Ervaring Handschoenen met Macna accu’s

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.177
1.569
Tegenwoordig is Macna een universeel begrip voor diverse verwarmde artikelen.

Hoe zijn de 7,4v 2.2A accu’s voor handschoenen?
 
Op 16 januari jl. heb ik een setje verwarmde handschoen van Macna gekocht. Met de bijgeleverde accu's.
De accu's werken nog, maar de handschoenen dus niet.
Accu's gaan op de zuinigste stand 3 uur mee.

Alles ligt ondertussen bij de importeur, hopelijk binnenkort geld terug/vervangend setje. Ik heb nu toch elke dag wel koude handen...
 
Hier geen klachten, vandaag ook lekker met warme handen gereden zelfs.
Heen op stand 1 (groen) terug wat warmer gezet op stand 3 (rood)
Heb voor de zekerheid een aansluitkabel gemaakt met stepconverter zodat het 7,4v is maar niet nodig voor een rit van 180km
 
Hier geen klachten, vandaag ook lekker met warme handen gereden zelfs.
Heen op stand 1 (groen) terug wat warmer gezet op stand 3 (rood)
Heb voor de zekerheid een aansluitkabel gemaakt met stepconverter zodat het 7,4v is maar niet nodig voor een rit van 180km
Hoe bedoel je aansluitkabel? Waar sluit je die op aan? Metname omdat je de spanning naar 7,4v brengt..
 
Accu naar stepconvertor (ik zoek straks ff linkje) naar kabeltje van macna van duurder type, dan in mijn jasvoering aansluitkabelsplitter van duurdere types
 
Alls kan op een flexibele spanning, alles wat er tussen zit.
IMG_1248.jpeg
 
Ik heb omdat de handschoenen officieel 7.4v gebruiken zon ding als deze deze ertussen gezet

Amazon.com
Welke handschoenen heb je precies? Wil het wel eens nader onderzoeken. Mss kan ik iets vinden over de voltage.

Macna komt zelf met een kabel die direct van je accu naar je handschoenen gaan.. ik heb deze zaterdag gekocht namelijk. Macna heeft ook geen stepdownconverter in hun kabel set.
IMG_1253.jpeg
 
Welke handschoenen heb je precies? Wil het wel eens nader onderzoeken. Mss kan ik iets vinden over de voltage.

Macna komt zelf met een kabel die direct van je accu naar je handschoenen gaan.. ik heb deze zaterdag gekocht namelijk. Macna heeft ook geen stepdownconverter in hun kabel set.
Bekijk bijlage 1947702
Klopt, ik heb de goedkoopste die 7.4v zijn, de duurdere zijn wel 12v waar de kabel bij hoort volgens mij. Heb wel die kabel maar dus voor mijne aangepast

20231126_175703.jpg
20231126_175653.jpg
 
Ik heb een ww rit van 1,5 uur. Daar redden de 7.4 accu's het op stand blauw wel mee. Ik laad ze dan op kantoor weer op want terug redden ze niet. Een stand warmer zou nog wel kunnen maar de warmste trekt ze zo leeg. Ik sluit het liefst alles aan op de accu van de motor. Ik heb ook het vest dus die kan dan stroom doorgeven aan de handschoenen.

Wat mij wel opvalt is dat ik beide handschoenen zowat tegelijk aan zet maar dat een altijd eerder leeg is dan de andere.
 
Ik heb een ww rit van 1,5 uur. Daar redden de 7.4 accu's het op stand blauw wel mee. Ik laad ze dan op kantoor weer op want terug redden ze niet. Een stand warmer zou nog wel kunnen maar de warmste trekt ze zo leeg. Ik sluit het liefst alles aan op de accu van de motor. Ik heb ook het vest dus die kan dan stroom doorgeven aan de handschoenen.

Wat mij wel opvalt is dat ik beide handschoenen zowat tegelijk aan zet maar dat een altijd eerder leeg is dan de andere.
2 verschillende accu’s…

Ik heb ze nu beide via het snoer voor in je jas naar een accu in mijn binnenzak:)

Verloop snoertje gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_1249.jpeg
    IMG_1249.jpeg
    204,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG_1252.jpeg
    IMG_1252.jpeg
    147,6 KB · Weergaven: 2
Ik heb ook de Macna foton. Het zijn op zich wel aangename handschoenen maar ik had toch wel 2 problemen.
1. Ik kreeg een panne waarbij de heating in 1 handschoen niet meer werkte. Ik heb voorzichtig de stiksels aan de bedieningsknop bovenop de handschoen losgesneden en inderdaad, er was een voedingsdraadje losgekomen. Ik heb dat gesoldeerd en daarna de losgemaakte stiksels hersteld met een glue. Dat houdt sindien goed en alles werkt.
2. De velcro rond de pols is waardeloos en kwam steeds los. Ik heb uiteindelijk in deze strap op de juiste plaats een buttonknop geplaatst. Nu zit de handschoen vast zoals het hoort rond de pols. Je ziet de button op de foto hieronder. Op de andere handschoen is de herstelling onder de bedieningsknop nauwelijks zichtbaar
20231127_002038.jpg

Het klopt dat deze niet bedoeld zijn om op 12V te gebruiken. Ik sloot de mijne in RAD eens aan aan het stekkertje op 12V in de winkel en dat werd heel erg warm.
Stuur je het linkje van de gebruikte stepconverter eens door AUB. Ik wil dat ook wel eens testen
 
Ik rijd ook met Macna Foton verwarmde handschoenen met accu's. Hierover ben ik zeer tevreden. De accu's gaan op de laagste stand 2.5 a 3 uurtjes mee. Wel irritant is dat de ene accu sneller leeg is dan de andere. Maar die klacht las ik ook bij #Baashaag. Daar zit wel een half uur verschil tussen. Wat ook fijn is dat de handpalm van de Macna Foton,s lekker dus is. Want als het koud genoeg is combineer ik de handschoenen met mijn verwarmde handvatten.

Kou lijden is voor de domme en of voor de arme .....
 
Ik heb ook de Macna foton. Het zijn op zich wel aangename handschoenen maar ik had toch wel 2 problemen.
1. Ik kreeg een panne waarbij de heating in 1 handschoen niet meer werkte. Ik heb voorzichtig de stiksels aan de bedieningsknop bovenop de handschoen losgesneden en inderdaad, er was een voedingsdraadje losgekomen. Ik heb dat gesoldeerd en daarna de losgemaakte stiksels hersteld met een glue. Dat houdt sindien goed en alles werkt.
2. De velcro rond de pols is waardeloos en kwam steeds los. Ik heb uiteindelijk in deze strap op de juiste plaats een buttonknop geplaatst. Nu zit de handschoen vast zoals het hoort rond de pols. Je ziet de button op de foto hieronder. Op de andere handschoen is de herstelling onder de bedieningsknop nauwelijks zichtbaar
Bekijk bijlage 1947798
Het klopt dat deze niet bedoeld zijn om op 12V te gebruiken. Ik sloot de mijne in RAD eens aan aan het stekkertje op 12V in de winkel en dat werd heel erg warm.
Stuur je het linkje van de gebruikte stepconverter eens door AUB. Ik wil dat ook wel eens testen
Ik heb hem hierboven gelinkt, amazon linkje in mijn post

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00C66B3PM?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title

Heb ooit al fotothe gepost op forum en net post teruggevonden:

Bericht in onderwerp 'Motor handschoenen' Motor handschoenen
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Terug
Bovenaan Onderaan