bovenste kroonplaat suzuki vervangen

multiballs

MF'er
12 jan 2006
171
2
assen
ik heb een vraag,
wie weet wat voor kroonplaat past op mijn
suzuki gsx400x impuls?
om er een recht stuur op te monteren,ipv clipon systeem...
waar moet ik op letten bij aanschaf andere kroonplaat,
neem aan: breedte, dikte poten,lagerdiameter,en????
of zijn bepaalde dingen allemaal gelijk/passend?
of wie heeft er iets liggen?

graag jullie reacties
 
ik heb een vraag,
wie weet wat voor kroonplaat past op mijn
suzuki gsx400x impuls?
om er een recht stuur op te monteren,ipv clipon systeem...
waar moet ik op letten bij aanschaf andere kroonplaat,
neem aan: breedte, dikte poten,lagerdiameter,en????
of zijn bepaalde dingen allemaal gelijk/passend?
of wie heeft er iets liggen?

graag jullie reacties
..ik zou zeggen: meet je oude kroonplaat eens heel nauwkeurig op en maak er een mooie tekening van (autocad) en zet die hier :)

Ik denk dat er voor elke model motor bijne een nieuwe kroonplaat gemaakt is en wordt, dus het past allemaal maar niet zo maar !

diameter voorvork, offset,.. etc etc
 
heb ik ook nog als optie,
alleen aan de onderzijde zitten van die irritante ribbels/kammen,
dus moet net een setje hebben die ik ertussen kan monteren,
zouden dan de rechthoekige uitvoering worden,
met twee bevestigingbouten op kroonplaat,
totale lengte is dan 5cm,
hart van de gaten 35mm ,
met als voorkeur 8mm bouten,
22mm stuur diameter,
heb zelf nog een setje liggen die elk met 1 bout vastkomen(midden),
maar is geen kijk,staan dan te ver langs rand kroonplaat....
 
lagerdiameter zal wsl niets uitmaken voor je kroonplaat, de bovenste lager zit onder die ring en onder het stofkapje. Ik zou zeggen: haal je kroonplaat eraf, onderaan dichtlassen, mooi vlak maken, bouten erdoor en risers erop. Dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing lijkt me. Je kan natuurlijk altijd een kroonplaat uittekenen in cad en ze door iemand laten frezen :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan een extra alu plaatje maken wat tussen de onderkant van de kroonplaat en de bouten van de risers gaat zodat er iets massiefs is om tegenaan te bouten.
 
ik wil dit ook met mn ducati 900 super sport doen,en loop tegen de zelfde problemen aan,
verzwak je de standaard kroonplaat niet als je er 4 gaten in boord?

Gr marco.
 
op zich heeft die van mij niet zo'n super vermogen en topsnelheid ,
dat ik daar bang voor ben...
wel zou ik bij mijn type dan tussen de gietranden door moeten,
anders blijft er bij mijn kroonplaten idd weinig stevigheid over,
nu nog een setje risers vinden....

weet niet hoe het bij jou duc zit....?
 
er zitten bij mij ook van die gietranden aan de onderkant,en ik denk dat de gaten er recht doorheen gaan,
dus een andere kroonplaat lijkt me beter,maar waar vind je die voor een normale prijs?

gr marco
 
denk marktplaats in de gaten houden tot er iets langskomt,

nieuw is voor mij onbetaalbaar,
wil de mijne lowbudget houden...
 
nogmaals: onderaan dichtlassen :Y

en dan wat vlakmaken, stevig genoeg hoor.

Hier mijn oude kroonplaat toen ze nog in de primer stond. Is onderaan dichtgelast zoals je ziet, twee gaten boren, grote rondellen onderaan, rsiers erop en klaar. Goedkoper gaat het niet worden hoor :)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan