Bmw S1000r de koning van de nakeds

Volgens mij moet de motor lopen voor de elektronische demping.

Als je de SAG afstelt, moet je dat namelijk ook met lopende motor doen.

Al zijn er ook uitvoeringen zonder elektronische demping natuurlijk. Daarbij hoeft de motor ook niet te lopen bij afstellen SAG
 
op de laatste pagina lijkt een oplossing gegeven te worden, maar dat had je zeker al gezien en geprobeerd?
 
Nee, ben een tijdje geleden aan het doorspitten geweest, ergens gestrand halverwege.
Tot ik net even dacht, laat ik eens achteraan beginnen :+ wellicht is de discussie gestopt na de oplossing.

In het voorjaar het eerste wat ik ga proberen, de koppelingswitch. Hij heeft er ook een plaatje van een WPHB bij, wat voor mij arabisch is, maar daar kom ik wel uit met hulp.

Misschien werkt het. De suggestie is van okotober 2022, het topic loopt al sinds 2014. Toch raar dat het probleem er dus al is sinds het uitkomen van de motor an sich, en dat er dus geen officiele oplossing voor is.
 
Goedemorgen,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een 2017 S1000R, full option. Kom van de Aprilia's af (circuit en straat) en het werdt tijd voor een mooie upgrade naar een 'redelijk' nieuwe fiets. Gisteren meteen goed gebruik gemaakt van de verwarmde handvaten. :)

20221204_154858.jpg

20221204_154816.jpg



Ik wil er niet veel aan doen maar in ieder geval andere sloffen erop (deze zijn oud), tail tidy, en die spiegels ben ik ook geen fan van.
 
Laatst bewerkt:
Mooi exemplaar.

Heb op 3 exemplaren proefgereden en alle 3 hadden enorm trillende spiegels op de snelweg.
'Doen ze allemaal', las ik al snel op internet.
Degene die ik gekocht heb, heeft bar-end spiegels.
0,0 trilling, ongeacht de snelheid.

Wellicht een optie voor je?
 
Mooi exemplaar.

Heb op 3 exemplaren proefgereden en alle 3 hadden enorm trillende spiegels op de snelweg.
'Doen ze allemaal', las ik al snel op internet.
Degene die ik gekocht heb, heeft bar-end spiegels.
0,0 trilling, ongeacht de snelheid.

Wellicht een optie voor je?
Thanks!

Ik heb absoluut 0 trilling in de spiegels. Gisteren 1,5 uur over de snelweg met van alles van 80 tot 1xx... en geen trilling gezien of gevoeld in mijn stuur. Maar ja, ik kom ook van een 1000cc V-Twin dus volgens mij heb ik een hele andere trillings-calibratie haha.
Welke bar-end spiegels heb je?
 
Heb weleens gelezen dat het 2e model (welke jij hebt, vanaf 2017) minder trillingen in het stuur zou moeten hebben. Bewust door BMW aangepakt.

Ik weet zo het merk van mijn spiegeltjes niet. Als ik een dezer dagen in de schuur kom, zal ik eens een fotootje maken.
 
Ik ben van plan om mijn R1250 gsa in te ruilen voor een S1000r.
De prijzen van BMW zijn een beetje gek, een S1000R met M pakket kost bijna net zoveel als een M S1000R.
De zelfde spullen maar dan het shiftcam blok, lijkt me dat de "gewone "een prijsdrop gaat krijgen..
Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik ga eens proberen om de oude ver onder de dealerprijs mee te nemen.
Diegene die op voorraad staan zullen ze wel kwijt willen })
 
voorwiel eruit voor een nieuwe pirelli diablo rosso 2 en weer ingebouwd volgens instructieboek,,dat ging dus niet goed,,de motor remt zonder inknijpen remhandel,,,op het firebladetopic zag ik gelukkig de gouden tip:
asklembouten loslaten en vork een paar x flink inveren,,,,vervolgens remklauwen vastzetten met ingeknepen remhandel,,
dit staat allemaal niet in het instr.boek en is echt noodzakelijk want na opbokken draait het wiel nu weer na een slinger een paar x rond met een zachte ruis van de blokken, top.
heb op het firebladetopic Den The Man al een dankbericht geschreven.
 
voorwiel eruit voor een nieuwe pirelli diablo rosso 2 en weer ingebouwd volgens instructieboek,,dat ging dus niet goed,,de motor remt zonder inknijpen remhandel,,,op het firebladetopic zag ik gelukkig de gouden tip:
asklembouten loslaten en vork een paar x flink inveren,,,,vervolgens remklauwen vastzetten met ingeknepen remhandel,,
dit staat allemaal niet in het instr.boek en is echt noodzakelijk want na opbokken draait het wiel nu weer na een slinger een paar x rond met een zachte ruis van de blokken, top.
heb op het firebladetopic Den The Man al een dankbericht geschreven.

Dan heb je of de as vuil terug gemonteerd of er zit een braam aan, waardoor je de vorkpoot met het plaatsen van de as naar binnen hebt getrokken, dat had je misschien kunnen zien door de uitsteekafstand van de as tov de vorkpoot te bekijken.

Heb je de wielbus in de linker vorkpoot ook los gehaald?
 
wat is vuil monteren, de motor is van 2020 en ik doe wat kogellagervet op de as voor inbouw wat overigens voordat het schroefdraad aan de linkerkant wordt bereikt, nogal moeizaam gaat, dus een braam zou ind.d. kunnen.
volgens het instr.boek moet je van de linker poot afblijven, dus linker asklembouten maak ik niet los.
het moeizaam invoeren van de vooras zou kunnen komen doordat de bok niet precies vlak staat, dus de volgende x leg ik een plank op de grond om eventuele oneffenheid van de vloer op te heffen.
het inveren van de vork met losse rechter asklembouten kan geen kwaad en als dat het probleem van zwaar ronddraaien
teniet doet, ben ik er blij mee. dat inveren van de voorvork deed ik toen ik nog een fireblade had, ook al en was echt noodzakelijk voor een vrij ronddraaien van het voorwiel.
 
Iemand nog een goede tip voor de 2017 s1000r:
Ik vind quickshiften in lage toeren niet echt lekker gaan, nu weet ik dat in hogere toeren en in Dynamic e.e.a. soepeler verloopt. Toch denk ik na een aantal proefritten op andere motoren dat het wel mogelijk moet zijn. ''voel'' ik teveel en zit het tussen mijn oren of moet het wel degelijk soepeler kunnen?

afgelopen week de spiegels vervangen en het kaarsje in de neus vervangen voor iets witter licht. ;):
Nog onderweg is: tailtidy, tankpads links, rechts en midden plus nieuwe rem- en koppelingshendels van (voorlopig) Puig. Ik wil graag de Hp maar eerst maar eens wat goedkopers proberen :+
 

Bijlagen

  • IMG_7035.jpg
    IMG_7035.jpg
    188,9 KB · Weergaven: 27
  • IMG_7038.jpg
    IMG_7038.jpg
    212,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Iemand nog een goede tip voor de 2017 s1000r:
Ik vind quickshiften in lage toeren niet echt lekker gaan, nu weet ik dat in hogere toeren en in Dynamic e.e.a. soepeler verloopt. Toch denk ik na een aantal proefritten op andere motoren dat het wel mogelijk moet zijn. ''voel'' ik teveel en zit het tussen mijn oren of moet het wel degelijk soepeler kunnen?

afgelopen week de spiegels vervangen en het kaarsje in de neus vervangen voor iets witter licht. ;):
Nog onderweg is: tailtidy, tankpads links, rechts en midden plus nieuwe rem- en koppelingshendels van (voorlopig) Puig. Ik wil graag de Hp maar eerst maar eens wat goedkopers proberen :+
quickshift: ik rij model 2020,,,denk eraan dat de kettingspeling beslist tussen de 35 en 45 mm moet zijn,,,meet deze afstand in het midden tussen voor- en achtertandwiel,,,als de ketting te strak staat, geeft dit teveel schokken.
bij mij gaat het shiften tussen 4, 5 en 6 perfect, maar 1, 2 en 3 hangt veel af van in welk toerental de motor zich bevindt.
ik schakel meestal rond de 3500 rpm van 2 naar 3 en 4, en gezien het grote vermogen dat ter beschikking is, schakel ik al heel snel met koppeling van 1 naar 2, zodat dat achter de rug is.
wat ik ook een x gedaan heb: opnieuw inleren van de versnellingen,,zie pag.43 van de handleiding.
 
quickshift: ik rij model 2020,,,denk eraan dat de kettingspeling beslist tussen de 35 en 45 mm moet zijn,,,meet deze afstand in het midden tussen voor- en achtertandwiel,,,als de ketting te strak staat, geeft dit teveel schokken.
bij mij gaat het shiften tussen 4, 5 en 6 perfect, maar 1, 2 en 3 hangt veel af van in welk toerental de motor zich bevindt.
ik schakel meestal rond de 3500 rpm van 2 naar 3 en 4, en gezien het grote vermogen dat ter beschikking is, schakel ik al heel snel met koppeling van 1 naar 2, zodat dat achter de rug is.
wat ik ook een x gedaan heb: opnieuw inleren van de versnellingen,,zie pag.43 van de handleiding.
Bedankt voor je bericht!
Ik heb hier de handleiding op pagina 43 maar zie niets over inleren van versnellingen, bedoel je niet een werkplaatshandboek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan