Ik heb nu Pirelli Diablo's sinds een paar weken. Plakken minstens net zo goed in de bocht, maar zijn rondr waardoor je motor meer of zelfs beter(?) in de bocht "valt" (figuurlijk dan hè!Tja, we hebben gereden met 41 graden celcius. Wat er toen met de banden gebeurde was onbeschrijfbaar. Het leek wel of ze in stroop veranderden.
Maar het glijden was continu aanwezig. De band glijdt niet echt maar rolt scheef af door het vervormde profiel. Op nat wegdek is het helemaal vreselijk. Inmiddels zijn ze wat verder op, de achterband is een slick. De voorband heeft nouwelijks nog profiel en de handling is daardoor weer wat verbeterd. Maar het setje is niet legaal meer en rijdt alles behalve fijn. Een nieuwe set dus. Je hebt me niet verteld welke jij hebt gemonteerd ?
Ik zei toch dat het een schijtband was ?Avon ? Die leveren ze bij de Brezan als budged band. Ik heb er 4 van gekocht voor het koekblik van mijn ex-vriendin.
Ik denk niet dat het echt met het gewicht van de motor te maken heeft. Op mijn sv650s waren de BT010 banden ook zo op. Ze zijn gewoon niet geschikt voor een sportieve rijstijl. De laatste BT010 heb ik in de winter gebruikt. Op een mooie dag ben ik even echt wezen scheuren. Toen ik vertrok zag de band er nog als nieuw uit, 700km later was het een slick. Dat was wel een uitzondering overigens, meestal gaf de band na 3000km gewoon geen grip meer. Over een BT010 achterband wil ik het geeneens hebben
Inmiddels ben ik overgestapt op michelin, dat is echt een wereld van verschil. De grip is vele malen beter en de levensduur ook. Zowel de pilot-power als de pilot-road zijn prima banden, alhoewel de pilot-road nogal wat lef vraagt met inrijden. Dat opwarm fabeltje moet je niet al te serieus nemen, het valt reuze mee en met zo'n zware motor zal je er nauwelijks last van hebben. Misschien dat je niet met koude banden vol het klaverblad over kan, maar echt bochtige wegen zijn geen probleem.
Hoe zwaar is je motor?Ik heb onder mijn BMW K1100RS BT010's zitten. Lekker aan het gummen geweest van de vakantie. En wat bleek ? De banden leken te smelten. Toen de banden nieuw waren reed de motor heerlijk. Maar na 3000 kilometer leek de voorband weg te lopen. Bij ongeveer 4000-5000 km gereden te hebben met de banden zit er totaal geen profiel meer op. Mijn maatje heeft rond dezelfde tijd dezelfde banden gekocht en heeft daarmee veel meer kilometers afgelegd. En deze zijn nog redelijk goed.
Mijn vermoeden is dat de banden te zacht zijn voor de motor. De voorband sleet zeer onregelmatig af en maakte de motor zeer instabiel. De achterband zag je gewoon opgaan.
Weet iemand of het beter is om een minder snel opwarmende band te gebruiken als een Michelin Pilot Sport ? Of heeft iemand die met eenzelfde zware fiets een sportieve bandenadvies voor me ?
Alvast bedankt !
Nou, op een nieuwe BT010 voorband zit niet zo heel veel profiel hoor, ik denk niet dat er 3mm op zit. Met die band had ik ongeveer 4000km in de winter mee gereden, en er was eigenlijk geen slijtage te zien. De 010's daarvoor gingen ongeveer even lang mee, maar bij die banden sleet ik niet in één rit al het profiel eraf. Maar na 4000km was de grip helemaal weg, en was het aanmodderen tot het profiel op was bij 6000km.Dan doe je toch iets verkeerd............ Of je....
Mij ga je iig niet wijs maken dat je je met een sv een zgan bt-010 in een paar honderd km tot slick maakt. En ook niet dat ie niet geschikt is voor sportief rijden. Misschien een keer met lucht in de banden rijden.
Met een (achter)band die rult als je 140 op de snelweg rijdt ?!?!Ik had een bt-010 die al redelijk gesleten was op mijn motor toen ik die kocht en ik heb er toch nog dik 4000km uitgeperst.
Met een (achter)band die rult als je 140 op de snelweg rijdt ?!?!Da's knap ! Als winter/regen band is hij heel goed, maar verder.