Ervaring kuipdelen aliexpress

mollen

Die hard MF'er
15 aug 2016
332
120
Overijssel
Hoi allemaal,

Ik heb na een crash kuipdelen nodig.
Nu kom ik op aliexpress Het missende kuipdeel tegen.

Hoe zijn jullie ervaringen met kuipdelen van Aliexpress?
Past het meestal netjes, of moet ik er niet aan beginnen?
 
Ik heb goede ervaringen met een complete set voor mijn Daytona 675. De set was gespoten in kleur goedkoper dan een 'normale' ongespoten set. Het ABS is dikker en daarmee iets stugger. De passing is minder strak dan bij originele onderdelen, maar voor een circuitfiets maakte mij dat niet uit. Eén kuipdeel van aliexpress met een verder originele set lijkt me dan echter niet zo handig, dan kun je beter voor een complete set gaan.
 
Ik zie in de werkplaats regelmatig motorfietsen met Ali express kuipdelen.
Het verbaast me ieder keer weer hoe beroerd de pasvorm is en hoe het toch mogelijk is dat zulk bijna massief kuipwerk op de meest onmogelijke plaatsen barst of breekt.... zoals Tarwetijger als zegt: als het voor een circuitfiets is is dat minder belangrijk. Maar voor een (mooie) straatfiets is het zonde.
Kun je geen gebruikt origineel kuipdeel vinden bij Boonstra, motorparts-online of ebay? Is het originele kuipdeel onherstelbaar?
 
Ik zie in de werkplaats regelmatig motorfietsen met Ali express kuipdelen.
Het verbaast me ieder keer weer hoe beroerd de pasvorm is en hoe het toch mogelijk is dat zulk bijna massief kuipwerk op de meest onmogelijke plaatsen barst of breekt.... zoals Tarwetijger als zegt: als het voor een circuitfiets is is dat minder belangrijk. Maar voor een (mooie) straatfiets is het zonde.
Kun je geen gebruikt origineel kuipdeel vinden bij Boonstra, motorparts-online of ebay? Is het originele kuipdeel onherstelbaar?
Ik zal nog eens goed gaan speuren, nog niet bij motorparts-onlinr gekeken.
Met de originele kuip heb ik goed afgewerkt, daar kun je niks meer mee.
 
Ik heb heel veel carbon delen bij AliExpress gekocht en twee jaar geleden ook de topkuip en het kontje voor mijn S1000RR na een crash.
Van de meeste was de pasvorm goed.
PSX_20211029_120229.jpg

Momenteel een volledige set onderweg voor mijn nieuwe model.
We gaan het zien. 8-)
799012704-1458292045 (1).jpg
-1303664045-2143861340.jpg
 
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat staan en hoe de pasvorm is. Als die pasvorm goed is dan ga ik het ook overwegen! Hou je ons op de hoogte?

EDIT: ohja je hebt bijna 60.000 berichten, natuurlijk hou je ons op de hoogte ;)
 
Ik heb er ook gekocht, maar verkeerde kleur. Gelukkig ken ik een schadehersteller die het wel in de juiste kleur spoot voor een vrienden-prijsje. De kwaliteit was goed, maar die Chinesen snappen vaak niet wat wat bedoelt en dan kan je zoals ik de verkeerde kleur krijgen.
Beter 3x vragen aan die gasten voor je besteld, dat je zeker bent dat ze je snappen.
 
Heb je nog een specifieke leverancier op Ali waar je besteld?
Ik snap je gedachten, maar nee.
Het kan wel opletten geblazen zijn in het geval van echte carbon delen.
Heb een tankbeschermer en hiel beschermers van gewoon kunstof gekregen.
Als ze hebben even foto's van de achterkant van het object bekijken.
Zoals je vast weet zijn de carbon delen aan de binnenzijde bijna nooit glad afgewerkt.
Vaak zie je het ook wel aan de prijs van het kunstof deel.
Een paar tientjes of honderd+ euro. O-)
Maar er kan wel eens een instinker bij zitten.
 
Niace! Hoe kun je een doos laten staan zonder hem uit te pakken? Wat voor machine heb je voor in de winter?
Het zijn gigantisch veel losse delen.
Dus wil dat overzicht nog even houden.
En de Chinees verpakt dat veel beter dan dat ik dat kan. _O- ;)

Voor de winter een kleine en lichte fiets erbij.
Ook om op te vangen bij gladheid. :)
PSX_20230123_141248.jpg

Hier vorige week de tankpad aan het plakken op de R3..
Volgende week de vering vervangen bij Hyperpro en de week erop de duizend beurt. :)

De BMW staat op Supercorsa SC2 banden en die hebben een waarschuwing dat de compound scheurtjes kan krijgen met deze temperaturen.
En dat heb ik ook al gezien bij leden op MF(!). :)
 
Bekijk bijlage 1843865
Ik moet nog beginnen.
Maart pas of zo. _O-

Het is nu te koud om te sleutelen en heb een nieuwe Yammie voor de winterpret. :]
Off-topic; Complimenten voor je katten; wat een beauties. 😊

Ben benieuwd naar je ervaringen met de kuipdelen.
Heb er zelf ook al eens naar gekeken, maar vind tot nu toe de gok te groot tov de prijs die ze kosten.

Ik zou willen dat ik mijn motor ook zo naar binnen kon rijden, maar 3 hoog zonder lift is lastig. Kan de bocht niet maken in het trappenhuis
 
Ik heb de gok genomen.
Half januari komt mijn kuipdeel van het klontje binnen.
Ben benieuwd.
Het alli- kontje zit op de motor.
De monteur was niet heel blij met de keuze. Hij heeft er een stukje vanaf moeten slijpen, om hem te laten passen. Maar daarna paste hij wel netjes.
Verder heel hard kunststof dat snel knapt. Was er op gaan zitten, toen knapte hij. Het gevolg een scheur. Deze gerepareerd met lijm (lasnaad).

Mag van mijn monteur de volgende keer geen China-rommel meer kopen...
 
Het alli- kontje zit op de motor.
De monteur was niet heel blij met de keuze. Hij heeft er een stukje vanaf moeten slijpen, om hem te laten passen. Maar daarna paste hij wel netjes.
Verder heel hard kunststof dat snel knapt. Was er op gaan zitten, toen knapte hij. Het gevolg een scheur. Deze gerepareerd met lijm (lasnaad).

Mag van mijn monteur de volgende keer geen China-rommel meer kopen...
Mooi dat je het getest hebt en ons op de hoogte hebt gehouden.
We wisten de uitslag al wel een beetje op voorhand,maar nu is het nog eens bevestigd. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan