Bmw S1000r de koning van de nakeds

😁 nou nee, ben meer nieuwsgierig of het kan zonder geklooi met de electronica. Beetje met Dyn Pro klooien en korte gearing lijkt me geinig, als er mensen zijn met ervaring hiermee, ook op de RR, lees ik het graag.
Op de RR merk ik geen nadelen tussen mijn twee sets wielen en kortere gearing tussen die twee. :]

Alleen is de ketting natuurlijk wat langer of korter als ik ze wissel.
Vooral de langere gearing (groter tandwiel achter) geeft extra wielbasis en met heel hard remmen kwispelt de achterzijde niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Nergens open draaien ?? zorgen dat je in ploegen werkt :)
Daar kan ik me wat bij voorstellen. :]
Maar niets voor mij.
Ben net een uurtje wakker nadat ik er om 22.30 in ging.
Het liefste maak ik vanmiddag nog een tukje.
Van nachtdiensten zou ik helemaal koekwaus worden. :+
 
Ja en wat zeker niet helpt is met enigzins verkrampte armen het stuur vast houden. Vering op dynamic, stuur lekker ‘los’ ( en nee ook weer niet tè los 😉) in de handjes, de knieën strakker tegen de tank drukken- middelpunt lichaam/motor gebruiken- dat houdt de s1000r ( maar geldt ook op alle andere fietsen) al stukken rustiger is mijn ervaring i.c.m. juiste veerinstellingen en gezond verstand. Beetje wiebelen hou je altijd wel op nakeds maar je kan zelf een hoop teweegbrengen door te starre houding, de oplossing is echter daarmee ook grotendeels gevonden. De rest is vering of gewoon 100 rijden😇
 
Nog elke dag tevreden, nek is ondertussen goed getraind..
6000 km op de teller in 3 maanden waarvan 3 weken niet gereden.
Verbruik is op de snelweg gezakt naar 1op 19,9 (beste waarde met 90 km op de CC ) met een beetje aandringen aan beide zijde van het verbruiks spectrum zit ik tussen de 1 op 10 en 1 op 16.9 gemid.
Ondertussen de juiste zithouding gevonden waar hij lekker door korte bocht jaagt
geen last van storing gehad, wel een raar knakje aan de achterwiel ophanging, wat bleek uit de rechte bevestiging van de achterbrug te komen.
een beetje wd40 op de as deed de job, moeten ze maar naar kijken bij de beurt.
olie verbruik tot nu toe NUL. gelukkig..
 
Na 50.000 km bij mij ook geen olieverbruik. Het blok wat er bij de M1000R onder hangt komt toch aardig overeen met dat van de S1000RR meen ik dus maak je geen zorgen. ;)
 
Nog elke dag tevreden, nek is ondertussen goed getraind..
6000 km op de teller in 3 maanden waarvan 3 weken niet gereden.
Verbruik is op de snelweg gezakt naar 1op 19,9 (beste waarde met 90 km op de CC ) met een beetje aandringen aan beide zijde van het verbruiks spectrum zit ik tussen de 1 op 10 en 1 op 16.9 gemid.
Ondertussen de juiste zithouding gevonden waar hij lekker door korte bocht jaagt
geen last van storing gehad, wel een raar knakje aan de achterwiel ophanging, wat bleek uit de rechte bevestiging van de achterbrug te komen.
een beetje wd40 op de as deed de job, moeten ze maar naar kijken bij de beurt.
olie verbruik tot nu toe NUL. gelukkig..
Mooi dat jij wel tevreden bent :)

Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet blij mee...
Ik heb ook iets van 6000km gereden inmiddels maar kan er echt niet aan wennen.
Als ik een goed bod krijg ruil ik hem nog deze zomer in denk ik...
 
Mooi dat jij wel tevreden bent :)

Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet blij mee...
Ik heb ook iets van 6000km gereden inmiddels maar kan er echt niet aan wennen.
Als ik een goed bod krijg ruil ik hem nog deze zomer in denk ik...
Verschillende mappings en veerinstellingen geprobeerd?
Of wat is je probleem?
 
Hoe bedoel je mappings? Ik merk weinig verschil tussen dynamic en race als je dat bedoeld.

Ik heb verder nog niet echt iets aan de veerinstellingen gedaan.
Geen idee hoe dat werkt ook.

Het voornaamste probleem is dat het stuur ontzettend trilt, de zithouding bevalt me niet.
Misschien ben ik gewoon niet zo'n fan van een naked...
Ik krijg overal complimenten als ik onderweg ben, op de snelweg gaan er mensen naast je rijden. Geven duimpjes.
Als je geparkeerd staat maakt iedereen een praatje. Maarja eigenlijk vind ik het zelf helemaal niet zo'n mooi apparaat.
Dat is misschien wel het belangrijkste.
 
Trillen herken ik niet
Zit houding is wennen, ik reed hem eerst als supermotart, nu meer als racer, en dat gaat beter. Dus niet te kort op tank zitten werkt voor mij.
Vering in de basis instelling al goed zetten werkt ook al beter, afstellen op je gewicht
Ik moest voor 5 omw en achter 2,5 erbij hebben.
 
Hoe bedoel je mappings? Ik merk weinig verschil tussen dynamic en race als je dat bedoeld.

Ik heb verder nog niet echt iets aan de veerinstellingen gedaan.
Geen idee hoe dat werkt ook.
Ik weet niet welke uitvoering jij hebt. :)
Met electronische vering veranderd dat ook.
Ik ervaarde op het circuit behoorlijk veel beweging in het balhoofd en op race was dat weg. :]

Even langs HK Suspension of Hyperpro kan soms verhelderend zijn, maar met motortrillingen of zithouding heeft dat natuurlijk niets te maken.

Ik gebruik de cruise control wel vaak op de snelweg i.v.m. verkrampen van mijn hand (nu RR) , maar van slapen door enorm aanwezige vibratie zoals bij een BMW boxer heb ik geen last.

Maarja eigenlijk vind ik het zelf helemaal niet zo'n mooi apparaat.
Dat is misschien wel het belangrijkste.
Dan kijk je mogelijk met andere ogen inderdaad. :Y

Ik heb de S1000R maar een maand of tien gehad, maar zeker op de openbare weg vond ik het de beste high performance motor ooit.
Zo goed dat ik er snel een CBR250R bij had genomen voor een veel lager verbruik en wat meer moeite en bevrediging bij mijn woon~werk verkeer.
Bij de duizend is die 165 pk zo makkelijk te doseren door de zithouding en het fantastische chassis. :]
(En in het dagelijkse verkeer kan dat niet in de drukke Randstad)
 
De eerste maal eens wassen. louis gelreiniger met het schuimpistool en een lidl HD, mooi vol schuim.
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-08-29 om 18.12.51.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-08-29 om 18.12.51.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 3
Vandaag een proefrit gemaakt op een M1000r! Wat een beest zeg.
Lijkt wel of er geen eind komt aan het vermogen.

Vond hem wel een beetje zwaar sturen ofzoiets, misschien gewenning?
Kom van een CBR600rr af met een veel smaller stuur, wellicht is dat de reden.

Hebben meer mensen dit gevoel ervaren met een 1000r?
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een M1000r! Wat een beest zeg.
Lijkt wel of er geen eind komt aan het vermogen.

Vond hem wel een beetje zwaar sturen ofzoiets, misschien gewenning?
Kom van een CBR600rr af met een veel smaller stuur, wellicht is dat de reden.

Hebben meer mensen dit gevoel ervaren met een 1000r?
Misschien de stuurdemper wat te ver ingedraaid?
Moet sturen (en sporen) als een dolle. :]
 
Eens met @Worldbeater, met de stuurdemper dicht wordt hij loom. ik zet hem tegenwoordig 1 click dicht.
Dan stuurt hij als een malle, ik snap de verhalen ook niet over het slecht sturen en pendelen. merk ik helemaal niets van.
Zelfs van speedwobbles door hard accelereer geen last, en ik weet wat het is, ooit een pink gebroken op de blade.
Zal aan mijn houding liggen of de kilo's ........

M1000R is een verademing t.o.v de R1250 gs adv, beter, nee. handiger? nee, mooier? smaken verschillen, maar meer beleving, en je komt hem niet op elke hoek van de straat tegen.
Eigenlijk ben ik er nog geen tegen gekomen in het wild.
Het is een echte rijders motor, met het halve alfabet aan controle kan je niets gebeuren, en alles afgezet.. opletten
208 pk nodig? , nee, ik weet zeker dat ik met 80 pk net zo snel ben, maar het is vechten met dat ding, als ik "los" ga heb ik altijd spierpijn op plekken die ik niet ken. ;-) maar "normaal "in het verkeer is het een poesje, wel een snelle.
 
Hallo,

Graag wil ik van jullie expertise gebruiken maken. Hoeveel sleutels krijg je bij de eerste generatie (2014-2016)?
 
Iemand deze tassen over?
Verkocht in 2016, maar nu wil ik ze toch gaan gebruiken. :)
IMG_20180803_100032 web.jpg
IMG_20180803_085429 web.jpg

Geen idee of de stang op een 2019 RR hetzelfde is.
Moet ik nog checken.
 
Volgens mij 2.

BMW heeft geen rode/master key meen ik. Tenminste, bij de s1000r 1e generatie. De rest weet ik niet.
Ik had hem wel bij mijn 2014 en de 2018 310.
Bijna een nieuwe RR gehad deze maand (helaas levertijd onzeker en niet besteld), dan moest ik het weten.
Maar dat dekt de vraag ook niet vanaf hier. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan