Brandstofpomp Diversion 600

Gertjankoele

Rookie
1 apr 2022
8
1
Hallo,
Buurjongen heeft een diversion 600 uit 93 gekocht. Ding reed poosje maar nu start hij niet meer. Vlotterbakken zijn leeg, er lijkt geen benzine in de carburateur te komen.
Ik denk de vacuum brandstofpomp. ( in oude posts staat dat ook genoemd)
Lees over problemen en vervangen door elektrisch.
Kan ik iedere pomp monteren?
Moet je dan alle vacuumslangetjes weghalen en de gaatjes in de vlotterbak dichtmaken?
Hoe doe je dat?
Alle advies is welkom
Als iemand in Amsterdam nog een pomp heeft Graag
Gertjan
 
Controleer eerst eens tot waar de benzine kan komen alvorens een conclussie te raden.

Komt er benzine uit de kraan als je hem open of op standje pri zet (indien een vacuümkraan?)
Is de vacuüm slang nog heel?
 
Gekke is dat de motor in zeer goede staat is. Weinig gelopen. Carburateurs brandschoon. Benzine komt gewoon uit PRI. Student, dus tank wel bijna leeggereden. Hij kon hem met moeite aan de praat houden.
Benzine komt dus niet veel verder dan de vacuümpomp. Het kan dat zo’n slangetje eraf heeft gelegen, maar nu kan ik het niet zien. Omdat in eerdere Posts ook gedacht wordt aan de pomp kom ik op dit spoor.
Er zijn vanaf 1996 alleen nog elektrische pompen gemonteerd en dat was kennelijk niet voor niks.
PS Rookie zegt niet zoveel. Ik heb in 1974 mijn eerste motor gekocht. Heb dus wel meer gesleuteld.
 
Gekke is dat de motor in zeer goede staat is. Weinig gelopen. Carburateurs brandschoon. Benzine komt gewoon uit PRI. Student, dus tank wel bijna leeggereden. Hij kon hem met moeite aan de praat houden.
Benzine komt dus niet veel verder dan de vacuümpomp. Het kan dat zo’n slangetje eraf heeft gelegen, maar nu kan ik het niet zien. Omdat in eerdere Posts ook gedacht wordt aan de pomp kom ik op dit spoor.
Er zijn vanaf 1996 alleen nog elektrische pompen gemonteerd en dat was kennelijk niet voor niks.
PS Rookie zegt niet zoveel. Ik heb in 1974 mijn eerste motor gekocht. Heb dus wel meer gesleuteld.
dat rookie onder je naam, als je die bedoelt, staat voor hoeveel berichten je hier hebt geplaats.
ik zou wat dat betreft het op rookie houden ;) , de barhangers hier zijn net meubilair ;)
en welkom op mf :)
 
Ah. Tuurlijk niet genoeg. Maar het klinkt heel logisch.
Dus is het niet nodig om die leidingen die naar de benzinepomp lopen dicht te maken.
Een vacuümpomp is nieuw voor mij.
 
Gert Jan,
Bedoel je met vacuumpomp de vacuum gestuurde benzinekraan?

Zo ja, waarom maak je dat dan niet in orde? Naar mijn mening onzin om een pomp te plaatsen...

Zie ik het verkeerd, dan hoor ik het graag, ken de Diversion niet van nabij...
Ber

Ik heb inmiddels begrepen dat de Diversion een electrische brandstofpomp heeft............
 
Laatst bewerkt:
Oudere Diversion hebben een vacuüm gestuurde benzinepomp.
De motor heeft startproblemen. Pompt geen benzine naar carburateurs. Vooral als motor langer stilstaat komt zoiets vaker voor lees ik in oude Posts op dit forum. Oplossing door Yamaha verzonnen is de elektrische benzinepomp. Vacuüm opbouwen is dan niet nodig.
Ik ga proberen deze pomp te plaatsen en de oude vacuümpomp weg te halen. Hoop dat ik hiermee probleem oplos. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan en dus ben ik blij met alle advies.
Oude vacuumleidingen toch dichtmaken dus.
Ik heb een pomp gekocht en ga het volgende week monteren.
 
Het gaat niet helemaal goed.
Ik heb een elektrische pomp voor Diversion gekocht en wil die vandaag monteren.
Oude pomp ( zo’n zeshoekige met alle slangen eraan verwijderd en plaats gemaakt om nieuwe te installeren.
Dikke lamp erbij en dan zie ik tegen de cilinders aan nog zo’n elektrische benzinepomp zitten.
Dr zaten dus twee verschillende pompen op.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Hoe te handelen? Gewoon naar 1 pomp?
Ik heb die pomp trouwens niet horen draaien.
Er zit een sticker achterop in het Duits. Hebben ze daar een andere uitvoering?
 
Klopt. Het lijkt erop dat wat ik als benzinepomp gekocht heb deze thermoswitch is.
Dat is dom, maar het lijkt zoveel op elkaar dat ook de verkoper zich vergist heeft.
Ik ga opnieuw zoeken naar een pomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan