Starten zonder sleutel

Louis3231

MF'er
20 mei 2021
44
8
Voor mijn circuit gsxr600 uit 2003 ben ik opzoek naar een schakelaar die ik op mijn stuur op voor frame kan plaatsen.
Via deze forum heb ik de tekening gezien hoe de draden lopen samen met een weerstand.
Nu provisorisch aangesloten en werkt.
Ben dus opzoek naar een schakelaar die ook deze spanning aan kan die ik kan plaatsen.
 
Ligt eraan wat en waar je iets wilt schakelen. Dun draadje waar einig doorheen gaat (stuurstroom bijvoorbeeld). Of de dikke draden vanaf de accu?

Deze kan volgens de specs max. 35A. aan.
550x683.jpg


Deze nog veel meer, wel 300A.
612f+2f8CNL._AC_SX425_.jpg


Je kan er ook iets lolligs van maken.
images
 
Ik zou er altijd een relais tussen zetten .
Anders krijg je van die knoeperts van schakelaars vanwege het minimale ampère wat zon schakelaar moet kunnen hebben .

Ik heb zelf een hele mooie gemaakt afgelopen winter voor mijn racer .
20230428_193039.jpg

Relais op topkuipsteun .

 
Ps update, Ik had alles aangesloten en kreeg f1 melding. Opgezocht en blijkt dat het de startonderbreking is. Nu weer alles terug aangesloten met de contactslot en alles werkt weer.
 
Wat doet die zener? Iemand die dat uit wil leggen? Verwacht de immo/ecu naast een chip ook een bepaald voltage op een bepaalde draad om alles als OK te bestempelen ofzo?

Zenerdiode kan je gewoon los kopen en bijplaatsen op de plek waar deze ook in het circuit van het contactslot zit.
 

de voorloper van gecodeerde sleutels etc. die zorgt ervoor dat er een bepaalde spanning binnenkomt in de CDI/ECU, en als die waarde niet correct is doet de CDI/ECU niets. voorkomt deifstal door simpelweg het kontaktslot te overbruggen, je moet al wat meet moeite doen. je vindt die diode ook niet terug in de schema's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan