• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

BT 002 of SC's

1.6 :? Das wel erg zacht. Rijd met scs'achter 1.9/2.0
In het ONK doen ze niks anders ;) Rijden ze allemaal heel zacht. voordeel is dat de band heel blijft en meer grip. Maar volgens mij wel iets meer slijtage maar minder kans op hapjes en dat wil je nu net niet hebben.

Zo, ff oma pesten *D

Ik heb nu dus ook BT002 pro onder m'n R1 zitten, hiervoor met supercorsa's gereden.

Wat mij wel opvalt:

In de opwarmronde (dus met koude banden) rustig rijdend, geven ze heel weinig vertrouwen en voelen ze in bochten heel onstabiel (de 1e paar bochten)

Als ze warm zijn rijden en sturen ze perfect, maar met remmen geven ze me toch een stuk minder vertrouwen dan de sc's
De achterkant gaat best wel snel "kwispelen" (en niet omdat ie het zo naar z'n zin heeft)

De vering en demping heb ik niet aangepast, maar de band tekend heel mooi.

Wat is jullie ervaring?

Nou pak ik weleens een circuitdagje enzo... maar als de achterkant gaat "kwispelen" betekend dat bij mij dat de voorband me zoveel vertrouwen geeft dat ik hem achter dus bijna optil.

Ik vind het top banden, heb nu al meerdere dagen met dezelfde set gedaan en op de volgende dag doe ik de 1e en misschien 2e sessie er nog mee en dan pas komen er nieuwe onder.

:}BT's zijn inmiddels verkocht. Ik wil nog wat andere (merk) banden proberen dit jaar, vandaar.
Das :( .
Had wel interesse gehad. Rij nu ongeveer 10 sessies met BT's en bevalt op zich prima.
Moet wel zeggen dat met uitkomen van de bocht niet zo snel op het gas kan dan met
Racetec's. Heb op zich de vering goed voor mekaar (WP) maar toch blijft het een beetje oppassen. Maar het slijtage patroon ziet er gewoon goed uit.
Denk dat dit een goede prijs/kwaliteit band is. :}

Weet er iemand een goedkoop adresje voor Pirelli SC's??

Heb gelezen dat je ze in Spanje bij o.a. Rodamoto kan bestellen, dit
doe ik liever niet aangezien ik dan maar moet afwachten wanneer ik
de bandjes binnen krijg.

Heeft er iemand een setje 120/180 liggen misschien?

Gewoon bij Rodamoto bestellen!
als je betaling binnen is heb je ze binnen 1 week.

Heeft er hier iemand ervaring met de Metzeler racetec banden?

Heeft er hier iemand ervaring met de Metzeler racetec banden?
Ja! Is dezelfde band als de SC maar dan met ander profiel maar de band is ietsje harder.

SC1 = K1
SC2 = K2

Aleen de K's zijn zeg maar 1,25 en 2,25 dus een kwart harder zoals Pirelli/Metzeler omschrijft

Ja! Is dezelfde band als de SC maar dan met ander profiel maar de band is ietsje harder.

SC1 = K1
SC2 = K2

Aleen de K's zijn zeg maar 1,25 en 2,25 dus een kwart harder zoals Pirelli/Metzeler omschrijft

Nou dan ben ik eens benieuwd.

Ik heb een setje Racetec K2 gekocht om te proberen.

Mijn ervaring gisteren met de BT002 racing was slecht.
Complete strepen en happen rubber uit de achterband. Laat gewoon los.

Zal morgen wel eens foto's posten.

Mijn ervaring gisteren met de BT002 racing was slecht.
Complete strepen en happen rubber uit de achterband. Laat gewoon los.

Zal morgen wel eens foto's posten.

Dan zal je wel de softcompound hebben (type 4)

Ik had het zelfde probleem

Soft compound voor deed het heel goed (25 graden, geen wolken).
Achter medium deed het niet goed, althans deze band.
Is volgens mij gewoon een fout in de band.
Als ik vanavond thuis ben zal ik foto's posten...

Het zijn niet de standaard happen...

.

full

gebruik je bandenwarmers?
Op welk circuit deed zich dit voor?
en met welke bandenspanning rijd je?

Wij zijn aan onze eerste set BT002 Pro bezig maar die zien er goed uit. (met bandenwarmers opgestookt) Type 4 (soft ) (1.9) voor en type 3 (Medium )( 2.1) achter.
Afgezien van veel bollen rubber, maar temp was +25 op Oschersleben Duitsland.

Ben benieuwd naar je antwoorden.

Laatst bewerkt:
gebruik je bandenwarmers?
Op welk circuit deed zich dit voor?
en met welke bandenspanning rijd je?

Wij zijn aan onze eerste set BT002 Pro bezig maar die zien er goed uit. (met bandenwarmers opgestookt) Type 4 (soft ) (1.9) voor en type 3 (Medium )( 2.1) achter.
Afgezien van veel bollen rubber, maar temp was +25 op Oschersleben Duitsland.

Ben benieuwd naar je antwoorden.

- Gebruik geen bandenwarmers (wel banden in de zon).
- Circuit zolder @ 25 graden (geen bewolking)
- Spanning 1.9 achter (koud)

Dit is mijn 2e set (andere set was perfect).
Peter den Heijer had het ook nog niet eerder gezien blijkbaar...

Op de foto ziet het er nog fris uit. Vind het er irl nog veel erger uitzien.

En dan heeft deze band ook nog een rare grote rand (waar hoogte verschil in zit).
Wat ik eerder op zolder met een ander setje ook niet had.

full

Bizar!

Zn zelfde gevalletje ook van iemand anders gehoord na een ritje autobahn.....

Zullen wel uitzonderingen zijn.....

De BT 002 moeten inderdaad zorgvuldig opgewarmd!
Daar ben ik nu na mega crasch 20 juni op Zolder achter gekomen.
In de 2e race ronde in de kanaalbocht voorwiel kwijt met als gevolg een berg schade!
Na zorgvuldige analyse achter gekomen dat het een gebrek aan grip moet zijn geweest.
Ik gebruik medium compound en spanning v/a 2.1/1.9 bar, de banden waren 1 race van 8 ronden oud dus niet te vaak opgewarmd.
Helaas mogen er in de ZAC geen bandenwarmers gebruikt worden anders was het waarschijnlijk niet gebeurd. Toch iets om rekening mee te houden.

Heb ondertussen al weer rondjes gedraaid met een nieuwe BT002.

Deze is weer goed...

Blijft vreemd...

Is er eigenlijk al eens iemand geweest die echt snel is met die BT002's? Richting 1:50 op Assen bijvoorbeeld?

Ik kom nog niet verder dan 1,55. Ook op drie dagen oude banden geen enkel grip probleem gehad.

Ik ben er inmiddels wel achter dat de BT002's onderdaad goed opgewarmd moeten worden. Op Spa heb ik twee sessies gereden zonder ze eerst aan de bandenwarmers te hangen. Ik dacht dat dat wel zou kunnen, met SC's levert het immers ook geen grote problemen op...niet dus. De eerste twee bochten schrok ik me rot. Na 3/4 ronde had ik geen probemen meer (Spa is 7 km lang). Voor de ZAC zou ik ze dan ook niet aanraden, zeker niet als je voor een mooie klassering wilt gaan. Dan lekker op SC's rijden. Iedere band heb zo zijn voor- en nadelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan