BT 010 of 012 ???

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Geachte forumleden ik ben bijna aan de eerste nieuwe achterband voor mijn R1100S toe en nu twijfel ik tussen 010 en 012.
Ik heb altijd 010 onder mijn CBR 600 gereden en dit beviel goed. Nu lees ik dat de 012 ook lang mee gaat.
En ja hoor ik twijfel weer want ik dacht dat dit juist andersom was en aangezien de centjes ook meetellen ging ik al voor de 010.
Martin hoelang gingen ze dan mee en heb jij ook 010 gereden om een eerlijke vergelijking te krijgen ?

Voor alle duidelijkheid ik ben geen circuitrijder maar wil wel lekker doorkachelen en bochtjes nemen. Er ligt nu een sportec onder maar die zijn best prijzig en de km,s vielen tegen.

C.U.


dikkevinger
 
Volgens mij is een 010 veel meer voor straatgebruik. bt010 wordt al warm als je er naar kijkt en voor erg sportief gebruik misschien TE heet waardoor ie enorm slijt.


Misschien dat een 012 wel sportiever is, maar dat je hem op straat niet zo warm krijgt als een 010 en daardoor minder slijt

:?
(ik roep ook maar wat :P , wil het antwoord eigenlijk ook wel weten).


O ja, Martin was na 3000km 'lekker doorrijden' :} nog niet op de helft van het bandje, dus dan zit het wel goed.

BT012 ziet er wel supergeil uit :9 :9~
 
BT012 ziet er wel supergeil uit :9 :9~
BT090's zijn ook kwel
FMPro


voor de 400'tjes...
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:16 schreef dikkevinger het volgende:
Geachte forumleden ik ben bijna aan de eerste nieuwe achterband voor mijn R1100S toe en nu twijfel ik tussen 010 en 012.
Ik heb altijd 010 onder mijn CBR 600 gereden en dit beviel goed. Nu lees ik dat de 012 ook lang mee gaat.
En ja hoor ik twijfel weer want ik dacht dat dit juist andersom was en aangezien de centjes ook meetellen ging ik al voor de 010.
Martin hoelang gingen ze dan mee en heb jij ook 010 gereden om een eerlijke vergelijking te krijgen ?

Voor alle duidelijkheid ik ben geen circuitrijder maar wil wel lekker doorkachelen en bochtjes nemen. Er ligt nu een sportec onder maar die zijn best prijzig en de km,s vielen tegen.

C.U.


dikkevinger

Of gewoon een BT020... :)

Maareh een 1100s heeft toch een 170 achter? De 012 is er alleen in 180 en 190. :(
 
Yep normaal heeft de "S" inderdaad 170 achter maar aangezien ik voorzag dat je in 180 meer keus hebt en gaat krijgen (rennsportjes via porky }) ) heb ik bij aankoop fabriekaf een 5.5 velg eronder laten zetten.
Ennuhh paul, ben inderdaad benieuwd naar het aantal kilometers bij sportief straatgebruik van de 012 t.o.v. de 010 en de Metzeler M1. Met mijn Metzeler staat de teller nu op 6220 km doch die Metzeler prijs is een flink tikkie hoger als de BT,s. Neig i.i.g. toch weer een beetje meer naar de 012. profiel is dik :9~ en als de opwarmtijd en duurzaamheid nou ook nog eens goed zijn, mwah dan wordt het toch erg moeilijk om de nieuwkomers te laten liggen.

C.U.


Dikkevinger
 
Tja, wat moet ik er van zeggen? BT010 op Zolder begint te glijden na een
3-tal snelle rondjes! Ik heb maar 1 setje op m'n R1 gehad en daar zelf zo'n
4500 km mee gereden, daarna heeft Milad (Maximum!) ze verder opgereden omdat
ze nog op mijn orginele velgen zaten! Denk dat hij er nog een 2000 bij heeft
gereden maar toen zattie op het canvas ;-). Was/is verder een heel lekker
bandje, snel warm én goed in de regen. Bt 012ss die ik dus nu erop heb zijn
op DIT moment 4636 km oud en zitten (nét gemeten!) op 3,2 mm profieldiepte
van de 5,1 die ze nieuw waren! :}
Lijkt me duidelijk dus! Heb zelf ook wel goeie ervaringen met de 207, echter
deze band is niet te vergelijken qua grip en stabiliteit, wél veel km mee te
rijden!
Supercorsa en Rennsports ook erop gehad, heel goeie grip op circuit MAAR die
reed ik helemaal aan flarden (overigens zonder echte glijpartijen). 012
blijft gewoon ligtjes rullen, verder niks!
Nogmaals, in m'n 23 jaar dat ik legaal motor rijdt........., nog nooit zo'n
goeie band gehad. Énigste minpuntje vergeleken met de SC/RS is het iets
nerveuzer insturen, valt iets meer in de bocht. Dit deels opgelost door hem
iets minder ver door de kroonplaten te laten zakken!
Suc6 met je keuze

[edit]: Dit is een copie van mijn meeltje naar Hagasan, had weinig zin om het nog eens te vertellen maaruh..........
Héél lekker bandje hoor! :}
 
grip die beter is dan de 010 en een duurzaamheid die richting 020 gaat..

Ik denk dat ik al weet wat het gaat worden :)
(al gaat het mij dan meer om de duurzaamheid dan de grip, maar later als ik groot ben...) :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Saba tip maar ik heb een zeer goedkoop adres bij mij om de hoek (HHW).
Kan daar voor weinig BT 010 of 012 ss krijgen.
En het wordt de 012, ben gisteren even bij een mede "S" rijder geweest die hem er ook onder heeft en deze is zeer tevreden over de grip/cornering en slijtvastheid.

Volgende week ga ik dus ff bij de betreffende bandenhandel langs.

C.U.


Dikkevinger
 
Bedankt voor de Saba tip maar ik heb een zeer goedkoop adres bij mij om de hoek (HHW).
Kan daar voor weinig BT 010 of 012 ss krijgen.
En het wordt de 012, ben gisteren even bij een mede "S" rijder geweest die hem er ook onder heeft en deze is zeer tevreden over de grip/cornering en slijtvastheid.

Volgende week ga ik dus ff bij de betreffende bandenhandel langs.

C.U.


Dikkevinger

HHW als in heerhugowaard

Zo ja welke handel
 
Ik denk dat bij zeer sportief gebruik de BT012ss langer meegaat dan de BT010, en bij normaal sportief gebruik de BT010 langer meegaat.


Kun je me dit ff uitleggen :? want volgens mij zeg je hier iets waar je zelf niet over nagedacht hebt |(

>Zeer sportief = zware belasting en dan gaat volgens jou de 012 langer mee

>Gewoon sportief= mindere belasting en dan gaat de 010 langer mee

Als ik dit lees en niet naar jou conclusie kijk zou de 012 over het geheel dus gewoon langer mee moeten gaan aangezien ie onder zware belasting het het langste vol houd! Of zit ik er nou helemala langs :?
 
Let dus wel op dat je de toevoeging SS achter het 012 hebt, de gewone 012 is een band voor de 2002 Fireblade, vlgs mij heb je er ook alleen maar een vooband van.

Verder, overal waar ik navraag heb gedaan, zegt met dat een 012SS een geschatte levenduur heeft van 2/3e BT010, korter dus en dat lijkt mij het logischste aangezien de band gewoon zachter is van compound. Alleen Mar1tin zegt concreet langer met een 012SS te doen, maar ja, uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen...

Grtzz HagaSan.
 
Kun je me dit ff uitleggen :? want volgens mij zeg je hier iets waar je zelf niet over nagedacht hebt |(

>Zeer sportief = zware belasting en dan gaat volgens jou de 012 langer mee

>Gewoon sportief= mindere belasting en dan gaat de 010 langer mee

Als ik dit lees en niet naar jou conclusie kijk zou de 012 over het geheel dus gewoon langer mee moeten gaan aangezien ie onder zware belasting het het langste vol houd! Of zit ik er nou helemala langs :?

hij bedoelt volgens mij het volgende:

De BT012ss is in principe zachter en zal sneller slijten bij normaal gebruik

Máár: bij zeer sportief gebruik wordt de temperatuur van een BT010 dermate hoog dat hij slijt als een gek... terwijl de BT012 niet zo'n grote temperatuurstijging laat zien en daardoor ook niet overmatig slijt in die omstandigheden (circuitgebruik en dergelijke)

dat is wat ik uit zijn woorden begrijp en wat ik eerder gehoord heb...

eigen ervaringen: nog geen BT012 gereden, BT010 rulde wel érg veel op tijdens circuitgebruik en tijdens zéér snelle snelwegritten
 
hij bedoelt volgens mij het volgende:

De BT012ss is in principe zachter en zal sneller slijten bij normaal gebruik

Máár: bij zeer sportief gebruik wordt de temperatuur van een BT010 dermate hoog dat hij slijt als een gek... terwijl de BT012 niet zo'n grote temperatuurstijging laat zien en daardoor ook niet overmatig slijt in die omstandigheden (circuitgebruik en dergelijke)

dat is wat ik uit zijn woorden begrijp en wat ik eerder gehoord heb...

eigen ervaringen: nog geen BT012 gereden, BT010 rulde wel érg veel op tijdens circuitgebruik en tijdens zéér snelle snelwegritten


Zit absoluut wat in! Alleen omdat de meesten maar heel weinig circuit rijden, zal (bij hun) de 012 sneller slijten. aar de stelling op zich lijkt me (dus) correct.
 
De bandenhandel die ik bedoel in de buurt van Heerhugowaard is de auto en motorcentrale Koppes op de berenkoog in alkmaar. Is goedkoper als jos smit en tot nog toe weet ik geen goedkoper adres te vinden.
Heb de 012 ss er gister onder laten zetten en ga deze zaterdag ff "losrijden". Hij is in ieder geval lekker om te zien, is ff breder als de sport-tec en qua profiel ziet het er ook nice uit.
Rijeigenschappen heb ik alle vertrouwen in als ik de ervaringen zo hoor en lees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan