jrnhenrard
MF'er
Hier start ik even een topic over de vorderingen en de opbouw van een honda NC30 VFR400 voor het seizoen 2016.
De VFR400 heeft al reeds deelgenomen in Chimay en Gedinne vorig jaar waar deze voor de motor en de rijder ik zelf een zeer goede prestatie neerzetten .
Enkele foto's toen ik de motor gekocht had ook via dit forum .
Er was een schuiver mee gebeurd waardoor de kuipen beschadigd waren en het geheel stond al jaren stil in de garage dus veel onderdelen waren verroest of verduurd .
De motor had +45.000km gelopen
Zodra de VFR400 bij me op de lift stond ben ik deze gaan strippen en al de onderdelen vervangen die niet meer goed waren , heb ook nieuwe leidingen voorzien en instelbare hendels . Ik wouw het een low budget racer van te maken om dat ik zelf niet wist welke weg ik er mee op ging ik deed al mee met een honda 500cc 1971 bij de classics .
Zodra de carbu's gekuist zijn en de kleppen gesteld was het tijd om de motor eens te laten draaien sinds jaren . deze draaide relatief snel en na het synchroniseren van de carbu's liep de vfr400 echt goed . nog even de voorvork gereviseerd en een aprilia rs250 verstelbare achterveer er in en de motor was klaar om een nieuw kleurtje te krijgen .
hier even wat foto's van de 2 racers waar mee ik in het BK deel neem .
Kiwi Helmets
Mijn eerste deelnamen voor zowel mijzelf als de VFR400 was Chimay 2015 . daar was ik in de regen 6de geëindigd .
Na Chimay had ik mij CDU kapot gereden maar bij toeval ik ik nog een ignitech programmeerbare CDU liggen dus heb ik deze even snel op de VFR400 geplaatste .
Na veel rond gekeken werd me duidelijk dat de geleverde software van de ignitech een PK verlies zou hebben van 5 PK , ik ben ondertussen in contact gekomen met personen die dit probleem ook hadden en hebben opgelost , deze ware zo vriendelijk om de juiste software door te mailen .
De 2de test voor mij en machine was op Gedinne 2015 daar ging het echt goed en met de race in de gietende regen heb ik de motor als 3de over de streep gekregen er had misschien nog wel meer in gezeten maar door een stomme rem fout ben ik naar de 6de plaats gezakt en zo me weer moeten opwerken maar ben toch nog 3de geworden . Enorme opluchting als de eindstreep er aan kwam .
Dit seizoen was natuurlijk niet zo gegaan zonder de hulp van de sponsors
-Kiwi Helmets
-E4Bikers
-Klok Racing
Voor het volgend seizoen mogen we Tyga-europe ook aan de sponsor lijst toevoegen merci
De VFR400 heeft al reeds deelgenomen in Chimay en Gedinne vorig jaar waar deze voor de motor en de rijder ik zelf een zeer goede prestatie neerzetten .
Enkele foto's toen ik de motor gekocht had ook via dit forum .
Er was een schuiver mee gebeurd waardoor de kuipen beschadigd waren en het geheel stond al jaren stil in de garage dus veel onderdelen waren verroest of verduurd .
De motor had +45.000km gelopen
Zodra de VFR400 bij me op de lift stond ben ik deze gaan strippen en al de onderdelen vervangen die niet meer goed waren , heb ook nieuwe leidingen voorzien en instelbare hendels . Ik wouw het een low budget racer van te maken om dat ik zelf niet wist welke weg ik er mee op ging ik deed al mee met een honda 500cc 1971 bij de classics .
Zodra de carbu's gekuist zijn en de kleppen gesteld was het tijd om de motor eens te laten draaien sinds jaren . deze draaide relatief snel en na het synchroniseren van de carbu's liep de vfr400 echt goed . nog even de voorvork gereviseerd en een aprilia rs250 verstelbare achterveer er in en de motor was klaar om een nieuw kleurtje te krijgen .
hier even wat foto's van de 2 racers waar mee ik in het BK deel neem .
Kiwi Helmets
Mijn eerste deelnamen voor zowel mijzelf als de VFR400 was Chimay 2015 . daar was ik in de regen 6de geëindigd .
Na Chimay had ik mij CDU kapot gereden maar bij toeval ik ik nog een ignitech programmeerbare CDU liggen dus heb ik deze even snel op de VFR400 geplaatste .
Na veel rond gekeken werd me duidelijk dat de geleverde software van de ignitech een PK verlies zou hebben van 5 PK , ik ben ondertussen in contact gekomen met personen die dit probleem ook hadden en hebben opgelost , deze ware zo vriendelijk om de juiste software door te mailen .
De 2de test voor mij en machine was op Gedinne 2015 daar ging het echt goed en met de race in de gietende regen heb ik de motor als 3de over de streep gekregen er had misschien nog wel meer in gezeten maar door een stomme rem fout ben ik naar de 6de plaats gezakt en zo me weer moeten opwerken maar ben toch nog 3de geworden . Enorme opluchting als de eindstreep er aan kwam .
Dit seizoen was natuurlijk niet zo gegaan zonder de hulp van de sponsors
-Kiwi Helmets
-E4Bikers
-Klok Racing
Voor het volgend seizoen mogen we Tyga-europe ook aan de sponsor lijst toevoegen merci
Laatst bewerkt: