Na 10 jaar te hebben staan verstoffen in mijn garage eindelijk tijd om es aan opa te werken. Ding is uit 1941, blok begin 1942. Bak is van 1948 (of later). Voorvork M33 (denk ik) Achter wiel ook. Geen kenteken. Ooit een keer door een Nederlander uit Egypte gehaald (ja, ja, ik weet het, die zijn slecht). Niks aan gedaan, verkocht aan een verzamelaar en van hem heb ik hem weer gekocht. Niet helemaal origineel Maar dat maakt niet zo veel uit. Wat is het plan. Blok na lopen. Is 0.20 opgeboord lijkt het al, maar daar mag weer een nieuwe in. De assen op de bak hebben allemaal speling en de kickstarter loopt niet echt lekker dus die moet ook ff uitelkaar. Ik mis ook nog een deel van de voorvork. Geen draadboom. Wel een dymano/ontsteking. Geen idee wat de status daar van is. Voor de rest is die redelijk compleet. Zit goed in de verf en weinig roest. Wat is het plan ... een lopende machine krijgen. Kenteken zien te regelen. En dan lekker rond rijden. Verven naar oorlogskleure? Misschien. Originele dingen zoeken? Misschien. Sommige dingen zijn bijna niet meer te vinden of heeeeeeel erg duur. Anyway, ik ga lekker sleutelen en kijken of Opa weer de weg op kan .. zoals het hoort
Verder zit een een oude Tsjechoslowaakse carberateur op waar ik niks van kan vinden. Halawa. Tandwielen van de primary drive mogen ook worden vervangen. Kleppen lijken nieuw. Oh en de koppakking miste. Vondt het al raar dat ik geen compressie had. En 1 of andere mongool heeft de koelribben er af geslagen ...
Verder zit een een oude Tsjechoslowaakse carberateur op waar ik niks van kan vinden. Halawa. Tandwielen van de primary drive mogen ook worden vervangen. Kleppen lijken nieuw. Oh en de koppakking miste. Vondt het al raar dat ik geen compressie had. En 1 of andere mongool heeft de koelribben er af geslagen ...