Two Chain Links one Ketting

Tim073

Rookie
30 jul 2018
16
1
Hallohallo,

Zojuist heb ik een mooie koprol gemaakt met mn krentemik 525 exc. Hierbij is mijn ketting geknapt. Helaas pindakaas 5 schakels naast de chain link. Nu vroeg ik mij af, aangezien deze ketting nog geen 500km oud is of er wel eens van die goeikope zijn die er gewoon een chain link tussen frotten? Leek me de moeite waard en scheelt me weer enkele pilsjes in deze barre tijden.

Groetjes,
Tim
 
Ik heb rond de 20k km gereden met 2 klinkschakels.
Dit was met een Honda SP1, ik moest de ketting verlengen omdat de band na vervanging tegen de achterbrug aan liep.
Een extra stukje ketting en klinkschakel bij de motorzaak gehaald, die houden nog wel regelmatig een stukje over.
 
Hallohallo,

Zojuist heb ik een mooie koprol gemaakt met mn krentemik 525 exc. Hierbij is mijn ketting geknapt. Helaas pindakaas 5 schakels naast de chain link. Nu vroeg ik mij af, aangezien deze ketting nog geen 500km oud is of er wel eens van die goeikope zijn die er gewoon een chain link tussen frotten? Leek me de moeite waard en scheelt me weer enkele pilsjes in deze barre tijden.

Groetjes,
Tim
Foto?
 
Zelf heb ik nog nooit een gebroken ketting gehad. Wat is er zo fout gegaan dat de bijna nieuwe ketting ineens breekt? Voor mijn gevoel is hier aardig veel kracht voor nodig en ik vraag mij af wat er dan nog meer kapot/beschadigd is geraakt.

Als alles verder heel is, zou ik er gewoon nog zo'n verbindingsschakel tussen plaatsen.
 
Als ik zo wild met mijn motor om zou gaan dat de ketting knapt, zou ik er een nieuwe om gooien. Net als met te hard rijden: Als je risico neemt en het mis gaat, gewoon schuiven en aftikken. Want zoals boven beschreven kun je misschien wel 20k met een ketting met 2 klinkschakels doen, maar als hij dan door wild rijden nog een keer knapt over 500km, weer 2 erin?

Just my 2 cents.
 
Ik heb rond de 20k km gereden met 2 klinkschakels.
Dit was met een Honda SP1, ik moest de ketting verlengen omdat de band na vervanging tegen de achterbrug aan liep.
Een extra stukje ketting en klinkschakel bij de motorzaak gehaald, die houden nog wel regelmatig een

Zelf heb ik nog nooit een gebroken ketting gehad. Wat is er zo fout gegaan dat de bijna nieuwe ketting ineens breekt? Voor mijn gevoel is hier aardig veel kracht voor nodig en ik vraag mij af wat er dan nog meer kapot/beschadigd is geraakt.

Als alles verder heel is, zou ik er gewoon nog zo'n verbindingsschakel tussen plaatsen.
ik was aan het crossen en in de tussentijd was het gras daar behoorlijk gegroeid. Zo hoog dat je niet kon zien wat er op de grond lag. Ik wist dat er daar een boomstam lag, maar ik dacht ook zeker te zijn dat hij niet daar lag. Dus ik raak die boomstam met ongeveer 50/60km per uur. Toen vloog de motor de lucht in, in de sloot en ik over het stuur in de akkers. En alleen de ketting heeft het dus niet overleefd. voor de rest is alles heel gebleven wat mij ook verbaasde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan