K kan schelen O-)
Ik heb nu de Dunlop Sportsmart mkIII en die lijkt het aardig lang vol te houden hij wordt ook niet zo makkelijk ruw qua opp.
Vandaag met mijn maat met de Ducati (Bridgestone S22) gereden maar die ging regelmatig in de traction control bocht uit, schijnbaar wordt de grip ook echt minder tegen het einde van de levensduur, had ie eerst niet. Overigens verder een superband de Bridgestone, maar de concurrentie is allemaal top tegenwoordig, mijn broer zweert bijv. weer bij de Michelin Power RS die is ook super.
 
Iemand van jullie bekend met een kat vervanger. Wil dit gaan doen maar wil de klep niet kwijt welke voor de einddemper zit.
Boytje, ik heb de voorste demper gewoon weg laten halen en daarna een uitneembare dBkiller in de einddemper (voor in Duitsland in het weekend O-) ) schitterend geluid nu en met de dBkiller volkomen legaal!
De klep zit er bij mij ook gewoon nog in, zie foto hieronder.
E14076A0-6B2A-4458-9A8D-80E3AC6677E9.jpeg
 
Recent de juiste soft en hardware aangeschaft om zelf service reset te kunnen doen en uitlezen van foutcodes. Mocht iemand in omgeving van Twente zelf onderhoud doen dan kan ik een service reset voor je doen.
 
Boytje, ik heb de voorste demper gewoon weg laten halen en daarna een uitneembare dBkiller in de einddemper (voor in Duitsland in het weekend O-) ) schitterend geluid nu en met de dBkiller volkomen legaal!
De klep zit er bij mij ook gewoon nog in, zie foto hieronder.

Het is toch pas legaal met e-keur?
De demper zal dit wel hebben omdat deze standaard is, maar deze is volgens mij alleen geldig met de kat (kunnen ze ook op controleren)

Heb je ook een foto van de achterkant? Ben wel benieuwd hoe de DB-killer gemonteerd is.
 
Heb je ook een foto van de achterkant? Ben wel benieuwd hoe de DB-killer gemonteerd is.
Daar maak ik wel een plaatje van vanavond.
Een deskundige agent ziet mogelijk dat de voorste demper er tussenuit is gehaald maar de klep zit er iig nog wel in en met de dB killer klinkt ie heel bescheiden.
Voordat ik stil sta bij een controle gaat ie uiteraard nog ff snel in de rainmodus })
Vaak houden ze er een dB meter bij om te kijken hoeveel geluid ie maakt maar hoe de uitlaat er origineel uit ziet weten ze toch niet (tenzij je echt met open pijpen rijdt *D)
Last but not least, het levert een leuke gewichtsbesparing op want 7 kg bespaar je sowieso, met een beetje carbon kom je dan mooi onder de 200 kg uit *O*
 
Maar zonder katalysator kom je toch nooit aan de hoeveelheid db's die die oorspronkelijk had?
 
Maar zonder katalysator kom je toch nooit aan de hoeveelheid db's die die oorspronkelijk had?
Nou volgens mij is ie zelfs stiller dan met de originele setup t'is dat ik je geen direct vergelijk kan geven maar ik hoor met de dBkiller erin uitsluitend de overige (euro 4) motoren om me heen en die voldoen ook allemaal aan de EC norm.
Daarom rij ik standaard zonder dBkiller en neem 'm los mee in de tanktas.
 
Volgens mij kun je er gelijk mee voluit rijden, als ik nieuwe banden heb rijd ik ze op het industrieterrein hier in 10 min. mooi rond.
Er zit tegenwoordig niet echt meer zo'n gladde laag op als vroeger en bij de S22 sowieso niet.
Veel plezier!:]
Yep, mits het droog is natuurlijk. :+
De eerste meters thuis wel een beetje voorzichtig aan voor de zekerheid, maar op een droog circuit gewoon normaal rijden.
Er worden door de bandenmonteurs zelfs tegenwoordig nog wel valpartijen genoteerd. 8)7
Mijn Pirelli rulde na 25 km al tot de rand. Op de openbare weg. :)
 
Boytje, ik heb de voorste demper gewoon weg laten halen en daarna een uitneembare dBkiller in de einddemper (voor in Duitsland in het weekend O-) ) schitterend geluid nu en met de dBkiller volkomen legaal!
De klep zit er bij mij ook gewoon nog in, zie foto hieronder.Bekijk bijlage 1403956
Top!. Hoe veel heb je er voor betaalt "als ik zo vrij mag zijn" en waar heb je het laten doen?
 
op!. Hoe veel heb je er voor betaalt "als ik zo vrij mag zijn" en waar heb je het laten d
Ik ben ermee naar Pajic geweest in Gendringen en heb erop gewacht (uurtje of 4/5 ) ik weet niet meer precies wat het kostte maar vlgs. mij tussen de 300 en 375 euro.
Overigens hoeft je motor niet opnieuw gemapt te worden en hij is ook niet onzuiniger geworden :)
 
Ik ben ermee naar Pajic geweest in Gendringen en heb erop gewacht (uurtje of 4/5 ) ik weet niet meer precies wat het kostte maar vlgs. mij tussen de 300 en 375 euro.
Overigens hoeft je motor niet opnieuw gemapt te worden en hij is ook niet onzuiniger geworden :)
Scheelt ook een paar kilo? :9 *O*
 
Ik ben ermee naar Pajic geweest in Gendringen en heb erop gewacht (uurtje of 4/5 ) ik weet niet meer precies wat het kostte maar vlgs. mij tussen de 300 en 375 euro.
Overigens hoeft je motor niet opnieuw gemapt te worden en hij is ook niet onzuiniger geworden :)

hoe weet je dit zo zeker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan