BPM/BTW WIJZIGINGEN 2015 BIJ IMPORT?

Status
Niet open voor verdere reacties.

b0z4

Rookie
14 dec 2014
21
0
Hallo mede forum leden,

Na hier op het forum een paar vragen te hebben gesteld over een Ducati monster 796 die bij een LETT OPP!!! NIEUWW!!! LETT OP KOFFIE STAAT KLAARR!!! handelaar te hebben overgeslagen dankzij jullie tips :P

Ben ik aan het rondkijken in België omdat ik vlak bij de grens woon en daar de prijzen toch wat gunstiger liggen dan hier...

Nu is mijn vraag zijn er wijzigingen in het bpm rekenformule vanaf 1 januari 2015? Zo niet kan ik gewoon de formules van Paul's Fast Guzzi/Roadracing.nl aanhouden?

De motor die ik op het oog heb is 8 maanden oud maar minder dan 6000km hierover hoef ik geen BTW te betalen toch?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het bpm bedrag zo laag mogelijk wordt wat zijn mijn opties? :+

Ik weet bijvoorbeeld dat er bij vrij nieuwe auto's schade onderdelen worden gemonteerd en zo dus de bpm wordt verlaagt bij import..

Alvast bedankt voor alle reacties en antwoorden :}
 
How to: Een motor invoeren uit Duitsland en/of België

Let er wel op dat de motor meer dan 6 maanden oud is en meer dan 6000km heeft gelopen. Dan hoef je namelijk geen BTW meer te betalen. Ook is het schijnbaar pas lonend om in te voeren als deze i.i.g. ouder is als 3 jaar! Ik bereken op voorhand vast wat de kosten zijn:
Ga naar Motorverzekering: premie berekenen en afsluiten en doe alsof je een motorverzekering af gaat sluiten dan krijg je te zien hoeveel de prijs voor je motor was. Dan ga je naar Paul's Fast Guzzi page en vult daar de catalogusprijs in en de 1e tennaamstelling en daar rolt je te betalen BPM (tot nu toe een max afwijking van 7 euro) al uit, met dank aan paulguzzi




 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan