Bougiekabel vervangen

Japanse raket

Rookie
14 jun 2020
21
6
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier, maar het forum is niet nieuw voor mij want ik maak al jaren gebruik van jullie technische tips. Ik heb alleen nu iets waar ik echt het antwoord niet op kan vinden. Mijn Kawa ZZR600 uit 1998 startte altijd wat moeizaam. Toen ik gisteren naar de bobines en bougies keek zag ik dat 1 bougiekabel wat losser zat dan de anderen. In tegenstelling tot de andere kabels kwam deze al gelijk uit de bougiedop. Ik vermoed dus dat de vorige eigenaar deze nooit goed heeft teruggeplaatst en dat de kabel ook kapot is, zoals op de foto’s ook te zien. Ik wil deze kabel vervangen, maar wat moet ik aanschaffen? Kan ik gewoon een universele bougiekabel kopen? Op de foto is ook de bougiedop te zien met daarin een pinnetje ('mannetje'). Moet de kabel dan nog voorzien worden van een rondstekkertje die daar om het ‘mannetje’ van de bougiedop heen geplaatst wordt, of is dit niet nodig? Toen ik de kabel eruit haalde zat er ook geen rondstekkertje op. Ik zie ook nergens webwinkels die kabels verkopen met zo’n rondstekkertje, maar ik wil zeker weten dat ik de kabel goed aan heb gesloten voordat ik de motor weer helemaal in elkaar ga zetten. Ik ben bang dat ik de andere kabels wellicht beschadig als ik die uit de bougiedop trek, vandaar dat ik dat niet zelf kon controleren. De andere kant van de kabel zat trouwens gewoon in de bobine geduwd met daaromheen een draaiklemmetje. Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik de nieuwe kabel ga plaatsen?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • motor 1.jpeg
    motor 1.jpeg
    180,7 KB · Weergaven: 23
  • motor 2.jpeg
    motor 2.jpeg
    165,9 KB · Weergaven: 23
  • motor 3.jpeg
    motor 3.jpeg
    107,2 KB · Weergaven: 21
  • motor 4.jpeg
    motor 4.jpeg
    299,4 KB · Weergaven: 21
  • Motor 5.jpeg
    Motor 5.jpeg
    114,6 KB · Weergaven: 23
  • Motor 6.jpeg
    Motor 6.jpeg
    219,9 KB · Weergaven: 21
Let wel eerst goed nagaan cq nakijken of de bougie kabel van de bobine ook demontabel is .weet dat op Ducati motoren bobines gemonteerd zijn waar van de bougie kabel een gehele is met bobine .
Dus als je gelijk heb heeft de bobine de zelfde aansluiting als bougiekdop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan