Braking B-one achtervelg

Flex10

Rookie
28 dec 2020
15
3
Hoi motorvrienden,

Ik heb een Braking B-one achtervelg..met een bepaalde speling. Kan iemand mij vertellen of dit op te lossen is?

Velg word gebruikt op een Suzuki gsxr750 k9
 

Bijlagen

  • 20221206_204351.mp4
    55,3 MB
Nog een foto...
 

Bijlagen

  • 20221206_204047.jpg
    20221206_204047.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 63
Over het algemeen zitten er rubbers tussen een tandwieldrager en de velg. Zo te zien gaat dat hiertussen niet passen. Mijn vermoeden zegt dat het zo hoort.
Als je de velg net nieuw hebt, zou ik het even nagaan bij de leverancier.
 
Bedankt voor je reactie...
De rubbers zie je ,5 stuks, aan voorkant zitten..als filmpje start
Het is geen nieuwe velg...
Aluminium wat je in Aluminium schuift..
Lijkt inderdaad altijd zo te zijn geweest..en naar jaren van gebruik...dan deze speling?
 
Mijn eerste reactie zou zijn dat het versleten is. Schakelen zal zo niet echt lekker gaan.
Misschien dat het is op te lassen en te bewerken zodat het weer spelingsvrij past.
 
De velgen zijn mij niet bekend, ik kijk alleen vanuit technisch oogpunt. Waar zit de speling precies? Als ik inzoom op de foto, dan lijkt het erop dat de nokken van de tandwieldrager maar op een klein gedeelte werkelijk dragen. Namelijk binnen de rode cirkels. Daar lijkt de zwarte coating weg te zijn en op de onderste nok lijkt een schaduwlijn van slijtage te zien. Klopt dit in praktijk?

tandwieldrager.jpg


En als dat klopt, hoe is de slijtage in de velg?
 
Tis niet de oplossing voor jouw probleem, maar, zou er niet een stukje latoenkoper tussen gefriemeld kunnen worden?
Ik sta open voor alle oplossingen hahaha..zat aan loctite 641 te denken
De velgen zijn mij niet bekend, ik kijk alleen vanuit technisch oogpunt. Waar zit de speling precies? Als ik inzoom op de foto, dan lijkt het erop dat de nokken van de tandwieldrager maar op een klein gedeelte werkelijk dragen. Namelijk binnen de rode cirkels. Daar lijkt de zwarte coating weg te zijn en op de onderste nok lijkt een schaduwlijn van slijtage te zien. Klopt dit in praktijk?

tandwieldrager.jpg


En als dat klopt, hoe is de slijtage in de velg?
Scherp van je...ik zal er vandaag een betere inspectie van doen..en duidelijkere foto's van maken...
 
Het lijkt hetzelfde recept als met inslaan van de koppelingskorf, alles behalve nieuw is een lapmiddel. Is de slijtage gelijkmatig is over de nokken?

Is de tandwielhouder gepaard met de naaf? Past het maar op één manier of kun je de tandwielhouder op 9 posities in de naaf steken?
 
Het lijkt hetzelfde recept als met inslaan van de koppelingskorf, alles behalve nieuw is een lapmiddel. Is de slijtage gelijkmatig is over de nokken?

Is de tandwielhouder gepaard met de naaf? Past het maar op één manier of kun je de tandwielhouder op 9 posities in de naaf steken?
Tandwielhouder idd met naaf
Past op verschillende manieren erin..de speling lijkt telkens hetzelfde
 
Als je de speling er uit haalt krijg je het niet meer in elkaar. Je zou hoogstens iets van Teflon coating op de nokken kunnen smeren. De speling kan geen kwaad. De nokken zijn zo lomp, daar kan je de helft nog van weg laten slijten.
 
Als je de speling er uit haalt krijg je het niet meer in elkaar. Je zou hoogstens iets van Teflon coating op de nokken kunnen smeren. De speling kan geen kwaad. De nokken zijn zo lomp, daar kan je de helft nog van weg laten slijten.
Het is ook altijd zo geweest...dat het in mekaar moet kunnen...dus er is altijd speling...
Maar vinden jullie dat het niet teveel is?

Lijkt het..alsof het eenmaal vooruit momentum heeft..dat het geen kwaad kan? Dat de speling al een kant heeft gekozen..en daar ook blijft..of zal zal er tijdens schakelen...of belangrijker...tijdens geen spanning op de ketting..die speling merkbaar zijn?

Wat is het beste product om te gebruiken?
Teflon?
Loctite?
Latoenkoper?
 
Lastwisselingen ga je wellicht 'iets' voelen. Eerlijk gezegd lijkt me de kans dat je er last van gaat krijgen klein.
Je aandrijflijn bestaat uit een reeks onderdelen welke allemaal een klein beetje speling hebben (primaire vertanding, versnellingsbak, de kettingwiel op de uitgaande as, je ketting)...

Zou me er niet druk om maken, vooral niet als je altijd al zo geweest is.
 
Heb antwoord van een velgspecialist. Het is een velg die gebruikt word in de racerij. Vooral bij endurance om makkelijker tandwielwissel te doen. Het hoort zo...alhoewel de speling wel aan de wat ruime kant is...eventueel lassen of opvullen kan optie zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan