Brrr vliegjes!

Tip: In keukenpapier zit vaak houtvezel in wat hele fijne krasjes op je vizier veroorzaakt.
Gebruik liever een zachte doek. Ik gebruik zelf altijd een microvezeldoekje (ja, ja, echt een huismannetje..) en goed heet water, heb je de insectelijken er in no time weer af.

Oeps |( , maak al sinds jaar en dag m'n vizier schoon met keukenpapier (eerst met een natte eroverheen of er een paar minuten op laten liggen), daarna droogmaken met een droge). Kmoet zeggen kzie de krasjes niet echt zitten, maar goed, kneem voortaan wel een zachte doek. :Y

Tja, papier maakt men van hout ja, da's waar ook. :Y _O- :)

:W
 
last van vliegjes op je helm?
even doorrijden naar de westfrisiaweg, daar zijn ze weer aan het bergenen OVER DE WEG HEEN !! -O-
 
Ik gebruik ook altijd keukenpapier en een beetje glassex.
maak mijn helm altijd direct schoon na het rijden zodat de kadavers geen tijd hebben om zich aan mijn helm/vizier te gaan hechten.

IK lees overigens hier dat iedereen water gebruikt.

komt direct mijn vraag: Kan glassex dat ik gebruik schadelijk zijn voor je vizier of helm?
 
Het lijkt hier wel huisvrouwen-forum.nl met al die schoonmaaktips.... :P


Als je smetteloos wilt blijven, ga dan lekker autorijden *O*


:j
 
Maar ff iets anders hebben jullie daar wel eens van die irritante vogels bijna geraakt?? Zo hey dan wens je die vliegen gelijk weer!!!

Niet bijna, maar gewoon vol op de helm.

Een eend bij zo'n 80 km per uur die vergeten was dat verkeer van rechts voorrang heeft vol op de linkerzijkant, en vorige week nog een kamikazemerel oid bij zo'n 120 km per uur recht van voren.

kan je vertellen dat dat goede klappen en redelijk wat spetters op de helm geeft.
 
Ik had er laatst één onder me vizier, een levende dus.. terwijl ik an het rijden was op de snelweg. Nu raak ik dan nie snel in paniek, maar khou nie van beestjes en zeker niet zo dichtbij. Me vizier openzetten was geen goed idee dacht ik.. dan waaide die misschien wel in me gezicht en soms ga je er dan naar kijken en wordt de weg dus dubbel.
Ik maar even heel snel naar een afrit gereden, helm afgedaan en kreeg helemaal zo'n kippevel gevoel.. zoals ik zei ik hou nie van beestjes :o ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik smeer er wax op, op mijn vizier, vaak genoeg gedaan geen 1 krasje nog.
Lang wrijven en klaar, en vliegen komen er wel tegen aan, maar vallen/waaien er van af, blijft niet plakken, zelfde met regen gaat erg snel van je vizier af,
Mja dit is mijn manier van doen en het werkt erg goed voor mij, maar doe dit wel op eige risico als je dat doet
 
Laatst besloot ik dat ik met de snelheid die ik had beter m'n vizier dicht kon doen. Dat ding was nog geen 10 secs naar beneden of er vloog een ongelooflijk dik beest PATS midden tegenop :X

Die had ik echt niet op m'n kop willen hebben :P

Andere tip: rijd niet met vizier en mond open door een natuurrijk gebied... dat was een eenmalige actie ;) wel wat extra vlees binnen
 
Maar ff iets anders hebben jullie daar wel eens van die irritante vogels bijna geraakt?? Zo hey dan wens je die vliegen gelijk weer!!!

Nou bijna geraakt, zeg maar gewoon vol geraakt! Vorig jaar op de A-58, probeerde zo'n beest op mijn schouder te landen. Jammer genoeg voor hem zat hij net iets verkeerd, waardoor hij mijn linker schouder en helm raakte :( Ik heb twee weken lang een schouder met meerdere kleuren gehad.....

Dan toch maar liever vliegjes op mijn helm :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan