• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

BT 002 of SC's

Fido996

Die hard MF'er
Lid geworden
2 jul 2004
Waarderingsscore
0
Ben aan het twijfelen tussen deze banden types/merken voor mijn circuit cbr600.
Hebben jullie tips over de levensduur / grip? Welke is beter in de regen?

In een oud topic las ik dat de SC's na 4 /5 keer opgewarmd te zijn hun grip hard verliezen. Hoe is dat met de BT's? Voor straat gebruik heb ik een tijd op Bridgestone's gereden en dat beviel me erg goed. Maarja circuit is toch ff wat anders.

Beide kan ik rond de 250 euro krijgen, de prijs maakt dus niet zoveel uit.

Hoor het wel.

Thanks.

Ik kan Dunlop GP Racers voor je regelen voor 200 euro, wat mij betreft heerlijke bandjes en ik rij er 1.58ers mee op Assen...

mail me maar als je interesse hebt (tim_looye @ hotmail.com)

Rij nu sinds een tijdje op BT002. Ben erg tevreden over de banden. Afgelopen vrijdag zag de achterband er na 6 hete sessies op Zolder er nog prima uit (na 2 eerdere dagen). Supercorsa's sleten toch harder dan de BT002.

Nog geen gebrek aan grip gehad (op een akkefietje op koude banden na), banden geven heel veel vertrouwen.

Weet niet wat ze doen als er echt hard gereden wordt, maar met rondetijden tussen de 1.55 en 2.00 op Zolder doen ze het prima.

Ben aan het twijfelen tussen deze banden types/merken voor mijn circuit cbr600.
Hebben jullie tips over de levensduur / grip? Welke is beter in de regen?

In een oud topic las ik dat de SC's na 4 /5 keer opgewarmd te zijn hun grip hard verliezen. Hoe is dat met de BT's? Voor straat gebruik heb ik een tijd op Bridgestone's gereden en dat beviel me erg goed. Maarja circuit is toch ff wat anders.

Beide kan ik rond de 250 euro krijgen, de prijs maakt dus niet zoveel uit.

Hoor het wel.

Thanks.
Waar haal je ze vandaan dan voor die prijs, die SC's?

waarom geen michelin's?
zijn ook erg fijne bandjes, veel grip, licht sturen en goede levensduur!
Zijn met de nieuwe compound technologie verder dan concurrentie...
(aldus een licht jaloerse Hoegee monteur)

prijzen tussen de 250 en 280 bij mijn contact

Ik heb de bt 002 sinds kort onder mijn R1 liggen en hoef nu echt geen corsa's meer. Ik vind ze super veel vertrouwen geven. Heb met medium compound achter gereden en soft voor.

Jep,

En als je een beetje rap mn transponder houder
verstuurd vertel ik je ook nog hoeveel dat kost :+ _O-

Ik kan Dunlop GP Racers voor je regelen voor 200 euro, wat mij betreft heerlijke bandjes en ik rij er 1.58ers mee op Assen...

mail me maar als je interesse hebt (tim_looye @ hotmail.com)

Wie heeft er nog meer ervaring met deze banden? Leuke prijs in ieder geval. Ik ga eens een testje proberen te vinden ofzo op het net.

Ik heb besloten de bt002's ook eens te gaan proberen.

Wat me echter wel opvalt (liet een bandenboer me zien) dat b.v. Pirelli's en Michelin's een heel zacht karkas hebben (wat je zo kunt vervormen en helemaal kunt indrukken) en bridgestone daadwerkelijk een steenhard karkas heeft wat maar heel weinig vervormd. Nu weten we dat de SC's en de MPP-RACE's goeie banden zijn. Waarom wijkt dit dan zo af? Ik zou haast zeggen dat de BT002's zich door de stijfheid haast niet kunnen vormen naar het astvalt...

Laatst bewerkt:

Wat me echter wel opvalt (liet een bandenboer me zien) dat b.v. Pirelli's en Michelin's een heel zacht karkas hebben (wat je zo kunt vervormen en helemaal kunt indrukken) en bridgestone daadwerkelijk een steenhard karkas heeft wat maar heel weinig vervormd. Nu weten we dat de SC's en de MPP-RACE's goeie banden zijn. Waarom wijkt dit dan zo af? Ik zou haast zeggen dat de BT002's zich door de stijfheid haast niet kunnen vormen naar het astvalt...
Pirelli's rijd je daarom ook met een hogere bandenspanning. Voor de BT002's wordt achter 1,6 tot 1,9 bar geadviseerd. Ik heb nauwelijks iets aan de veerinstelling veranderd.

Ik heb trouwens nog een gebruikt setje BT002 liggen. Goed voor 1 tot 2 circuitdagen of een paar 1000 km op de weg. Voor 80 euro mag het weg (120/70 - 180/55).

Laatst bewerkt:

BT heeft inderdaad stijver karkas. Maar vergelijk niet de kracht van je handen met het gewicht van de motorfiets.
Tenzij jij 100kg kracht kan zetten met je handen?

Zo, ff oma pesten *D

Ik heb nu dus ook BT002 pro onder m'n R1 zitten, hiervoor met supercorsa's gereden.

Wat mij wel opvalt:

In de opwarmronde (dus met koude banden) rustig rijdend, geven ze heel weinig vertrouwen en voelen ze in bochten heel onstabiel (de 1e paar bochten)

Als ze warm zijn rijden en sturen ze perfect, maar met remmen geven ze me toch een stuk minder vertrouwen dan de sc's
De achterkant gaat best wel snel "kwispelen" (en niet omdat ie het zo naar z'n zin heeft)

De vering en demping heb ik niet aangepast, maar de band tekend heel mooi.

Wat is jullie ervaring?

Zo, ff oma pesten *D

Ik heb nu dus ook BT002 pro onder m'n R1 zitten, hiervoor met supercorsa's gereden.

Wat mij wel opvalt:

In de opwarmronde (dus met koude banden) rustig rijdend, geven ze heel weinig vertrouwen en voelen ze in bochten heel onstabiel (de 1e paar bochten)

Als ze warm zijn rijden en sturen ze perfect, maar met remmen geven ze me toch een stuk minder vertrouwen dan de sc's
De achterkant gaat best wel snel "kwispelen" (en niet omdat ie het zo naar z'n zin heeft)

De vering en demping heb ik niet aangepast, maar de band tekend heel mooi.

Wat is jullie ervaring?

Ik heb ze nu ook en ze tekenen prima, nu al 4 circuitdaagjes met 1 setje gereden en ze kunnen zelfs nog wel een dagje mee. (ik rijd geen bijzondere rondetijden natuurlijk:P)

Laatst bewerkt:
Pirelli's rijd je daarom ook met een hogere bandenspanning. Voor de BT002's wordt achter 1,6 tot 1,9 bar geadviseerd. Ik heb nauwelijks iets aan de veerinstelling veranderd.

Ik heb trouwens nog een gebruikt setje BT002 liggen. Goed voor 1 tot 2 circuitdagen of een paar 1000 km op de weg. Voor 80 euro mag het weg (120/70 - 180/55).

1.6 :? Das wel erg zacht. Rijd met scs'achter 1.9/2.0

Wie heeft er nog meer ervaring met deze banden? Leuke prijs in ieder geval. Ik ga eens een testje proberen te vinden ofzo op het net.

Zijn topbanden. Opwarmen weet ik niet, gebruik altijd bandenwarmers.
Maar je kan er zeer vroeg mee op het gas, geven veel vertrouwen en als je vering goed staat slijten ze ook niet zo hard. Assen reed ik 1:58 ers, tekent erg mooi.
De strubben en de GT pak ik in ze 1e versnelling, geen enkel probleem. :}

Ik heb er het afgelopen weekeinde in Oschersleben voor het eerst mee gereden en ze gaven me hetzelfde vertrouwens als SC's. Ik gebruikte wel bandenwarmers dus dat kan schelen. Verder hielden ze het erg goed in temperaturen van boven de 30 graden. Achter had ik een medium band en voor een soft. Die slijt wel wat 'rommelig' maar dat schijnt normaal te zijn. Kan iemand dat bevestigen?

Terug
Bovenaan Onderaan