BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Zit wel een mooi uitlaatsysteem bij voor die prijs zie ik...
Maar als iemand zoiets verkoopt en terug bouwt naar standaard, koop je dan niet,zonder dat je t weet een ex circuit motor??
Niks mis mee, maar persoonlijk zou ik liever deze hebben dan een stock...
 
Corona crisis? Deze heeft tijden voor 7750 euro te koop gestaan. Heb zelf tevergeefs nog een bod gedaan van 6500 euro toen ik op zoek was naar een 1200.
BMW R 1200 S (bj 2006)
€ 5.450,00
 
Iets met N+1 toch?? En ja, er is zat ruimte voor wat extra's naast de 1200, hij staat nu zo alleen... :+ .
Zielig inderdaad. :+

Misschien kunnen we wisselen, ik kan de kont niet keren in de schuur. _O-
Wil al weken de remvloeistof doen bij de S1000RR, maar die staat achteraan.
Het ding nog niet eens gestart dit jaar (wel voorzien van nieuw luchtfilter, carbon spatbordje..). :')
 
Zit wel een mooi uitlaatsysteem bij voor die prijs zie ik...
Maar als iemand zoiets verkoopt en terug bouwt naar standaard, koop je dan niet,zonder dat je t weet een ex circuit motor??
Niks mis mee, maar persoonlijk zou ik liever deze hebben dan een stock...
Dat aan en afbouwen is soms ook niet bevorderlijk voor de onderdelen.
Nog afgezien van al het werk en moeite die je er voor moet doen.
Zelfs de kabelboom is veranderd.
Maar misschien stond hij al een tijdje te koop en gooit hij het nu over een andere boeg. :X

(En hoopt toch stilletjes dat deze advertentie de aandacht naar de motor trekt)
 
Laatst bewerkt:
Dat aan en afbouwen is soms ook niet bevorderlijk voor de onderdelen.
Nog afgezien van al het werk en moeite die je er voor moet doen.
Zelfs de kabelboom is veranderd.
Maar misschien stond hij al een tijdje te koop en gooit hij het nu over een andere boeg. :X

(En hoopt toch stilletjes dat deze advertentie de aandacht naar de motor trekt)

Zit jij ook in de sales toevallig :)
 
Even wat Ad Kievit credits posten :)
 

Bijlagen

  • 15AU-6887-193.jpg
    15AU-6887-193.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 9
Goed verkopen is een ambacht
Dat moet ik nog leren na 48 jaar.
Heb een LOI cursus handelsvertegenwoordiger en voorbereiding NIMA marketing liggen voor tijdens de crisis.
Het ligt nog steeds.

Gelukkig zit ik met een voet in de engineering, dat snoert de monden meestal wel. :+
 
Nog liefhebbers? :)
Boxercup R1100S
€ 5.600,00

Wel echt slechte foto,s....
Je moet zo,n boxer op een bepaalde manier van fotograferen toch wat minder dikke heupen kunnen geven en ,m daardoor mooier maken :)
 

Bijlagen

  • DSC_0026_2.jpg
    DSC_0026_2.jpg
    264,9 KB · Weergaven: 11
Voor de liefhebbers ik heb nog een aantal John Gemi chips liggen voor de BMW R1100S en 1150 GS. Deels dubbel gestuurd in het verleden of over na een upgrade naar St9 en 10 van andere modellen. Ik heb nog liggen :

2 x Stage 9 1100S voor een normale S met laser uitlaat. Loopt hij een stuk mooier op zeker onderin, je hoeft een stuk minder te schakelen ermee en het loopt gewoon iets netter over het hele bereik.

3 x Stage 8 GS1150 voor een 1150 met standaard kat. Loopt de GS een stuk netter op, minder KFR, bokken en soepeler doortrekken.

60 euro per chip. Inbouw is gemakkelijk en ca. 30 minuten werk met de ECU onder bereik. Voor hele oude GS ECU's werkt het niet standaard maar moet je nog een verloop voetje hebben.

Groeten,

Benno van Ham
 
Wie kan mij vertellen hoe je precies het oliepeil controleert van een 1100S. Ik heb geen boekje en lees en hoor verschillende meningen. Na een rit 15 min op zijstandaard en dan 15 min op de middenbok ( die ik niet heb 😆 ) olie tot midden peilglas of driekwart ? Anderen zeggen weer 10 min zijstandaard en 10 min middenbok en geen minuut langer.

Wie het weet mag het zeggen 😀
 
Wie kan mij vertellen hoe je precies het oliepeil controleert van een 1100S. Ik heb geen boekje en lees en hoor verschillende meningen. Na een rit 15 min op zijstandaard en dan 15 min op de middenbok ( die ik niet heb 😆 ) olie tot midden peilglas of driekwart ? Anderen zeggen weer 10 min zijstandaard en 10 min middenbok en geen minuut langer.

Wie het weet mag het zeggen 😀
Ik vind het maar een partij mierenneuken zonder dat de wereld vergaat. :P
Dus ik peil gewoon koud en hou de motor even rechtop.
Zo lang die even boven het minimum staat is het goed.
Warm is het peil wat hoger, maar geen dag en nacht. Vind ik. :P

Het boekje zegt..

Het oliepeil is afhankelijk van de olietemperatuur.
Hoe hoger de olietemperatuur, des te hoger is het peil in het carter.
De controle van het oliepeil bij koude motor of na een korte rit leidt tot een incorrecte interpretatie van de olievoorraad.
Voor een correcte aanduiding mag het peil alleen na een langere rit worden gecontroleerd.
  • Bedrijfswarme motorfiets neerzetten en erop letten dat de ondergrond vlak en stevig is.
  • Na het afzetten van de bedrijfswarme motor vijf minuten wachten.
  • Het oliepeil in het peilglas aflezen. Tussen MIN- en MAX- markering.
  • Bij een oliepeil onder de MIN-markering bijvullen. Max. 0,5 L (verschil tussen MIN en MAX).
  • Bij een oliepeil boven de MAX-markering: het oliepeil door een officiële werkplaats laten corrigeren, bij voorkeur door een BMW Motorraddealer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan