Brandstofpomp Aliexpress voor Honda NTV ervaring?

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
147
63
Tiel
Ben laatst bezig geweest met en brandstofpomp van een Honda NTV650 i.v.m. stotteren en inhouden.
Zag bij Aliexpress een nieuwe pomp voor 28 euro. Dus die besteld en is nu binnen.
Maar ik heb gemerkt dat de druk hoger is dan de originele.
Namelijk 2 PSI in plaats van 0,5 PSI van de oude originele.
Opbrengst in liter per minuut was bij de oude pomp wel ruimschoots voldoende.
Betekent dit dat de oude te weinig druk geeft en daardoor het stotteren veroorzaakte?
Of betekent dit dat de nieuwe teveel druk geeft waardoor de vlotter kunne overlopen?
Iemand hier ervaring mee, of weet raad?
Alvast bedankt!

PS: deze pomp zou geschikt zijn voor heel veel types Honda , Kawasaki en Yamaha motoren. Erg universeel dus.
 
Of je vlotters overlopen moet je snel genoeg merken/zien/ruiken toch?

Mijn ervaring is dat met de originele pomp de vlotters 100% dicht zijn, mijn NTV staat altijd met de kraan open, en ruik nooit ook maar iets wat op benzine ruikt in de schuur. Dus zowel de pomp als de passieve druk uit de tank laten niks door.

Hoeveel druk die originele pomp geeft weet ik niet, maar iemand in het NTV topic weet dat vast wel?
 
Een motor met brandstofpomp heeft toch een brandstofinjectiesysteem en dus geen vlotters ?

0.5 Bar lijkt me erg weinig .

Zijn genoeg motoren met carbs en een brandstofpomp, voornamelijk als de onderkant van de tank lager is dan de carbs.

Eigen voorbeeld: Honda VF750F

@Keesje60 , in het werkplaatshandboek (of ergens anders op het web) staat wat de druk en flow moeten zijn voor je motor.


db
 
Zijn genoeg motoren met carbs en een brandstofpomp, voornamelijk als de onderkant van de tank lager is dan de carbs.

Eigen voorbeeld: Honda VF750F

@Keesje60 , in het werkplaatshandboek (of ergens anders op het web) staat wat de druk en flow moeten zijn voor je motor.


db
In geen enkel werkplaatsboek of op het web staat de druk van de originele pomp. Wel de flow. Maar die is goed.
De druk van de originele/oude is 0,5 PSI, dat is 0,035 Bar. dus geen 0,5 Bar
De vraag is of 2 PSI niet teveel is voor de vlotternaalden.
 
In geen enkel werkplaatsboek of op het web staat de druk van de originele pomp. Wel de flow. Maar die is goed.
De druk van de originele/oude is 0,5 PSI, dat is 0,035 Bar. dus geen 0,5 Bar
De vraag is of 2 PSI niet teveel is voor de vlotternaalden.
0,035 bar. Best nauwkeurige metertje. Is ongeveer 20 cm vloeistofkolom als ik reken met een soortelijke massa van 800 kg/m3 voor benzine.

Had je de meter op dezelfde hoogte als het vloeistofnivo in de tank of heb je een compleet dode pomp en heb je de vloeistof kolom gemeten?

db
 
@Dirtbag: Bedankt!! Dat is nuttige info. Daar kan ik wat mee.
Het metertje die ik gebruikte was een standard manometertje en gaf inderdaad maar een half streepje wat overkomt met ongeveer een half PSI.
Het voelde ook met vinger op de uitgang heel weinig druk.
Bij de nieuw Alie pomp moet ik ietsje meer moeite doen.
Dat is de reden dat ik de oude pomp niet helemaal vertrouw.
 
Benzinepomp bij carburator motorfiets dient altijd tbv benzine aanvoer / circulatie naar vlotters ,de vloeistofdruk niet meer dan 0.5 bar overdruk.
1 psi = 0.0689 bar 1 bar = 14.5038 psi
jou pomp is 2 psi = 0.1378 bar
Dus Aliexpress pomp is oké .
 
of...je haalt de pomp er tussenuit en lust de brandstofleiding door en dan kijken hoe de motor rijd. Heb ik ook gedaan met mn cbr1000f en cbr600f. Had al 2 keer gehad dat de contactpuntjes versleten waren en was t zat om iedere keer nieuwe puntjes erin te moeten zetten. Mijn honda's rijden in ieder geval nog steeds perfect. Merk geen enkel verschil met of zonder opvoerpompje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan