Dat het een samenraapsel is met een historie klopt, maar of dat allemaal schade is.....
-verbruik is geen schade, maar afstelling
-andere cill koppen is ook geen schade als alles netjes is gemonteerd.
-rammel kan NAKS zijn, maar inderdaad niet netjes afgehandeld
-andere bak is ook geen schade, doet niks aan rijden af als tie goed schakelt tenminste
-afslijten kan aan type band liggen en verklaart wellicht ook slechte insturen
-slecht lopen kan te verklaren zijn met verbruik en afstelling
Het was inderdaad netter geweest om alles te melden bij aankoop, en uitleg te geven.
Het verbruik en slecht lopen is in ieder geval niet afleveringswaardig, maar jij hebt misschien van 3mnd garantie afgezien...
En waar hij hem weer te koop voor zet is zijn zaak, wellicht is de motor wel binnenste buiten gekeerd om hem beter te laten lopen. En vraagt tie daar 100,- voor.....
Het is in ieder geval niet motorzaak waardig, al lees ik natuurlijk alleen jou kant van het verhaal.
Ok, dan mag jij me uitleggen:
- waarom men 2 twinsparkcilindersmonteerd à heel veel geld (vermogenswinst andere nokkenassen zou 1 kw zijn, maar wie heeft daar heel veel geld voor over? twinspark was niet eens aangesloten -> Koppen gewisseld na schade?
- Een hoog verbruik kan het gevolg van heel veel zijn, niet alleen de afstelling -> geen programeerbare chip, alles keurig synchroom door jan -> interne schade? MMS in noodloop door defecte sensoren etc?
- het is raar dat op een motor met 60.000KM een hele bak gewisseld is
-> bak in de soep gelopen?
- er is geen enkele type band die rechts helemaal afslijt en links nog helemaal nieuw is na 5000km, enige verklaring is krom frame/vork -> schade?
- De rammel is geen NAKS, dan zou hij het bij specifiek toerental moeten doen, nu deed hij het altijd en ook het geluid was heel anders dan die van de NAKS.
- Ik ben begonnen met een nieuwe voorband, toen stuurde hij al slecht. Dit is dus geen gevolg van de voorband, slecht insturen -> krom frame -> schade?
Ik weet niet waarom je maar niet wil aannemen dat deze motor geen schade heeft gehad,maar je hoeft geen Erik van Lent te heten om te snappen dat deze motor wel degelijk iets te leiden heeft gehad, en dus niet onder een technisch goede verkocht mocht worden.
Hij is de motorzaak, en had onder geen enkel beding deze motor mogen verkopen in de staat zoals hij was. (ok, misschien voor 500 euro ofzo, kun je de overige 3000 gebruiken om alle troep op te lossen) Ik heb gewoon garantie gehad en gekocht, maar het was allemaal niet waar wat ik zei, ondanks dat hij er met zn grote neus boven stond. Ik ben aan het lijntje gehouden over een vervangende motor totdat hij failliet was.