Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

NC35 Race

MF veteraan
14 sep 2005
5.625
1.972
Tokio (Centrum)
De te bouwen OKI-uitvoering.​
Dit is de RC30 Suzuka Oki Endurance bike. VFR 750R RC 30. Deze fiets wordt compleet nagebouwd, maar dan in een 400 uitvoering. VFR 400R NC 30.



Een flink aantal jaren geleden heb ik al eens een RVF400R (NC35) uit mijn verzameling opgeofferd om er een racertje van te bouwen.


(Het gaat niet altijd goed) Assen


Zie verder het verhaal over die fiets op mijn home page.

Twee jaar geleden een CBR 250RR (MC22).





werken/sleutelen aan 400V4 motoren is mijn lust en miin leven.
Noem het gerust een V4 passie.
Hier mijn trots: de mooie V4 hobby- werkplaats:



Neem ook een kijkje op mijn hobby-website waar heel veel info over de V4 motoren, de techniek en de projectjes te vinden is.

www.400v4service.nl


Dit keer wordt er een NC 30 racertje gebouwd in Suzuka stijl.

Het wachten was op een gechikte donor. En die diende zich een aantal weken geleden aan:



Inclusief een vracht extra onderdelen, waaronder een blok in delen. Inmiddels heb ik dat blok alweer opgebouwd.




Uitgangspunt is een NC30. Deze donor heeft al een ZXR400 USD en een 17'achterwiel.
De remschijven zijn dezelfde als voor de RC 30, 310 mm!!. Dus dat remt wel.




Zo komt het 400tje er uiteindelijk uit te zien: OKI uitvoering RC30.






Dit zijn de delen die ik al jaren in huis heb, maar het is er nog nooit van gekomen.
Het wordt dus een NC30 in Suzuka stijl, met een race-uitlaatsysteem ( volledig RVS ) met dubbele uitlaten aan één zijde; een kontje in RC45 stijl en een 17 ' achterwiel i.p.v. 18







Vanmiddag ben ik begonnen. Morgen volgen de foto's van de eerste dag.
wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Cool!
Dus ergens deze zomer kan ik hem even uitlaten op Zandvoort?
 
'Bouw Hondaacertje VFR400R NC30 Suzuka' > 'Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka'
 
Leuke fietsjes, had er ooit eens bijna 1 gekocht.
Zou er ooit wel eens 1-tje voor erbij willen hebben (als ik ooit weer eens wat meer ruimte krijg in de garage)
 
Verslagje van de werkzaamheden van gisteren.

Eerst maar de twee radiateurtjes gedemonteerd. Is nodig, anders kun je de voorbochten niet loshalen.
Fan was gelukkig probleemloos te demonteren (normaal zit alles vastgeroest en knapt af) en hij werk goed. ( ze zijn niet meer leverbaar)




Verkeren in slechte staat en worden vervangen. (ook al jaren op de zolder).







Vervolgens het achterveerelement met linksysteem eruit.
"Steigermateriaal" vereist, anders zakt de achterkant in elkaar.
Ik gebruik misschien teveel steun, maar ik wil dat alles super stabiel staat.




Vervolgens de uitlaat. Een behoorlijke klus, die veel geduld vraagt.









Daarna de meest riskante klus. Normaal gesproken kunnen de pijpjes van cilinder 1 en 3 blijven zitten om een vervangend uitlaatsysteem te monteren.
Maar ik monteer een volledig race-systeem waarbij de aansluitingen rechtstreeks op de koppen worden aangesloten. Daarna worden de uitlaatbochten er simpelweg opgeschoven en op de plaats gehouden met veertjes.

Hier gaat het om; dit komt te vervallen, maar eerst moeten die 4 zeskantmoeren los; en daar kom je bijna niet goed bij. Alles met geduld en vooral dagenlang alleen beetje inspuiten. Afbreken Met een boor kom je er nooit meer bij.





Het is weer gelukt ( op een RVF heb ik het ook al eens een volledig systeem geplaatst) alleen kwamen nu de meeste draadeindjes mee, maar dat is niet erg.Gewoon alles nieuw erin en weer frisse draad. Ze zijn al onderweg

Op mijn RVF racertje zit trouwens niet een volledig race systeem.







Binnenkort maar weer eens verder met het verslag. Als het tenminste leuk gevonden wordt







 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig al meteen al hoor! En inderdaad ideale sleutelplek...