bougie probleem

cedricrf150R

Rookie
30 mei 2010
10
0
hallo iedereen

ik heb een probleem met men cr 85
op een dag verloor hij zen toeren en viel vervolgens uit
ik stak er een nieuwe bougie in en hij draaide weer normaal
maar na een halve week had ik het zezlfde probleeem hij viel stil
ik stak er nog een andere bougie en draaide weer ,maar viel weer na paar dagen stil weer stil .
wat zou het probleem kunnen zijn ??


alvast bedankt
 
Heb je de goeie bougies? Hoe zien ze eruit als je ze eruit haalt? Helemaal zwart is iig niet goed, helemaal wit ook niet. Schijnt een beetje verkleurd te moeten zijn. (Of is dit achterhaald, iemand?)

(Dat ook ja, meer techneuten in het techniek subforum.)
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen

ik heb een probleem met men cr 85
op een dag verloor hij zen toeren en viel vervolgens uit
ik stak er een nieuwe bougie in en hij draaide weer normaal
maar na een halve week had ik het zezlfde probleeem hij viel stil
ik stak er nog een andere bougie en draaide weer ,maar viel weer na paar dagen stil weer stil .
wat zou het probleem kunnen zijn ??


alvast bedankt

Trilt je bougiedop niet gewoon los..? :+

- verkeerde bougie
- bobine die te hoge spanning afgeeft (of te lang)
- te hoge temperatuur? (door verkeerde afstelling?)
 
Neem aan dat je gewoon hebt gecheckt of je bougies vonken?

Als ze dit niet meer doen nl. zou ik toch even kijken of je ECHT de goede bougies hebt, en hoe het staat met de spanning op die bougies.
 
Laatst bewerkt:
De bobines kan je regelen door het aantal windingen te veranderen, volgens mij. Maar dat is net als zeggen dat je de lengte van de Golden Gate Bridge kan veranderen door het aantal pijlers te veranderen. Ik zou het eerder in je brandstofvoorziening of olieconsumptie zoeken. Zwarte bougies kan op een te hoog olieverbruik wijzen (glimmend zwart) of een te rijk mengsel (mat zwart). Dus: hoe zijn je carburateurs, hoe is je olievebruik?
 
hoe kan je de bobine regelen(spanning)
want het is mogelijk dat dit het probleem is

bobine is niet regelbaar, maar als ie stuk is zou ie wel eens afwijkende spanningen kunnen geven..

- even doormeten met een multimeter, heb gelezen dat de weerstand zo rond de 3 ohm zou moeten zitten? (google) of even vergelijken of ruilen met vergelijkbare bobine..

hier nog wat info over bougies + diagnosetabel:
http://www.xs4all.nl/~wktriker/bougies.htm
 
Vet slaan van je bougie door olieverbruik door een lekke krukas keering misschien?
:^
Of te vet mengen ,
of sproeier te groot,
of je naald en naaldgeleider versleten,
of je luchtfilter dicht of te vet ingeolied.
of zuigerveren (zuiger) aan het slijten/versleten,

of wat meer gas geven ; ding moet echt op hoge toeren gereden worden zodat alles lekker schoon brandt. ;)

Maar, je zou het ook eerst nog even met een warmere bougie proberen.
 
Of een nog wel bekend type carburateur met een schroefdop vanonder in de bodem recht onder de venturi en de gasnaald, waarboven een uitschroefbaar gasnaaldgeleidend sproeiertje zich bevindt dat zich soms kan loswerken en dan onder in het bodemdopje zakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan