boetes door gestolen kenteken HELP

Het gaat er m.i nog niet eens om of de scanapparatuur dat 1tje of 2tje herkent, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om een database aan te maken waarin elke gestolen kenteken terecht komt, en voor dat het CJIB een automatische bekeuring uitdraait, deze eerst checked in de database of deze in die lijst voorkomt, nee dan door, ja dan even checken op duplicaat code
Ik weet wel dat dit extra werk is, maar kan nooit zo duur zijn als elke bezwaarmaker persoonlijk keer op keer weer helpen en seponeren, of ben ik nu te simpel bezig.
Zou idd wel een oplossing zijn.
 
Als er nog foto,s binnen komen moeten dat foto,s zijn waar het
bewuste nummer1 niet op staat, zitten de platen die je kwijd bent trouwens op een indentieke voertuig, kleur en merk, dat zou je ook eens kunnen natrekken...
opvragen van foto,s kost 4,50 euro dus ik zou toch eens meer onderzoek doen.....
Want alle boetes die binnenkomen zijn vastgelecht door een agent met een camera of flitspaal.
persoonlijke aanhoudingen kunnen namelijk niet naar jou adres komen, er moet immers een legitimatie overhandicht worden.
 
Waneer je kentekenplaten laat maken wordt er aan je gevraagd waarom. Bij diefstal krijg je dan zo'n mooi 1 tje in je kenteken en worden de oude platen afgemeld bij de rdw door de maker van de platen. Althans zo gaat het op mijn werk.

Ik kocht een jaar of 3 geleden een auto. Na aflevering bleek ik met kentekenplaten rond te rijden met verschillende kentekens!
De garage toch een nieuwe plaat besteld, ik ga langs, weer de foute! |(
Dus bestellen ze er weer 1, nu de goede.
Maar..... op geen enkele plaat een 1 of 2!

Hoe het mogelijk is? Geen idee, moet je denk ik eens in een garage vragen aan iemand die je daar goed kent!
 
Ik kocht een jaar of 3 geleden een auto. Na aflevering bleek ik met kentekenplaten rond te rijden met verschillende kentekens!
De garage toch een nieuwe plaat besteld, ik ga langs, weer de foute! |(
Dus bestellen ze er weer 1, nu de goede.
Maar..... op geen enkele plaat een 1 of 2!

Hoe het mogelijk is? Geen idee, moet je denk ik eens in een garage vragen aan iemand die je daar goed kent!
Je kunt altijd nieuwe kentekenplaten laten maken.
Stel je hebt een beschadigde en je wilt die vervangen dan kan dat zonder toevoeging van een 1,2 of 3tje.
Mits je de oude plaat inlevert.
 
Waneer je kentekenplaten laat maken wordt er aan je gevraagd waarom. Bij diefstal krijg je dan zo'n mooi 1 tje in je kenteken en worden de oude platen afgemeld bij de rdw door de maker van de platen. Althans zo gaat het op mijn werk.
Dit ben ik niet helemaal met je eens, ik ben afgelopen donderdag mijn motorkentekenplaat verloren en dus vrijdag een nieuwe laten maken. Niets geen vraag of het door vermissing of diefstal kwam en dus gewoon een 1 erop B|

Wat ik begrepen heb van die gasten was dat er via je meldcode op je kentekenpapieren een bericht naar de RDW gestuurd wordt. Dan is duplicaatcode 00 dus opgeheven en kunnen daar ook geen boetes meer op binnen komen.
@TS
Heb je al gecontroleerd of op deze manier bij je moeder ook melding gedaan is?
 
Paar weekjes terug heb ik een andere 2e hands auto gekocht (bij de dealer, doe ik ook nooit meer).

Ik vond de plaat vóór te veel vervaagd, en wilde dus nieuwe. En ik moest een witte hebben ivm een aanhanger.

Dus naar de auto-materialen-en-wat-niet-meer-zaak: "er hoort momenteel een 2-tje op, de volgende wordt dus een 3-tje...". Ok, ik weer naar de platen kijken: niks....


Toch maar twee nieuwe gekocht met beiden een 3-tje, met dezelfde kentekenpapieren (staat geloof ik duplicaatcode 2 op.). Oude platen mocht ik houden.

Ik snap er bal van, maar hoop wel dat dit soort ellende met bekeuringen en zo mij bespaard blijft.

Succes K@W@.
 
Ik zou eens in kaart brengen waar die gestolen platen gespot zijn :Y

Alle bekeuringen zijn uitgeschreven op de energieweg, en omgeving, en tja wat kan ik in het weekend nu bereiken, alles is dicht, en ik wacht op antwoord van de Ovj...
Zo gauw er wat te melden is laat ik het horen
 
... ... wat een ... streek. Ja het is toch ook welbekend dat je van het kastje naar de muur gestuurd word... Nou ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt.
 
Alle bekeuringen zijn uitgeschreven op de energieweg, en omgeving, en tja wat kan ik in het weekend nu bereiken, alles is dicht, en ik wacht op antwoord van de Ovj...
Zo gauw er wat te melden is laat ik het horen

De bekeuringen zijn op de zelfde voorkomende plaatsen zo als je aangeeft gedaan ga eens controleren, kijken of er een vast patroon in zit of er de zelfde dagen bij zitten en tijden , En dan een keer posten. En nog maals vraag eens na op wat voor voertuig ze zitten, kleur en dergelijke, laat een foto zien van jou vervoersmiddel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan