• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

bougies eruit halen @ zxr 400

• Onderwerp starter Onderwerp starter siko
  • Startdatum Startdatum

siko

Die hard MF'er
Lid geworden
5 dec 2004
Waarderingsscore
0
hallo, ik wilde net dus mijn bougies eruit draaien maar toen kwam ik iets tegen dat ik niet had verwacht:
er past niet eens een bougiesleutel in de bougie-gat

heb je hiervoor iets speciaals nodig ofzo? of moet ik me hele kleppendeksel eraf halen?

alvast bedankt

de bougiesleutel/zelf gemaakt/passende zeskant pijp/ erin stuk rubber prop rond met gaatje..waar dus toppie van bougie in 'kleeft' / ander stukkie staf erin/gaatje door en door en klinken/ niet te strak want het moet iets scharnierend zijn/andere helft in pijp/deze vast klinken...klaar

daarnaast een pvc pijp...die gebruik ik om de losse bougie eerst mee te plaatsen
[Dode link verwijderd]

Heb laatst maar een dop besteld van snap on, ik had namelijk hetzelfde probleem als jou , alles paste net niet..

Dop zit wel op 35 euro bij japarts ( excl verzenden ) , maar is zeker zn geld waard

Als het goed is moet er een passende bougiesleutel in het bijgeleverde gereedschapsetje zitten, tenzij je dat setje niet hebt.
Anders wil een pijpsleutel wel.
Het is ook wel handig om wat vet in de sleutel te smeren zodat de bougie blijft plakken en je hem gemakkelijk omhoog kunt trekken.

Terug
Bovenaan Onderaan