Ik kan me vergissen, maar het is toch niet meer als logisch dat als de oorzaak ergens anders ligt als bij die sensor, een verandering in of aan diezelfde sensor, geen invloed heeft op het gedrag van de motor?
Nee, juist andersom. Motor startte af en toe, maar moeizaam en sloeg al snel weer af. Als dat zou komen door bijv een doorgeslagen bougie, zou ik verwachten dat ie nóg slechter (of helemaal niet) zou starten/lopen.
Ok, eerlijk is eerlijk, het is een beetje en gok en het kan best voorkomen dat in bepaalde situaties een onderdeel niet gebruikt kan worden omdat een ander onderdeel defect is. Maar.. voor ik weet zijn dat uitzonderingen.
Een truucje die vaak gebruikt in de situatie wanneer een auto op 1 poot te weinig loopt (dat is meestal ontsteking). Dan kan je steeds één bougiekabel lostrekken (en de rest gemonteerd laten/terug monteren). Bij de cylinder waarbij hij niet lijkt te reageren op het lostrekken van de bougie, is die bougie stuk (want anders zou ie nog beroerder/helemaal niet moeten lopen). Andere optie is bijv een IR thermometer, maar die heb je niet altijd liggen
Een BMW loopt gewoon met losgetrokken nokkenassensor, hij vonkt dan namelijk gewoon 2 om 2 zoals een fiets met twee bobines en 4 cilinders ook doet in plaats van sequentieel met slechts een vonk daar waar nodig.
Ik vind het verhaal van daan944 dan ook een beetje raar, of de nokkenassensor moet het wel gedaan hebben maar foute waardes doorgeven, wat ook weer erg onwaaschijnlijk is. Ik zeg niet dat het niet waar is overigens.
Als je inderdaad een gezamenlijke inlaatkant zou hebben zoals bij de meeste auto'sJa de conclusie was voorbarig, maar je weet iig welke cylinder je onder de loep moet nemen. En dat was mn punt juist
Ja dat wel! Je ruikt m ook flink tijdens het starten, dus inspuiting doet iets.
Dan ben ik ook wel benieuwd wat daar nu voor gerekend word.
Soms denk men een 2e hypotheek te moeten afsluiten als je naar een motorzaak gaat
Gasklep inleren is 20 seconden werk..... contact uit, gas volledig open, contact aan, tot 10 tellen, contact uit, tot 10 tellen en klaar.
Gasklep inleren is 20 seconden werk..... contact uit, gas volledig open, contact aan, tot 10 tellen, contact uit, tot 10 tellen en klaar.
Uit het verhaal maak ik op de de motor daar niet gekocht is en je kan wat vinden van het werkplaatstarief en de hoeveelheid tijd die men er voor vraagt, maar klinkt wel alsof men het netjes als geheel willen oplossen en verhelpen.
Aangezien er sprake is van een mapping zal de ecu misschien aangepast zijn en is daar een keer iets mis mee gegaan?
Moet je ook maar willen, voor andermans afstelling 'garant' willen staan of verhelpen met oogpunt dat het wegblijft.
Zal misschien ook wat extra werk zijn om dat op te lossen/ terug te zetten.
maar goed opgelost toch denk ik Daan ?Ik snap het verband van deze opmerking en het probleem/onderwerp van dit topic niet.
ventieldopje aandraaien is nog minder werk
Uit het verhaal maak ik op de de motor daar niet gekocht is en je kan wat vinden van het werkplaatstarief en de hoeveelheid tijd die men er voor vraagt, maar klinkt wel alsof men het netjes als geheel willen oplossen en verhelpen.
Aangezien er sprake is van een mapping zal de ecu misschien aangepast zijn en is daar een keer iets mis mee gegaan?
Moet je ook maar willen, voor andermans afstelling 'garant' willen staan of verhelpen met oogpunt dat het wegblijft.
Zal misschien ook wat extra werk zijn om dat op te lossen/ terug te zetten.
maar goed opgelost toch denk ik Daan ?Ik snap het verband van deze opmerking en het probleem/onderwerp van dit topic niet.
ventieldopje aandraaien is nog minder werk