Buddy seat verwijderen zonder sleutel.

23 aug 2014
94
28
Kampen
Goede avond allen,

Wellicht weet iemand het antwoord op mij vraag.
Heb sinds kort een Kawasaki Z750 uit 2005.
Nu heeft deze nogal aangepaste dempers ( namelijk dual Ixil dempers ) onder de kont.
Alleen het mooie hiervan is dat je geen toegang meer hebt tot het sleutel gat van de buddy seat.
Weet iemand wellicht een idee om deze alsnog open te krijgen zonder letterlijk de hele kont te demonteren?
Heb zelf wel gekeken en het lijkt alsof het systeem is geplaatst en toen pas het zitje is dit geklikt :+
20230602_192939.jpg
 
IK heb bij mn circuitfiets het standaard kontje laten zitten juist vanwege dat dekseltje dat daar zit (zo heb ik toegang tot wat elektronica die daar zit). Maar dat slotje is vertrokken en u steekt er een touwtje onder het dekseltje uit, dat zit vast aan het mechaniekje waar normaal dat slotje aan vast zit.
Geen idee of dat voor jou een oplossing zou kunnen zijn....
 
Thanks allemaal voor de reacties.
Het idee met een touwtje of los kabeltje was inderdaad ook mijn idee.
Alleen het zitje zit dus al reeds dicht en krijg ik niet open omdat de linker demper voor het sleutel gat zit :X.
 
Thanks allemaal voor de reacties.
Het idee met een touwtje of los kabeltje was inderdaad ook mijn idee.
Alleen het zitje zit dus al reeds dicht en krijg ik niet open omdat de linker demper voor het sleutel gat zit :X.
Dan moet je even een keer de linkerdemper demonteren en de oplossing voor het slotje monteren... Ben je klaar voor de rest vd tijd.
 
Dan moet je even een keer de linkerdemper demonteren en de oplossing voor het slotje monteren... Ben je klaar voor de rest vd tijd.
Dit wil ik met alle liefde doen, alleen is geen optie.
De demper zit vast met een uitlaat klem naar de uitlaat bochten.
Echter zit de demper ook van boven af vast met imbus bouten ( waar ik dus niet bij kom omdat er te weinig ruimte tussen zit ).
De beugel waar de dempers aan vast zitten gaan ( volgens mij ) door ruimte van het zitje en kan hier dus ook niet bij.

Zonder foto's is het wel lastiger uit te leggen.

Even snel op google gekeken en zo zit het systeem vast.

1686552448362.png
 
Waarom moet de buddy los. Is je accu stuk?
Nee, gelukkig niet.
Maar in de winter ( i know duurt nog lang ) wil ik die wel aan de druppellader hebben.
Het punt is namelijk dat de bouten van de kentekenplaat iets los zitten. Hierdoor krijg je een hoog trillend geluid boven de 6000 toeren ;)
En kan geen schijfrem slot meenemen zonder tas. Had al wel bij de dealer motoren gezien met speciale beugels als alternatief.
 
Nee, gelukkig niet.
Maar in de winter ( i know duurt nog lang ) wil ik die wel aan de druppellader hebben.
Het punt is namelijk dat de bouten van de kentekenplaat iets los zitten. Hierdoor krijg je een hoog trillend geluid boven de 6000 toeren ;)
En kan geen schijfrem slot meenemen zonder tas. Had al wel bij de dealer motoren gezien met speciale beugels als alternatief.
Dremel erop en los-slijpen. Wat een ondoordachte aanpassing.
 
Net in men pauze even opnieuw gekeken ( lang leve thuiswerken :P ).
Oplossing hebben ze toch beter bedacht dan ik in eerste instantie door had _O- .
Had de dealer ook gevraagd bij het ophalen maar die wisten het niet en kon ook nog wel eens niet meer mogelijk zijn.
Dit omdat de achterkant zodanig is aangepast. Ook al zou ik hem open krijgen had ik bijna geen ruimte.

Nou geluk bij een ongeluk werkt het slot van het zitje nog wel.
En ook nog met sleutel.

Het " gat " waar volgens mij de sleutel ( of helm houder ) moet is leeg en heeft geen inhoud:
20230612_124315.jpg


Na iets verder te kijken bij de kentekenplaat zag ik een " rubberen dopje " .
Deze er uit gehaald en zag een sleutel gat:+.
20230612_124808.jpg


En vervolgens heb je toch nog wel aardig wat ruimte onder het zitje.
In ieder geval genoeg voor een schijfremslot. *O*


20230612_124756.jpg


Er zit zo te zien zelfs een aansluiting voor een accu druppellader in.

Hier kan dus een slotje op :D
Allen bedankt voor het meedenken :}
 
Net in men pauze even opnieuw gekeken ( lang leve thuiswerken :P ).
Oplossing hebben ze toch beter bedacht dan ik in eerste instantie door had _O- .
Had de dealer ook gevraagd bij het ophalen maar die wisten het niet en kon ook nog wel eens niet meer mogelijk zijn.
Dit omdat de achterkant zodanig is aangepast. Ook al zou ik hem open krijgen had ik bijna geen ruimte.

Nou geluk bij een ongeluk werkt het slot van het zitje nog wel.
En ook nog met sleutel.

Het " gat " waar volgens mij de sleutel ( of helm houder ) moet is leeg en heeft geen inhoud:
Bekijk bijlage 1890711

Na iets verder te kijken bij de kentekenplaat zag ik een " rubberen dopje " .
Deze er uit gehaald en zag een sleutel gat:+.
Bekijk bijlage 1890712

En vervolgens heb je toch nog wel aardig wat ruimte onder het zitje.
In ieder geval genoeg voor een schijfremslot. *O*


Bekijk bijlage 1890713

Er zit zo te zien zelfs een aansluiting voor een accu druppellader in.

Hier kan dus een slotje op :D
Allen bedankt voor het meedenken :}
Pas op hoor, sleutelen met badslippers is gevaarlijk :]. Of is dat niet met contactsleutelen?
 
Als je weleens in de regen rijdt, is het wellicht handig dat oude sleutelgat dicht te stoppen. Er past vast wel een of ander rubber dopje in. Zo voorkom je waarschijnlijk een hoop troep waar je het niet wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan