Bpm??

Die calculator zal je wel vertellen dat de verschuldigde BPM 0 eurootjes is. (immers 100/12=8 jaar en 4 maanden, dus alles voor september 1997 is vrij)

shit, nou heb ik toch zelf weer "the math" gedaan..
 
Korting op de BPM aan de hand van de leeftijd van het voertuig:

1 mnd       4%
      1 tot 2       7%
      2 tot 3       10%
      3 tot 6       15%
      6 tot 12 24%
      1 jr tot 2 jr 37%
      2 tot 3      jr 47%
      3 tot 4      jr 57%
      4 tot 5      jr 66%
      6 tot 7      jr 77%
      7 tot 8      jr 82%
      8 tot 9 jr 86%
      9 tot 25 jr 90%
      ouder        100%


Ik heb het uit een speadsheetje ctrl-c/v dus ik hoop dat het goed overkomt
*O*

*edit* je kunt natuurlijk ook een foldertje aanvragen bij postbus 51 over het invoeren van motorvoertuigen
 
Laatst bewerkt:
Die calculator zal je wel vertellen dat de verschuldigde BPM 0 eurootjes is. (immers 100/12=8 jaar en 4 maanden, dus alles voor september 1997 is vrij)

shit, nou heb ik toch zelf weer "the math" gedaan..


Das dus gigantische onzin...voor motoren voor 1997 moet je dus degelijk BPM betalen.
Voor een standaard 600cc ss moet je ui 96 nog zeker 175euro BPM neertellen.
 
Ik heb het even precies nagekeken, de regelingen zijn inderdaad veranderd. (wist ik niet) Komt 'ie:

-je neemt 20,7 procent van de netto catalogusprijs
-je haalt daar 224 euro vanaf
Dit is je bruto BPM-bedrag
Hier moet je in jouw geval nog 14 procent van betalen, want 86 procent is al afgeschreven. (zie het rijtje van VMX hierboven)

Bron: www.douane.nl

Brakke Gaid: die 175 euro van jou is dus ook "gigantische onzin". Beetje jammer dat je dit soort termen moet gebruiken en het dan zelf ook nog niet eens goed hebt.
 
Ik heb het even precies nagekeken, de regelingen zijn inderdaad veranderd. (wist ik niet) Komt 'ie:

-je neemt 20,7 procent van de netto catalogusprijs
-je haalt daar 224 euro vanaf
Dit is je bruto BPM-bedrag
Hier moet je in jouw geval nog 14 procent van betalen, want 86 procent is al afgeschreven. (zie het rijtje van VMX hierboven)

Bron: www.douane.nl

Brakke Gaid: die 175 euro van jou is dus ook "gigantische onzin". Beetje jammer dat je dit soort termen moet gebruiken en het dan zelf ook nog niet eens goed hebt.

Kerel..
Ik heb denk ik meer motoren ingevoerd dan jij.
Tip:
http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp

Das dus de site van VWE (bureau voor voertuigdocumentatie en informatie)

Je moet dus 3 dingen invullen:
Nieuwwaarde
Bouwjaar.
En of de dagwaarde meer of minder dan 2133 is.

Op basis van de nieuwwaarde en leeftijd krijg je de totaal te betalen bpm UITGEREKEND. Dit is exact hetzelfde computersysteem die de RDW gebruikt.

Voorbeeld:
Zx6r uit november 1997, nieuwwaarde is 9982 (UNIVE.NL, PREMI BEREKENEN)
EN RARARARA WAT KOMT ER UIT ALS DE TE BETALEN BPM??!?!?!?

182 euro!!!!!


Ik heb zelf gepraat met de kerel bij de RDW in Beek-Elsloo en die zei inderdaad dat ze datzelfde systeem gebruiken.


Dus wat ik zei is geen onzin!
Kijk maar eens op de site, zie je het zelf.
En als je het dan nog niet geloofd, dan moet je maar de rdw bellen...die zullen je exact hetzelfde vertellen.

Groeten

Brakke Gaid
 
minimum BPM is geloof ik 130 euro, mits de dagwaarde boven de 2133 euro is...
als de dagwaarde lager dan 2133 is dan gaat de bpm zelf nog verder omlaag.
Dit kun je testen door de nieuwwaarde hetzelfde te laten en het bouwjaar te veranderen naar bijv 1990. Zul je zien dat de te betalen bpm op 130 euro blijft hangen.

Groeten
 
De douane gaat over de BPM gaat en niet de RDW, of de unive of wat dan ook. Wat ik schreef komt van de site van de douane af, dus ik ben geneigd dat te geloven. En het gaat over de nettocatalogusprijs, niet de dagwaarde.
Eigenlijk boeit het me ook geen fuck, hou me toch niet meer bezig met dat soort handeltjes.
 
De douane gaat over de BPM gaat en niet de RDW, of de unive of wat dan ook. Wat ik schreef komt van de site van de douane af, dus ik ben geneigd dat te geloven. Eigenlijk boeit het me ook geen fuck, hou me toch niet meer bezig met dat soort handeltjes.

met Unive.nl kan je enkel de nieuwwaarde exact uitrekenen..die heeft dus ook niks te maken met de bpm |( |(
Verder moet de douane toch ergens hun informatie vandaan halen...denk je dat ze zelf zon heel bestand hebben opgemaakt? Lijkt me logisch dat ze de databank hebben overgenomen van de voertuigidenficatie en hier komt het..... INFORMATIE bureau.
Dat is mij dus verteld bij RDW in Beek-Elsloo.

En tot nu toe klopt ie altijd.

Voor de rest maakt het ook niks uit...tis jammer als mensen fout geinformeerd worden en dat wou ik even rechtzetten. :9

Brakke gaid
 
Terug
Bovenaan Onderaan