Iedereen die een beetje bekend is met deze omgeving van Zuid-Holland kent natuurlijk de PPP en het eind van de A4. Mooie bochten, daar hoor je mij niet over. Ik ga zelf regelmatig naar het eind van de A4. Ik vind de bochten daar, net zoals bij de PPP, relatief veilig. Geen vangrail... Dat is voor mij een eerste eis. Er staan toch echter wat lantaarnpalen. Als je de bocht uitvliegt en je knalt daar tegen aan loopt het ook niet goed met je af.
Het mooiste zijn de bochten met alleen gras langs de zijkant... Met een goede 'uitschuifmogelijkheid'. Natuurlijk moeten deze ideale bochten overzichtelijk zijn, niet te veel medeweggebruikers opleveren en zich goed lenen voor een kneedown of een poging daartoe.
Dus mijn vraag... Zijn deze er in de omgeving: Den Haag, Delft, Westland etc. Mooie, snelle, veilige, rustige, kneedown bochten zonder obstakels.
Tot slot nog een paar vraagjes:
A. Stel je neemt de bocht aan het eind van de A4 met een gangetje van 110km/u en je vliegt er uit. Hoe hard word je door de 'middelpuntvliedende kracht' de bocht uit gesodemieterd? Oftewel... Hoelag blijf je nog op het asfalt gelijden
B. Hoe snel minder je vaart op het asfalt. Is het waarschijnlijk dat je wanneer je met 110km/u er uit vliegt ook met zo'n noodgang het gras in gaat of verlies je vrij snel je snelheid. In het laatste geval kan je misschien nog een kans maken een botsing met een lantaarnpaal te overleven.
C. Kun je jezelf nog enigzins sturen wanneer je over het asfalt glijdt, zodat je zo'n lantaarnpaal kan ontwijken? Is dit mogelijk? En zo ja, kun je het met zo'n snelheid nog voor elkaar krijgen ook al ben je bijvoorbeeld gedesorïenteerd door de val.
Het mooiste zijn de bochten met alleen gras langs de zijkant... Met een goede 'uitschuifmogelijkheid'. Natuurlijk moeten deze ideale bochten overzichtelijk zijn, niet te veel medeweggebruikers opleveren en zich goed lenen voor een kneedown of een poging daartoe.
Dus mijn vraag... Zijn deze er in de omgeving: Den Haag, Delft, Westland etc. Mooie, snelle, veilige, rustige, kneedown bochten zonder obstakels.
Tot slot nog een paar vraagjes:
A. Stel je neemt de bocht aan het eind van de A4 met een gangetje van 110km/u en je vliegt er uit. Hoe hard word je door de 'middelpuntvliedende kracht' de bocht uit gesodemieterd? Oftewel... Hoelag blijf je nog op het asfalt gelijden
B. Hoe snel minder je vaart op het asfalt. Is het waarschijnlijk dat je wanneer je met 110km/u er uit vliegt ook met zo'n noodgang het gras in gaat of verlies je vrij snel je snelheid. In het laatste geval kan je misschien nog een kans maken een botsing met een lantaarnpaal te overleven.
C. Kun je jezelf nog enigzins sturen wanneer je over het asfalt glijdt, zodat je zo'n lantaarnpaal kan ontwijken? Is dit mogelijk? En zo ja, kun je het met zo'n snelheid nog voor elkaar krijgen ook al ben je bijvoorbeeld gedesorïenteerd door de val.