BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik heb misschien nog wel een mandarijn/gele in de aanbieding als je zoekt hoor. Prima fiets. zelf een aantal jaar gebruikt als woonwerkmotor maar ik rijd steeds minder en heb genoeg andere fietsen om te spelen. Dan moet je helaas keuzes maken.

Mijn 1100S met ca. 65K kilometers, goed onderhouden, voorzien van laser uitlaten, korte reactiestang, verse remleidingen, bijna nieuwe banden, John Gemi stage 9, Carbon hugger, toerkoffers, originele kofferset en tanktas en wunderlicht comfortzadel is te koop voor 3250,-

WP_20160607_12_17_42_Pro.jpg
bmw-r-1100-s-1203097.jpg
 
Ik heb misschien nog wel een mandarijn/gele in de aanbieding als je zoekt hoor. Prima fiets. zelf een aantal jaar gebruikt als woonwerkmotor maar ik rijd steeds minder en heb genoeg andere fietsen om te spelen. Dan moet je helaas keuzes maken.

Mijn 1100S met ca. 65K kilometers, goed onderhouden, voorzien van laser uitlaten, korte reactiestang, verse remleidingen, bijna nieuwe banden, John Gemi stage 9, Carbon hugger, toerkoffers, originele kofferset en tanktas en wunderlicht comfortzadel is te koop voor 3250,-

Bekijk bijlage 1551013Bekijk bijlage 1551014
Nette fiets hoor maar die kleur heeft niet mijn voorkeur helaas.
 
Wat een mooi ding zeg, pfff.
Er staan er op dit moment niet veel van te koop, vandaar dat ik nu ook kijk naar andere versies, zoals bijv een Van Harten Special. Die zien er ook al een stuk beter uit dan de standaard versies. Zijn er nog meer van zulk soort versies uitgebracht? (zie bijv de foto van die zwarte die ik als voorbeeld geplaatst had)
Indien ik een beetje een betaalbare versie kan vinden, gaat de Fireblade de deur uit.

Merci voor de complimenten; hij is idd om door een ringetje te halen!

Overigens was die zwarte gewoon een standaard S en heb ik die zelf verbouwd naar de hogere versie, compleet met een prachtige Staintune uitlaat die een fantastisch geluid gaf .
 
Qua afwerking, pasvorm en geluid is dit toch wel de set om te hebben.
Staintune rvs
Lang geleden haalde ik er eens 4 tegelijk uit Australie. Topkwaliteit.
staintune.jpg
 
Origineel BMW luchtfilter, ter grootte van een pakje sigaretten, versus het filter dat er nu in zit, van San Jose BMW uit California. Een kleine putemmer :)
Je merkt aan het lopen van het blok dat er meer lucht naar binnen gaat...
Dat , in combinatie met een carbon inlaatsnorkel waarvan de inlet wat groter en en de doorgang iets ruimer is dan oem, geeft een perfect oppakkend boxerblok
$_84.JPG
power+filter1186110147.jpg
 
Ik heb zo'n 2 maanden geleden nog een BCR gekocht bij MotoPort. Kwam in het weekend op MP te staan, en heb de mail niet afgewacht maar stond maandagochtend direct op de stoep. 17.500 op de teller was afkomstig uit een verzameling :9Proefrit gemaakt en direct gekocht, was maar goed ook want er stonden er al 9 op voor een proefrit :t . Mijn vader heeft een BCR als laatste fiets gehad jaaaren terug. 2 weken geleden stapte die voor het eerst weer op met mij op mijn 2 boxers, en ondanks dat die zo genoten had, was de pijn van het ooit weg doen van de Boxercup overheersend. Die fout ga ik dus nooit maken. Voor mij rijdt die echt beter dan de R1200s. En een stuk mooier ook als je het mij vraagt. Maar ze zijn in Nederland amper verkrijgbaar. Neem anders is een kijkje in Duitsland via eBay kleinanzeigen. Daar staat er altijd wel een handje te koop.
 

Bijlagen

  • IMG_20200919_141358.jpg
    IMG_20200919_141358.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200919_141438.jpg
    IMG_20200919_141438.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 9
Merci voor de complimenten; hij is idd om door een ringetje te halen!

Overigens was die zwarte gewoon een standaard S en heb ik die zelf verbouwd naar de hogere versie, compleet met een prachtige Staintune uitlaat die een fantastisch geluid gaf .
Wat moet je er allemaal aan doen om zo te krijgen afgezien van de uitlaat dan?
 
Origineel BMW luchtfilter, ter grootte van een pakje sigaretten, versus het filter dat er nu in zit, van San Jose BMW uit California. Een kleine putemmer :)
Je merkt aan het lopen van het blok dat er meer lucht naar binnen gaat...
Dat , in combinatie met een carbon inlaatsnorkel waarvan de inlet wat groter en en de doorgang iets ruimer is dan oem, geeft een perfect oppakkend boxerblok
Bekijk bijlage 1551083Bekijk bijlage 1551084
Voor een 1100? Ik kan niks vinden op hun website.
 
Ik doe ook mee. Hij staat een beetje in een hoekje van de garage, waar ie te weinig uit weg komt. Dat krijg je alleen met twee kleine kinderen...
Bekijk bijlage 1551610
Alleen? :+ :+

Hij staat bij mij achter vijf fietsen en een GS.. en moet haaks door de smalle deur. Dat duurt ook ff.
Ben al opa, maar een maand niet gereden, en daarvoor 2-3 maanden. Met de sportboxer dan. O-)
 

Bijlagen

  • PSX_20200831_190410.jpg
    PSX_20200831_190410.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 9
Heb er eentje gespot die kwa styling en upgrades wel in de smaak valt. Heeft 110.000 gelopen. Hoe zit dat met hoge km standen en dan waar even de aandacht op vestigen indien ik ga kijken?
 
Als je het onderhoud er in bewijs bij krijgt, zwart op wit, kun je er makkelijk nog een ton mee doorkachelen...
Maar reken wel op wat zaken die gewoon een keer aan de beurt zijn bij hogere standen.
Hoe handig ben je zelf komt dan in beeld, en hoe netjes rij je er mee.... O-)
Bekijk bijlage 3 in1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan