Bochten in omgeving: Den Haag, Delft, Westland etc

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Iedereen die een beetje bekend is met deze omgeving van Zuid-Holland kent natuurlijk de PPP en het eind van de A4. Mooie bochten, daar hoor je mij niet over. Ik ga zelf regelmatig naar het eind van de A4. Ik vind de bochten daar, net zoals bij de PPP, relatief veilig. Geen vangrail... Dat is voor mij een eerste eis. Er staan toch echter wat lantaarnpalen. Als je de bocht uitvliegt en je knalt daar tegen aan loopt het ook niet goed met je af.
Het mooiste zijn de bochten met alleen gras langs de zijkant... Met een goede 'uitschuifmogelijkheid'. Natuurlijk moeten deze ideale bochten overzichtelijk zijn, niet te veel medeweggebruikers opleveren en zich goed lenen voor een kneedown of een poging daartoe.

Dus mijn vraag... Zijn deze er in de omgeving: Den Haag, Delft, Westland etc. Mooie, snelle, veilige, rustige, kneedown bochten zonder obstakels.

Tot slot nog een paar vraagjes:

A. Stel je neemt de bocht aan het eind van de A4 met een gangetje van 110km/u en je vliegt er uit. Hoe hard word je door de 'middelpuntvliedende kracht' de bocht uit gesodemieterd? Oftewel... Hoelag blijf je nog op het asfalt gelijden
B. Hoe snel minder je vaart op het asfalt. Is het waarschijnlijk dat je wanneer je met 110km/u er uit vliegt ook met zo'n noodgang het gras in gaat of verlies je vrij snel je snelheid. In het laatste geval kan je misschien nog een kans maken een botsing met een lantaarnpaal te overleven.
C. Kun je jezelf nog enigzins sturen wanneer je over het asfalt glijdt, zodat je zo'n lantaarnpaal kan ontwijken? Is dit mogelijk? En zo ja, kun je het met zo'n snelheid nog voor elkaar krijgen ook al ben je bijvoorbeeld gedesorïenteerd door de val.
 
Zo er moeten heel wat mooie bochten zijn waarvan ik nog niet weet!!!!

Kom op mensen!!! Jullie moeten meer weten!!!
 
A. Stel je neemt de bocht aan het eind van de A4 met een gangetje van 110km/u en je vliegt er uit. Hoe hard word je door de 'middelpuntvliedende kracht' de bocht uit gesodemieterd? Oftewel... Hoelag blijf je nog op het asfalt gelijden

Ik denk dat je nog geen tel over het asfalt schuift, aangezien je daarna direct het gras in schuift. Op (nat) gras kun je trouwens erg lang glijden.
 
En hoe zit het met: 'Bochten in omgeving: Den Haag, Delft, Westland etc'???

Hellup!!!! ;(
 
ga lekker op het circuit rijden hebbie bochten genoeg :9

A. Dit is volgens mij niet goedkoop (vertel mij anders de kosten eens)
B. Je moet volgens mij lang van te voren bespreken (kans op slecht weer)
C. Het is niet naast de deur...
D. Je bent niet verzekerd of moet een dure aparte verzekering afsluiten

Ik kan het mis hebben...
Qua rijden... zo'n circuit is natuurlijk super gaaf. Daar ben ik mij ook wel van bewust.
 
A. Dit is volgens mij niet goedkoop (vertel mij anders de kosten eens)
B. Je moet volgens mij lang van te voren bespreken (kans op slecht weer)
C. Het is niet naast de deur...
D. Je bent niet verzekerd of moet een dure aparte verzekering afsluiten

Ik kan het mis hebben...
Qua rijden... zo'n circuit is natuurlijk super gaaf. Daar ben ik mij ook wel van bewust.
A. is idd nie goedkoop maar een bekeuring voor te hard rijden meestal ook nie :) je kan voor 125 meuro een hele dag op zandvoort gummen :}
B.als je in de zomer bespreekt is het meestal wel mooi weer zo nie pech ;)
C.zandvoort is nie zo ver hoor :)
D.je bent idd nie verzekert maar je hebt jezelf in de hand neem ik aan ;)
al met al meer voordelen dan nadelen vind ik van op het circuit rijden,ik die op koninginnedag op assen vreselijk heb lopen gummen :}
 
warom ga je zondag nie mee met de ZH-rit? Volgens mij gaan we een tocht uitzetten in de regio Deluf, kan je gelijk kijken... :P

Hier op voorne-putten kan ik je wel helpe, naar in die buurt ken ik alleen de provinviale wegen :(

en kan klink naar je brommer kijke :z
 
warom ga je zondag nie mee met de ZH-rit? Volgens mij gaan we een tocht uitzetten in de regio Deluf, kan je gelijk kijken... :P

Hier op voorne-putten kan ik je wel helpe, naar in die buurt ken ik alleen de provinviale wegen :(

en kan klink naar je brommer kijke :z

Ik kan zondag niet. Misschien een andere keer? Weet jij wel bochten zonder vangrail, obstakels en lantaarnpalen?

Op vrijdag 02 mei 2003 18:57 schreef MaRRioBlade het volgende:A. is idd nie goedkoop maar een bekeuring voor te hard rijden meestal ook nie :) je kan voor 125 meuro een hele dag op zandvoort gummen :}
B.als je in de zomer bespreekt is het meestal wel mooi weer zo nie pech ;)
C.zandvoort is nie zo ver hoor :)
D.je bent idd nie verzekert maar je hebt jezelf in de hand neem ik aan ;)
al met al meer voordelen dan nadelen vind ik van op het circuit rijden,ik die op koninginnedag op assen vreselijk heb lopen gummen :}

Mwah... ik heb me zelf wel aardig in de hand. Maar een ongeluk kun je niet altijd uitbannen. Ik zou een verzekering dus wel prettig vinden. 125 euro voor een hele dag circuit is pittig aan de prijs. Moet je het ook niet te veel gaan doen anders wordt het een dure hobby.
 
Mwah... ik heb me zelf wel aardig in de hand. Maar een ongeluk kun je niet altijd uitbannen. Ik zou een verzekering dus wel prettig vinden. 125 euro voor een hele dag circuit is pittig aan de prijs. Moet je het ook niet te veel gaan doen anders wordt het een dure hobby.
ach ja maar je wil nie weten hoe gaaf het is om echt met je bike te gassen en nie op te letten voor allerlei dingen zoals mensen in bossies met flits cam :X rotzooi op de weg :) koekblikken die nie opletten enz ;)
 
ach ja maar je wil nie weten hoe gaaf het is om echt met je bike te gassen en nie op te letten voor allerlei dingen zoals mensen in bossies met flits cam :X rotzooi op de weg :) koekblikken die nie opletten enz ;)

Dit geloof ik graag ja... het is ongetwijfeld super gaaf! Wat dat betreft zou ik het graag willen hoor...
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 02 mei 2003 19:02 schreef Lukic het volgende:Ik kan zondag niet. Misschien een andere keer? Weet jij wel bochten zonder vangrail, obstakels en lantaarnpalen?
Tuurlijk, andere keer :] SV on tour :P

Hier in de buurt wel leuke dijkweggetjes, binnendoor naar Barendrecht, naar Ambacht, zuidzijde Lekdijk, dan noordzijde lekdijk bv :z
 
Probeer eens wat dijkjes. Overzichtelijke bochten, geen vangrails, meestal geen lantaarnpalen, als het weer niet heel mooi is, redelijk rustig. Nadeel: weinig uitloop; je pleurt gelijk een eind naar beneden als je onderuit gaat. Er kan soms ook van dat akelige prikkeldraad staan.
 
In het westland zijn er niet veel lekkere stukjes.
Veel te veel drempels, tractors en vrachtwagens.
Door al het vrachtverkeer gaan ook veel wegen stuk.

Ben (ook) nog steeds aan 't zoeken.

Wat je wel kan proberen is een stuk langs de waterweg
bij vlaardingen. Zijn maar een paar bochtjes waarvan
een met slecht asfalt. :(
Dit is meest een vrij rustig stukje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan