Bougies vervangen Honda Hawk

INAMLE

MF'er
Donateur
14 apr 2010
115
46
Hallo MF-ers. Ik heb sinds een paar weken een Honda Hawk. Ik wil graag de bougies vervangen en ik weet dat de voorste bougie de meeste problemen geeft qua bereikbaarheid. Vandaag een 17 mm pijpsleutel mishandeld, afgeslepen met de slijptol zodat ie langs de thermostaat de ruimte in kon zakken. Maar nu pakt de sleutel de bougie niet op! hoe kan dit, is dit een afwijkende maat of is er iets anders aan de hand?

Marcel
 
Draait ie hem niet los of blijft ie niet in de pijpsleutel zitten?
Als ie er niet in blijft zitten is niet zo vreemd. Een bougiesleutel is namelijk voorzien van een rubberen ring waarin de kop van de bougie blijft zitten. Heeft een pijpsleutel niet.
 
Ho wacht ff voordat het alle kanten op gaat schieten: de voorste bougie van een Hawk is met een gewone bougiesleutel niet te bereiken vandaar dat ik eerst een pijpsleutel op een bereikbare bougie van de Hawk gezet heb zodat ik zeker weten de goede maat zou hebben, ik ga ervan uit dat alle vier de bougies dezelfde maat hebben. De pijpsleutel heb ik aan een kant afgeslepen (de kant die ik niet nodig heb dus) om zodoende de sleutel in het gat te kunnen krijgen omdat je anders de thermostaat moet demonteren. De sleutel kan nu keurig langs de thermostaat de kop in. Als ie er helemaal in zit dan pakt ie de bougie niet. Vandaar mijn vraag is het een afwijkende maat (kan me het bijna niet voorstellen maar ja). Op dit forum staat ergens wel een topic over de bougies maar ik kan dat niet goed vinden. Im zoek dus of duidelijke foto's of iemand die me kan vertellen hoe het precies zit.

Marcel
 
Ja Hawkeriet een gewone bougiesleutel maar dan moet je je halve motor verbouwen. Ik heb op dit forum gelezen dat iemand een sleutel op maat heeft gemaakt je kunt dan in 1 keer de bougie demonteren. Wie weet waar foto's staan van de voorste bougieplek??

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan