Braking B-one achtervelg

Flex10

Rookie
28 dec 2020
15
3
Hoi motorvrienden,

Ik heb een Braking B-one achtervelg..met een bepaalde speling. Kan iemand mij vertellen of dit op te lossen is?

Velg word gebruikt op een Suzuki gsxr750 k9
 

Bijlagen

  • 20221206_204351.mp4
    55,3 MB
Het is een velg die gebruikt word in de racerij. Vooral bij endurance om makkelijker tandwielwissel te doen.
Lijk me alleen logisch als dan bij het wisselen de tandwielhouder zou kunnen blijven zitten en je smerig snel het wiel kan wisselen. Als je een kettingwiel wisselt is wrs de band ook af en wissel je gewoon de band/wiel/kettingwiel* als geheel

*helemaal VDV-proof :P
 
Lijk me alleen logisch als dan bij het wisselen de tandwielhouder zou kunnen blijven zitten en je smerig snel het wiel kan wisselen. Als je een kettingwiel wisselt is wrs de band ook af en wissel je gewoon de band/wiel/kettingwiel* als geheel

*helemaal VDV-proof :P
Die methode is eigelijker logischer idd...gaat om snelheid en gemak. Een raceteam zal wel meerdere velgen hebben...
 
Die Braking wielen zijn elcheapo 'race' wielen. De constructie is zoals hij is voor kostenreductie.
Die werden inderdaad gemaakt omdat ze goedkoper zijn dan originele wielen.
Bij iets oudere motoren vind je wel tweedehands wielen om bvb. je regenbanden op te leggen,maar bij jonge motoren zijn die moeilijk te vinden.
Racers die in een categorie rijden waar het toegelaten is,gebruiken wel magnesium/carbon wielen die wel echt lichter zijn.
 
Ook bijvoorbeeld PVM heeft aluminium wielen die vele malen stijver en lichter zijn dan origineel. Die Braking wielen zijn bestemd voor posers op de openbare weg als je het mij vraagt ☺️
 
Terug
Bovenaan Onderaan