BT010 of Dunlop

EL GRINGO

MF'er
3 apr 2003
145
0
Den Haag
Heb even een vraagje over een band en hoopda.t er mensen zijn die me verder kunnen helpen. Ik heb nu een 010 voor en achter eronder zitten, met 4500 kilometer erop. Bij de dealer werd me verteld dat er in het midden van die 010 een hardere compound zit en dat ie daardoor langer mee zou gaan. Nu na 4500 kilo is ie echt helemaal op, gaat de Dunlop 207 nou langer mee dan de 010 en kleeft tie net zo goed als de 010? Heb er mee in Frankrijk/Italie gereden en ze plakken echt goed aan de weg en geven veel vertrouwen.
 
Heb even een vraagje over een band en hoopda.t er mensen zijn die me verder kunnen helpen. Ik heb nu een 010 voor en achter eronder zitten, met 4500 kilometer erop. Bij de dealer werd me verteld dat er in het midden van die 010 een hardere compound zit en dat ie daardoor langer mee zou gaan. Nu na 4500 kilo is ie echt helemaal op, gaat de Dunlop 207 nou langer mee dan de 010 en kleeft tie net zo goed als de 010? Heb er mee in Frankrijk/Italie gereden en ze plakken echt goed aan de weg en geven veel vertrouwen.

gewoon leren rijden, hard optrekken kan iedereen
 
Op mijn oude Fireblade van 1999 had ik na de Bridgestones bt010 eens een keer Dunlop 207 geprobeerd.
Omdat die bt010s er toen niet waren.

Wat zal ik er van zeggen van deze band....ik kon niet wennen aan de wang van de voorband. Te spits.
Hij viel in bocht. Zo'n gevoel krijg je altijd even als de banden nieuw zijn (dat ronde gevoel),
alleen dat went binnen 1 ritje.

Maar aan deze band vooral de voorband kon ik niet wennen. Misschien als je de BT's nooit hebt gevoelt,
het misschien niet op valt(alhoewel me dat stug lijkt). Samengevat voor mij dan hè...die voorband was echt kl#te !
Gevaarlijk zou'k bijna zeggen.

Was ook blij dat op mijn nieuwe fiets er weer een setje BTs om lagen.
Super sloffies die BT012s. En ja er staat nu bijna 9500 op de teller, de achterband is nu wel plat,
en rechtsom wil tie ook niet echt meer lekker.
Slijt dus wel onregelmatig af, maar das maar net hoe je het bekijkt.
Als je veel Klaverbladen rijd is dat natuurlijk logisch.

Moet je wel rekenen dat ik nog 1500km moest inrijden en maar zeer zelden langer dan 1 minuut boven de 270 zit.
Dat weet ik nu wel dat tie dat haalt, dus dat hoef ik niet zo nodig iedere keer weer uit te testen.
Kruissnelheid zit meestal tussen 160 en 190, dus dat scheelt weer rulletjes op de banden.
Ik rijd dus best wel door en als kijk naar mijn voorband, als ik daar geen klaverbladen mee had gereden zou die nu nog goed geweest zijn,
voor nog zeker 2000-3000 kilometer. Er zitten nu van die schubben aan de zijkant, en dan gaat tie zo hobbelen als je rechtop door een bocht rijd.
Al met al ben ik over de slijtvastheid van bt012r zeer te spreken. :9

De slijtvastheid van de dunlop zou ik niet weten, omdat ik na 1500 kilometer op die banden te hebben gereden de fiets heb ingerolen.
Echt geklaverblad heb ik niet met die banden, omdat ik 'het gevoel, één zijn met de fiets' miste met die banden.
Dus of het echt plakkers zijn, kan best.....ik wilde het niet uitproberen.

mzzzl,


Rein
 
Ik had op mijn RF altijd Dunlops (207). De voorband moest vervangen worden en ik heb een BT010 eronder laten leggen. Ik ga, als de achterband versleten is, deze ook vervangen voor een BT.
De Dunlops vond ik wat een gemoedelijker bandje, de BT stuurt wel veel lekkerder.
Van snellere slijtage weet ik nog niets, de BT zit er pas een week of 4 onder.
Ries.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor had toen ik hem kocht voor en achter (de in Duitsland toen verplichte) D207. Bij 10000 km de achterband vervangen. Was de originele nog volgens mij, ik kocht de motor met 9000 km. Achter dus een BT010 en die heeft nu, 6000 km later nog een mm of twee profiel over. Hij is nauwelijks "vierkant" geworden, dus die hardere compound in het midden werkt wel aardig, lijkt me. Maar ik doe ook altijd mijn best om de band mooi rond af te slijten :] .

Voorband, volgens mij ook de originele nog want die was al wel half versleten bij 9000 km, is nu na 16000 km echt op. Wordt ook een BT010 omdat dat toch beter schijnt te zijn als voor en achter dezelfde zijn (en om het verschil te testen).

Ik kan niet goed vergelijken, omdat ik dus maar 1000 km met D207 achter heb gereden en helemaal niet met BT010 voor, maar ik heb nooit echt verschil in grip voor of achter gevoeld, behalve nu de voorband echt op is. Maar 10000km voor een achterband en 16000 km voor een voorband (beide dus D207)is toch vrij netjes op een gixxer. Ik ben geen knie-op-de-grond-held, maar toch....

Dit verhaal heb je ws geen ruk aan, maar het is dan toch weer een ervaring die een collegarijder met je heeft gedeeld :) (Ik was de vraag alweer vergeten eigenlijk |( )

Suxes ermee!
 
Nee hoor, volgens mij alleen de 010 en 020, mensen van Bridgestone vertelden me dat de opvolder van de 010, de 012 dus, dit niet meer heeft.
Oké,alle battlemax,hebben het.

bij de nieuwe claimen zij,iets nieuws te hebben,
een rubber sheet met 2 soorten hardheid,nieuwe techniek zelfde resultaat.(D.A.C.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan