Je hebt het alleen over eenzijdige ongelukken.
Alle 3 te bezopen om een zinnig woord uit te brengen.
Moeten we dan niet beter vangrails naast de weg zetten en de bomen laten staan?
Software die een foon het zwijgen opleggen als die boven een bepaalde (20 km/h?) komt. Jammer voor de passagiers, maar die kunnen de bestuurder dan ook niet meer afleiden met onzinnige appjes.Voor wat betreft verkeersslachtoffers is de overheid wel zo,n beetje klaar met het "laaghangende fruit" , auto,s zijn veel veiliger geworden, campagnes om autogordels te gebruiken en niet met drank op achter het stuur te zitten waren toch succesvol.
Wegen zijn al erg "gedebiliseerd" om de snelheid eruit te halen met een woud van borden, en drempels/chicanes.
Wat er nu nog rest zijn impopulaire of kostbare maatregelen: (veel) meer handhaving op verkeersovertreders en wegmisbruikers, maar dat kost erg veel geld en handhaving en zichtbaar "blauw" op straat wordt eigenlijk allleen mar minder....
Bomen weghalen of vangrails ervoor dat is iets wat mensen lelijk vinden, maar daardoor is de kans dat een "foutje" fataal wordt wel kleiner.
Software in smartphones zodat die echt uit staat onder het rijden, dat kan ook, maar hoe los je dat op met passagiers die wel een smartphone gebruiken ?
Waar je een flinke stijging ziet in het aantal dodelijke ongelukken dat is bij fietsers, voor een deel komt ook dat door smartphone gebruik.
Maar er is ook een flinke stijging onder ouderen, dat valt veelal te wijten aan de opkomst van de electrische fiets die eigenlijk te snel gaat voor het reactievermogen van veel ouderen.
Ik woon zelf vlakbij de grens en het valt mij op dat je de laatste paar jaar meer Duitsers (en dan vooral ouderen) ziet rijden met een fietshelm op, vroeger was dat ook daar alleen voor kinderen.
Ik denk dat het verkeer een stuk veiliger wordt als in auto's verplicht een scherpe stalen punt wordt gemonteerd, boven het stuur op ooghoogte.
Probeer 's te visualiseren dat je met je motor met 90km/h langs die houten vangrail schuift. Eerst maken de knoesten je leren pak kapot, dan schaaft het hout je huid weg, en vervolgens breken je benen tegen de steunpaaltjes.
Die herdenkingsplaatjes aan de bomen hebben een tweeledige boodschap als herinnering aan hen en ze zouden ook de idioten juist aan het denken moeten zetten.Meestal worden de bomen geraakt in of net na de bochten.Probleem is en dat weet jij als Brabo zijnde ook wel dat vele de bochten afsnijden? Die ander schrikt daarvan die wijkt uit en raakt dan de boom.De veroorzaker rijdt door en heeft dit vaak niet eens gezien.
Zelf hou ik met mijn handen het stuur steviger vast zodat ik die afsnijder met mij mee kan nemen.Hoop ik dan zo te voorkomen dat die ander de veroorzaker er tussenuit piept.Voor mij dus in dit soort gevallen geen eenzijdig ongeluk.
In het buitenland is het nog erger en zeker in Italië
Software die een foon het zwijgen opleggen als die boven een bepaalde (20 km/h?) komt. Jammer voor de passagiers, maar die kunnen de bestuurder dan ook niet meer afleiden met onzinnige appjes.
Ga maar na, reed je vroeger per ongeluk een trap af ( hoe mensen dat voor elkaar krijgen snap ik sowieso niet ) dan kostte dat hooguit een nieuwe uitlaat van een paar honderd bij de Carex/Kwik-Fit.
door dat soort mensen moeten er nu bomen gekapt worden....
Da's qud... als ik navigatie gebruik, dan is dat vanaf mijn GSM.
Dan gebruik je maar een TomTom....
Misschien moeten we Braboland maar aan de Belgen verkopen, een win-win situatie.Ik ben zelf geen Brabo,maar ik zie mij meer als een zendeling die hier de inboorlingen
kom bekeren
Toen ik hier pas kwam dacht ik dat Brabo,s wel netjes zouden rijden,nou how wrong can
you be,ze rijden hier als mongolen,30km wegen worden hier als racebaan gebruikt,
ook de 60km wegen zijn voor veel Brabo,s die de 60 waarschijnlijk als minimum snelheid zien
een soort van racebaan,maar ja zonder enige vorm van politie controle word het blijkbaar
een soort wild west vertoning.Pas geleden eens achter een auto aan gereden gewoon om eens te kijken hoe hard die knakker ging,bij de 150 tussen de bomen door die vlak
naast de weg staan heb ik het opgegeven,een einde verderop reed deze maniak ook nog
even een fazant het leven uit,wat een enorme knal opleverde bij die snelheid.
Waarschijnlijk is zijn auto daarbij flink beschadigd,zo heeft die fazant toch nog een beetje wraak genomen.
In Italië let je tenminste op als je achter het stuur zit.
In NL kun je met uitval van 80% van je hersencapaciteit nog prima meekomen in het verkeer.
Die steunpaaltjes hakken je benen en hoofd eraf ,kan wel een filmpje laten zien mocht je het niet geloven ?