Hierbij het resultaat van een winter lang lekker restaureren.
De rode 1100 is een eerste eigenaar motor met slechts 24.000 kilometer.
De motor had ongeveer 12 jaar niet meer gelopen en buiten onder een hoes gestaan.
Na ongeveer 300 uur werk is dit het resultaat.
Binnenkort de eerste proefrit maken denk ik.
De blauwe had ook heel lang stil gestaan en is na een deel restauratie ook weer klaar voor de weg.
Altijd mooi werk om ze weer in originele staat en op de weg terug te brengen.[afbeelding]
En ja hoor ook de zwarte van mijn vrouw start ook met 1 druk op de knop en jaagt zo het rode gebied in.Vandaag de bobines van de witte maar eens vervangen. De motor begon de afgelopen jaren nogal tegen te sputteren na 6000RPM. Nu was ik dit al een tijdje van plan, maar vandaag was het mooi lenteweer. Paar van een CBR1000 erop geknutseld en yuh, zo weer in 1 ruk het rood in.
Starten was ook weer 1 druk op de knop met de volle accu, na +/- 5mnd stilstand.
Me is weer happy. Moet alleen nog een diafragma van de voorrem vervangen, scheurde letterlijk uiteen, en wat remblokkies voor de voorkant.
Btw, mijn vrouw begon ook meteen vragen te stellen waarom deze motor zo makkelijk in het rood schoot, die zwarte van haar sputtert ook wat tegen zei ze. Meteen maar een 2de set bobines gescoord. Volgende week deel II ,waarschijnlijk.
vervolg:En ja hoor ook de zwarte van mijn vrouw start ook met 1 druk op de knop en jaagt zo het rode gebied in.
Eerst natuurlijk nog even met de oude bobines geprobeerd. Daar startte de motor na enkele pogingen ook wel mee.
Nu is het 1/2 sec die startknop in en hij loopt. Vrouw ook weer happy wat de motor betreft.
Btw, ik heb zelfs de bougiekabels van de CBR kunnen gebruiken: Draai de messing klem uit de dop,schuif de bougiedop terug op de kabel. Aan de onderkant van de kabel zit een staalplaatje gesoldeerd. Knip dit er af en schuif de dop nu van de kabel af. Monteer je eigen doppen maar controleer ze eerst met een multimeter. Waarde zal rond de 5kOhm liggen. Alles in de Mohm's is sowieso niet goed.
[afbeelding]
Rij altijd met euro 98, weliswaar een foto van een tijdje geleden .
Later het vacuüm gesteld, wat de reden was van het kleur verschil.
Dus als je bij een cilinder gekeken hebt, even de rest controleren en evt afstellen.
Aan rijgedrag heb ik geen verschil gemerkt.
Gel accu schijnt inderdaad beter te zijn bij het starten, lk durfde het niet aan, ik had gehoord dat zo'n accu meer koeling nodig heeft en bij een Bol hij niet echt een handig plekkie heeft, maar wie heeft er ervaring ?
En nu we toch met stroom bezig zijn, ik heb al jaren een led verlichting achter, maar als ik m'n licht aanzet gaat het achterlicht pas aan na 1 minuut rijden, rara ?
3 uurs race in een zon overgoten Oss,[afbeelding]
Zwart/Wit komt op zwart